لوگو انگلیش کلینیک
چگونه با اساتید درمورد تحصیل فرزندمان ارتباط کلامی صحیح برقرار کنیم؟

چگونه با اساتید درمورد تحصیل فرزندمان ارتباط کلامی صحیح برقرار کنیم؟

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 601

چگونه با اساتید درمورد تحصیل فرزندمان ارتباط کلامی صحیح برقرار کنیم؟

سال 2020 چالش های بی سابقه ای در ارتباط با آموزش آنلاین (آموزش مجازی) برای مدرسین ، دانشجویان و خانواده های آنها به همراه داشت. انتقال از کلاس های درسی به سایت های آموزش از راه دور من جمله تلگرام ، زوم و سایت های آموزش تصویری دیگر ، فاصله های ارتباطی را میان اساتید و خانواده های ایجاد کرده است. 

"امروزه ما اساتیدی را داریم که مسن بوده و توانایی بهره گیری از فناوری های آموزشی مانند ارائه های دیجیتال و فعالیت های متقابل دیجیتال را ندارند." این ها گفته های دیانا هرناندز مسئول آموزش مقاطع دبستان لس آنجلس است. "با ما صبور باشید، این چالش برای ما نیز بسیار جدید است، اما با همکاری یکدیگر می توانیم بهترین بهره برداری را از این موقعیت داشته باشیم و با پافشاری بر روی آنها می توانیم بهترین نتایج را برای دانش آموزان بهمراه داشته باشیم" 

ایجاد یک همکاری خوب با استاد فرزند خود، یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت تجربه آموزش آنلاین می باشد. در اینجا ما چندین ترفند را بیان می کنیم که به شما کمک می کند تا با اساتید در ارتباط باشید. 

 

1-معرفی خود را سریعا انجام داده و لحن صدای عاطفی داشته باشید 

سال تحصیلی جدی  آغاز شده و مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی نیز در سال جدید به صورت آنلاین فعالیت خود را ادامه می دهند. 

کلارنس مک فلارن یکی از اساتید زبان انگلیسی برای سال ششم تحصیلی از ویرجنیا، بر این باور است "اگر چه ما از نظر فیزیک با یکدیگر فاصله داریم، ولی این بدین معنا نیست که از نظر اجتماعی نیز در ارتباط نباشیم. خانواده ها می توانند به طور موثر با شروع یک مکالمه، از نحوه یادگیری فرزندان خود مطلع شوند، ابتدا باید خود را معرفی کرده و یک احوال پرسی در خور توجه را داشته باشند." 

اگر تاکنون خودتان را به اساتید و معلمین فرزند خود معرفی نکرده اید، همین حالا این کار را بکنید. این به راحتی از طریق ایمیل و نوشتن " با سلام آقای رفیعی، من مادر .... هستم و مشتاق هستم با همکاری متقابل این سال تحصیلی را به یک سال موفق برای شما و فرزندم تبدیل کنم." انجام می شود.

هنگامی که با اساتید ارتباط برقرار می کنید به یاد داشته باشید که اساتید نیز با مسایلی مشابه شما دست و پنجه نرم  می کنند. شاید آنها نیز فرزندی دارند که درگیر تحصیل آنلاین هست و اساتید علاوه بر کارهای شما باید به تحصیل فرزندان خود نیز رسیدگی کنند. 

در ذهن خود داشته باشید که مکالمات شما باید با آن ها از سر همدردی و کمی عاطفی باشد، مرزهای فردی و شخصی را زیر پا نگذارید. بجای اینکه بگویید: " شما برای صحبت در مورد درس ها و فعالیت های کلاسی علی برای من زمانی صرف نمیکنید! سریعا باید با شما تلفنی صحبت کنم." بگویید 

سلام، آقای رفیعی، من با انگیزه حاضر هستم هر آن چیزی را که در توانم هست بگذارم تا علی درس هایش را یاد بگیرد. آیا ساعت 3 زمانی برای یک صحبت کوتاه را دارید؟" 

 

2-پرسش های راه حل محور بپرسید

خانواده هایی که با حجم کاری بسیاری روبرو هستند، معمولا در مدیریت یادگیری فرزندان خود با مشکل روبرو هستند. اگر فرزند شما مفهوم یا درسی را متوجه نمی شود، تلاش کنید راه حلی برای آن پیدا کنید نه اینکه تنها مشکلات را مشاهده کنید. 

استیسی رگو، یکی از بهترین اساتید تدریس زبان انگلیسی به دانشجویان خارجی در دبیرستان دانا پواینت، کالیفرنیا نظراتی را برای آغاز ارتباط با اساتید دارد؛ 

" با پرسش سوالاتی همچون، ‘چگونه می توانم توانایی خواندن و نگارش فرزندم را بهبود ببخشم؟ یا چگونه در ارائه شفاهی ، فرزند من اعتماد به نفس خود را بدست بیاورد؟‘ خانوادها نشان می دهند که برای بهبود و رشد فرزندان خود مشتاق به همکاری با اساتید هستند."

آماده سازی مکالمه قبل از صحبت اساتید-خانواده ها نیز بسیار سودمند می باشد. تریسی ریداوت، یکی از اساتید دوم دبستان مدرسه گلوبال لیدرشیپ در ایالت فیلادلفیا پیشنهاد ایجاد یک چک لیست را می دهد: 

"مواردی هستند که والدین باید پیش از ملاقات با معلمان برای خود آماده کنند.: 

  • فهرستی از نگرانی ها
  • موارد خاصی که دانش آموزان با آن ها روبرو هستند
  • ذهنیتی باز برای قبول تمامی نگرانی ها/چالش هایی که امکان حل سریع آن، زمان بر است.

 

3- انعطاف پذیر و شفاف باشید 

با گسترش آموزش آنلاین انعطاف پذیر و شفاف بودن یکی از مهم ترین جوانب حفظ ارتباط با اساتید می باشد. 

جسیکا مونت، یکی از حرفه ای ترین مدرسین مقطع سوم دبستان در شرق لس آنجلس با مشکل زمان بندی کلاس ها، لغو کردن کلاس در لحظه آخر و تاخیر در پاسخ دهی والدین در یادگیری آنلاین مواجه است. 

مونتس همیشه از والدین می خواهد برای یک یا دو هفته پیش رو در دسترس باشند. "در این صورت اگر گزینه اول برای برگزاری کلاس ها کار نکند، می دانم چه برنامه دیگری را برای خود داشته باشم. هم اکنون انعطاف پذیری بسیار حیاتی است و من بر این باور هستم که داشتن گزینه های متعدد بسیار کارآمد می باشد."

روند ها و برنامه های شما شاید با تغییراتی روبرو شوند، بنابراین برنامه خود را با اساتید فرزندان خود در میان گذارید تا از برنامه ریزی و زمان بندی مجدد پرهیز کنید. بالارفتن انعطاف پذیری به برنامه اساتید نیز اطلاق می شود. اگر مدرس فرزند شما در طول هفته تنها از ساعت 8 تا 5 در دسترس می باشد، به حد و مرز آن ها احترام بگذارید و انتظارات خود را بر این اساس تنظیم کنید.

 

4- تشکر خود را نسبت به اساتید فرزندان خود بیان کنید

به یاد داشته باشید آموزگاران در تلاش هستند تا به محصلین شما کمک کنند تا در طول تحصیل خود موفق باشند. افراد اغلب به راحتی فراموش می کنند که اداره یک کلاس آنلاین وظیفه طاقت فرسایی است و آن را کمتر مورد تقدیر قرار می دهند. 

پایپ تایلر، یکی از اساتید دانشگاه کالیفورنیا در نیوپورت بیچ بر این این باور است که در آموزش مجازی گاهی حس عدم ارتباط برای اساتید نیز ایجاد می شود. 

تایلر در ادامه صحبت های خود می گوید "ایجاد این درک و احترام متقابل بسیار سنگین است، یکی از پیام هایی که در اذهان باقی می ماند، والدین هستند که مثبت می اندیشند. او می تواند با شاگردان خود صبحانه بخورد، و می تواند آنها را در حین انجام تکالیف مشاهده کند. می توانند با یکدگیر بیرون رفته و قدم بزنند؛ او می گوید از ’شما بابت حمایت از فرزندانمان در طی این مدت، دیوانه وار متشکریم‘

درک چالش هایی که معلمین شما در طی این راه با آن مواجه هستند و صبور بودن نسبت به این روند در ایجاد دیالوگ های معنادار و سازنده بسیار موثر است. 

 

نتیجه گیری

از نظر بسیاری از والدین آموزش آنلاین یک روند یک سوی بوده که بر اساس آن معلمین به صورت مکرر باید روند پیشرفت و بهبود کودکان را حفظ کنند در حالیکه بر اساس یافته های اخیر تدریس آنلاین نه تنها یک امر یک طرفه نمی باشد بلکه مانند سه ضلع یک مثلث بوده که به صورت مستمر باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. 

فراگیری بیماری کرونا یکی از عواملی بود که اهمیت تدریس آنلاین را برای همگان آشکار کرد و نشان داد دوره های آنلاین مخصوصا در آموزش زبان های خارجی با بازدهی بسیار بالایی همراه می باشد. 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic