لوگو انگلیش کلینیک
چگونه به صورت آنلاین اسپیکینگ (speaking) خود را تقویت کنیم؟

چگونه به صورت آنلاین اسپیکینگ (speaking) خود را تقویت کنیم؟

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 1997

هنگامی که صحبت از یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به میان می آید بسیاری از زبان آموزان ترجیح می دهند این کار را با مطالعات شخصی و فردی انجام دهند. در حالیکه این رویکرد از نظر مالی انگیزه ی بالایی به افراد می دهد ولی همیشه به یاد داشته باشید شکاف ها و مشکلات یادگیری بسیاری را نیز به همراه دارد. به همین دلیل زبان آموزان ترجیح می دهند برای یادگیری زبان انگلیسی دوره های آنلاین را شرکت کنند. از آنجایی که تخصص اصلی تیم ما نیز تدریس آنلاین زبان انگلیسی است در این پست نیز تلاش می کنیم برای شما زبان آموزان گرامی ترفندهایی را که در آموزش آنلاین به اسپیکینگ کمک می کند آموزش دهیم.

 

چرا یادگیری زبان انگلیسی مانند یادگیری رانندگی است

بسیاری از رشته های تحصیلی که ما در زندگی خود مشغول به یادگیری ان هستیم یا بوده ایم بر روی دو جنبه تمرکز دارند تئوری و عملی. تصور کنید در حال یادگیری رانندگی هستید. تمامی کتب نظری را مطالعه کرده و پرسش های مرتبط با علائم رانندگی را جواب داده اید. این عوامل موفقیت شما در آزمون تئوری رانندگی را تضمین می کنند ولی زمانی که برای اولین مرتبه پشت فرمان می نشینید این نظریه ها رانندگی کردن را نیز برای شما تضمین می کنند؟ پاسخ به این سوال حتما منفی است. دانش نظری شما باید با دانش عملی شما در رانندگی متعادل باشد. دو جنبه ی اصلی این رشته باید با هم متصل باشند. این امر در مورد یادگیری زبان انگلیسی نیز صادق است شما باید به صورت برابر هر چهار مهارت زبان انگلیسی را تقویت کنید. 

 

صحبت های واقعی بدون زیرنویس

هنگامی که شما در فرایند یادگیری زبان جدید هستید در صحبت های روزمره شما هیچ زیرنویسی نیست که به درک شما از موضوع کمک کند. این مسئله بخش اصلی و حیاتی یادگیری یک زبان است و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود. بسیاری از زبان آموزان که ادعا می کنند زبان انگلیسی را به خوبی صحبت می کنند در بخش نظری و تئوری خیلی خوب عمل می کنند ولی زمانیکه پای صحبت و نوشتن به میان می آید ضعف های آن ها نیز مشخص می شوند. این مسئله در نتیجه ی کمبود موقعیت برای تمرین مهارت های آن ها است. امروزه شما هیچ بهانه ای برای کمبود منابع ندارید گسترش اینترنت افراد را پیش از پیش به هم نزدیک کرده و شما می توانید به راحتی برای خود یک دوست و هم صحبت پیدا کنید تا مباحث دروس آنلاین زبان انگلیسی را تمرین کنید. 

 

تقویت مهارت های اسپیکینگ انگلیسی از طریق اینترنت 

روش های متعددی برای تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی به صورت آنلاین وجود دارد که تعدادی از آنها برای شما زبان آموزان رایگان بوده و تعدادی نیز همراه با هزینه هستند. بهتر است ابتدا برای خود فهرستی از بهترین وب سایت ها را مشخص کرده سپس با همکاری دوستان خود از منابع مختلف استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست بیاورید. به عنوان مثال، اگر دوست قدیمی در میشیگان دارید که به زبان انگلیسی نیز مسلط است بهتر است مجدد با او ارتباط برقرار کرده و هفته ای چند مرتبه به زبان انگلیسی با او صحبت کنید یا حداقل هر از گاهی به انگلیسی به او پیام کوتاه ارسال کنید. 

 

5 روش آنلاین مناسب برای تقویت اسپیکینگ 

  • از فیس بوک برای پیدا کردن گروهی از افراد که مشتاق به یادگیری و صحبت به زبان انگلیسی هستند استفاده کنید سپس از طریق نرم افزارهایی مانند اسکایپ و زوم ارتباط تصویری برقرار کرده و به صورت آنلاین با آنها صحبت کنید. در نظر داشته باشید افرادی که با شما قصد دارند این تمرین را آغاز کنند به احتمال زیاد افراد غیر انگلیسی زبان هستند بنابراین امکان اشتباه و خطا داشتن در آن ها بالاست پس از گرفتن اشتباهات افراد به شدت اجتناب کنید تا این هم صحبتی ها ادامه داشته باشد.
  • از طریق وب سایت های مختلف افرادی را که مشتاق به یادگیری زبان مادری شما هستند را پیدا کنید و با همکاری یکدیگر شما زبان انگلیسی را یاد گرفته و به آن ها نیز زبان مادری خود را آموزش دهید. توجه کنید آمریکایی هایی و بریتیش ها همیشه متقاضیان زیادی دارند پس بهتر است به دنبال افراد غیر بومی برای این تمرین بگردید.
  • همیشه خوب گوش کردن یکی از بهترین تمرین ها برای بهتر صحبت کردن بوده است. شما می توانید با استفاده از منابع وسیع مانند فایل های تصویری یوتیوب و تد و همچنین فیلم و سریال های به روز نا حد زیادی درک مطلب خود را تقویت کنید. بهتر از قبل از آغاز این روند برای خود یک دفترچه آماده کنید تا لغت های جدید را یادداشت کنید. برای بهتر کردن تلفظ و لهجه نیز می توانید روش تلفظ افراد را نیز تقلید کنید (دقت کنید با این کار لهجه ی شما خیلی مصنوعی نشود.)
  • هرگز از تلفظ صحیح لغات غافل نشوید! یکی از مواردی که شما را با تمامی زبان آموزان متمایز می کند لهجه ی شما است. همانطور که بر روی دامنه لغات و مهارت اسپیکینگ خود کار می کنید بر روی لهجه ی خود نیز کار کنید. اینترنت اقیانوس اطلاعات برای تقویت لهجه ی شما است وب سایت هایی مانند BBC، British Council برای لهجه ی بریتیش و سریال ها و فیلم های هالیوودی برای لهجه ی آمریکن بسیار مفید هستند.
  • شرکت در دوره های آنلاین مکالمه را نیز هرگز غافل نشوید. این دوره ها که بر روی تقویت مهارت های زبانی شما طراحی شده اند با تقویت دامنه لغات و آموزش ساختارهای گرامری دشوار و ساده تلاش می کنند نقاط ضعف شما را در یادگیری زبان انگلیسی بهبود بخشید و شما را برای صحبت های روزمره آماده کنند. از آنجایی که ذهن انسان با تصحیح اشتباهات بهتر مسائل را درک می کند از انجام دادن تکالیفی که برای شما در نظر گفته می شوند نیز غافل نشوید.

 

کلام آخر

انگلیش کلینیک با تمرکز بر روی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی تلاش کرده است دوره هایی را متناسب برای فارسی زبانان طراحی کند و با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه کمترین هزینه را از شما زبان آموزان بابت آموزش های خود دریافت کند. اصلی ترین موضوعی که زبان آموزان برای یادگیری آن تلاش می کنند توانایی صحبت روزمره و بدون اشتباه است که تیم ما در انگلیش کلینیک نیز با تمرکز بر روی این مسائل تلاش می کند این مسئله را برای شما میسر کند. 

 

تقویت اسپیکینگ در دوره های مکالمه کلینیک زبان رفیعی

 

مطالب پیشنهادی

28 موضوع جذاب و بحث برانگیز برای فری دیسکاشن

10 ترفند برای تقویت اسپیکینگ


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic