لوگو انگلیش کلینیک
چگونه یک زبان جدید یاد بگیریم؟

چگونه یک زبان جدید یاد بگیریم؟

03/02/04 13 دقیقه برای مطالعه 6791

اگر به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید ، در این پست تلاش می کنیم برای شما ترفندهایی را یاد دهیم که در این سفر شما را یاری دهد.  

با گسترش و جهانی شدن دنیا ، نیاز به یادگیری زبان های جدید نیز پیش از پیش احساس می شود. اگر برای تجارت یا سفرهای سیاحتی می روید ، توانایی صحبت در سطح بین المللی منافع بسیاری به همراه دارد. به منظور تکمیل فرایند آموزش زبان انگلیسی در دوره های مکالمه خود ، در این پست تلاش می کنیم ترفندهای برتر نحوه ی یادگیری را نیز برای شما بنویسیم. 

 

چرا باید زبان جدید را یاد بگیریم؟ 

یادگیری زبان جدید می تواند در بسیاری از جهات حرفه ای و شخصی مهم باشد. اگرچه یادگیری زبان در بسیاری از موارد ،کاری طاقت فرسا و سخت است ، ولی در این پست ما برای شما دلایلی را ذکر خواهیم کرد که نشان می دهد یادگیری زبان تا چه حد می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. 

 

تقویت عملکرد مغز 

مطالعات بسیاری بر روی فرایند یادگیری مغز در هنگام یادگیری زبان انجام شده است ، این حوزه ی مطالعاتی یکی از جذاب ترین بخش های مطالعات بر روی مغز می باشد که یافته های عجیبی را نیز به همراه داشته است. به عنوان مثال فرایند پیچیده یادگیری زبان باعث می شود ماده ی خاکستری و سفید مغز را افزایش دهد. یکی از کاربردهای این قشا از مغز توانایی تمرکز ، حل مشکلات و انجام چند امور به صورت همزمان می باشد. مطالعه دیگری ثابت کرده است که افراد دو زبانه 5 سال دیرتر مبتلا به فراموشی می شوند البته این داده های تحت تاثیر جنسیت ، تحصیلات و شغل نیز است. 

 

تضمین آینده ی شغلی

یکی دیگر از حوزه هایی که تاثیر چند زبانه بودن در آن مورد مطالعه قرار گرفته است ، آینده ی شغلی افراد است. مطالعاتی بسیاری ثابت کرده است افرادی که توانایی صحبت به بیش از یک زبان را دارند درآمدهای بیشتری دارند. به عنوان مثال در سال 2010 روزنامه ی گاردین گزارش داد در شغل هایی مانند بازاریابی ، فروش ، پشتیبانی فنی ، یادگیری زبان دوم می تواند 10 تا 15 درصد افزایش درآمد به همراه داشته باشد البته ، این بدان معناست که فرصت های جدیدی نیز برای شما پیش خواهد آمد. اگر مایل به کار در کشورهای دیگر هستید یا در حرفه ای مشغول هستید که نیاز به چند زبان بودن دارد ، زبان دوم یکی از اصلی ترین مواردی است که باید در رزومه خود ذکر کنید و بلد باشید. 

 

بهبود مهارت های دیگر 

همانطور که بر روی مهارت زبان خود کار می کنید ، دیگر شایستگی ها را نیز برای خود بهبود می بخشید. یادگیری زبان جدید در مسائلی مانند خلاقیت ، حل مشکلات و برقراری ارتباط با مشتریان جدید بسیار مهم می باشد. اگر به لیست موارد مورد نیاز در تبلیغات کاری نیز نگاهی انداخته باشید ، خواهید دید مهارت های زبانی از مهم ترین مسائلی است که کارفرمایان بر روی آن تاکید می کنند. 

 

آشنایی با افراد جدید

هر روش یادگیری که شما انتخاب کنید از دوره های آنلاین تا استفاده از اپ های آموزشی یا حتی در سفرهای خود ، یادگیری زبان جدید یکی از بهترین روش ها برای آشنایی و صحبت با افراد جدید است ، توانایی صحبت با افراد دیگر بهترین راه آشنایی با اشخاص است. 

 

چه مدت طول می کشد یک زبان را یاد بگیرید؟ 

 

یادگیری زبان انگلیسی

 

زبان آموزان دومین سوالی که پس از چرایی یادگیری زبان از خود می پرسند ، مدت زمانی است که به منظور یادگیری زبان باید صرف کنند. چه زمانی به خوبی و با مهارت زبان انگلیسی را آموزش خواهند دید؟ به یاد داشتید باشید یادگیری زبان انگلیسی فرایند یک شبه نیست ، این کار نیاز به صرف زمان و تمرین دارد و عوامل متعددی بر روی یادگیری زبان تاثیر گذار است. از این رو موسسه ی خدمات امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای کسانی که قصد یادگیری زبان دوم را دارند یک چارت زمانی را براساس تجربه ی دیپلمات های این سازمان تهیه کرده که براساس آن می توان تخمین زد برای یادگیری زبان های مختلف چه میزان زمان نیاز است؛ 

 

زبان های دسته 1: برخی از زبان ها ساختار و گرامری تقریبا شبیه به زبان انگلیسی دارند فرانسوی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، پرتغالی ، سوئدی. این زبان به صورت تخمینی نیاز به 24-30 هفته یا 600-750 ساعت کلاس نیاز دارند تا به مهارت های لازم دست پیدا کنند. 

 

زبان های دسته 2: شامل زبان هایی مانند آلمانی ، اندونزی ، مالزیایی و سواحیلی می شود که نیاز به 36 هفته یا 900 ساعت آموزش دارند. 

 

زبان های دسته 3: زبان های دشوارتر که تفاوت زیادی با انگلیسی دارند مانند بنگالی ، چکی ، فنلاندی ، یونانی ، ایسلندی ، لهستانی ، روسی و عبری که 44 هفته یا 1100 ساعت کلاس معمولا برای یادگیری آن نیاز است. 

 

زبان های دسته 4: زبان هایی که نسبت به زبان انگلیسی از سطح دشواری بسیاری بالاتری برخوردار هستند که شامل عربی ، چینی ، ویتنامی ، ژاپنی و کره ای می باشد ، که تخمین زده می شود 88 هفته یا 2200 ساعت کلاس برای مهارت یافتن در آن نیاز است. 

 

پر کاربردترین زبان های دنیا کدام زبان ها هستند؟

اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستید و دوست دارید یک زبان پرکاربرد را یاد بگیرید ، بنابراین نیاز دارید اطلاعات در مورد زبان های اصلی دنیا داشته باشید. هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی هر چه باشد ، نیاز دارید اطلاعات تکمیلی نسبت به آن زبان داشته باشید. 

همانطور که همه می دانند 340 میلیون نفر زبان انگلیسی زبان مادری آن ها است و نزدیک به 1.5 میلیارد نفر نیز که هر روز به این تعداد اضافه می شود زبان انگلیسی را صحبت می کنند. این زبان پر کاربرد ترین زبان دنیا است و دو آزمون آیلتس و تافل نیز از مهمترین آزمون برای سطح بندی زبان آموزان می باشد. 

اگر زبان انگلیسی را کنار بگذاریم ، با در نظر گرفتن فرصت های شغلی و تعداد افرادی که به این زبان مسلط هستند ، پنج زبان از اهمیت بسیاری برخودار هستند؛ 

چینی؛ نزدیک به 1.3 میلیارد نفر زبان مادری آن ها چینی است که 916 میلیون نفر از آن ها ماندارین صحبت می کنند. تسلط به زبان چینی فرصت های شغلی بسیاری را برای شما ایجاد کرده و شما را نسبت به دیگر تجار در موقعیت بهتری قرار می دهد. 

اسپانیایی؛ نزدیک به 20 کشور زبان رسمی کشور خود را اسپانیایی اعلام کرده اند یعنی نزدیک به 450 میلیون نفر ، که همین امر آن ها را در این لیست در رده دوم قرار داده است

عربی. یکی از زبان هایی که به دلیل نرخ بالای زاد و ولد کشورهای عربی به سرعت در حال رشد است. 25 کشور در سرتاسر دنیا در حال صحبت به زبان عربی هستند ، از این رو این زبان بسیار پر کاربرد است. 

فرانسوی؛ یکی از زبان هایی است که به دلیل سیاست های استعمار طلبی فرانسه در قرن 18 و 19 به سرعت رشد کرد و از نظر بسیاری ، یکی از پرکاربردترین زبان های دنیا می باشد. 

روسی: نزدیک به 150 میلیون نفر زبان روسی زبان مادری آن ها بوده و 120 میلیون نیز این زبان را به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. بنابراین این زبان نیز به سرعت در حال رشد است. 

 

چگونه یک زبان را یاد بگیریم – 8 ترفند برتر یادگیری زبان 

حالا که در مورد منافع یادگیری زبان جدید به شما گفتیم ، بهتر است ترفندهایی را نیز برای یادگیری آن ها نیز بگوییم. هنگامی که حرف از یادگیری زبان جدید به میان می آید که حتما باید در نظر بگیرید. ابتدا باید بگوییم که در یادگیری زبان جدید هیچ چیز قطعی نیست و هر کس در یادگیری زبان روش و سبک خود را دنبال می کند ، با این حال روش ها و متدهایی وجود دارد که بسیاری از زبان آموزان در طی سال ها از آن استفاده کرده و نتایج خوبی را نیز به دست آورده اند: 

 

اهداف یادگیری زبان را برای خود مشخص کنید

بسیاری از زبان آموزان هنگام یادگیری زبان بدون مشخص کردن هیچگونه هدفی مسیر خود را آغاز می کنند. این در حالی است که مشخص کردن هدف به شما انگیزه ، اعتماد به نفس و عزت نفس می دهد و کمک می کند تا آینده خود را راحت تر تجسم کنید. در ابتدا باید برای خود اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تعیین کنید . این امر سبب می شود تا ساختار و مسیر یادگیری را در ذهن خود ایجاد کنید. 

به عنوان مثال ، شاید هدف نهایی و بلند مدت شما ، تحصیل در یکی از کشورهای انگلیسی زبان باشد ، در این حالت می توانید قبولی در آزمون آیلتس را به عنوان هدف میان مدت تلقی کرده ، بنابراین یادگیری لغات و گرامر هدف کوتاه مدت می شود. در این برنامه ها دقت کنید که باید زمان بندی مناسبی را نیز برای خود تعیین کنید تا پیشرفت خود را در زمان بندی مد نظر بررسی کنید. 

 

لغات پرکاربرد را یاد بگیرید

بر اساس بسیاری از مطالعات افراد بومی ، نزدیک 15 تا 20 هزار لغت زبان خود را می دانند. این بدان معنی است شما نیاز به 800 تا 1000 ریشه لغوی نیاز دارید تا بتوانید یک زبان را سریع صحبت کنید. بنابراین هنگامی که در حال تلاش برای یادگیری یک زبان هستید ، بهتر است ابتدا از لغات پرکاربرد و شایع آن شروع کنید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید در ابتدا درک خوبی از صحبت های روزمره داشته و مکالمات خود را نیز به خوبی داشته باشید. 

در نظر داشته باشید که گرامر و ساختار نیز از اهمیت بسزایی برخوردار هستند ، ولی 800 تا 1000 ریشه لغت مفید از ساختارها و گرامر ها می باشد .اگر بخواهید دیالوگ های فیلم ها و سریال ها را بهتر متوجه شوید ، نیاز به دانستن بیش از 3000 ریشه لغت و برای خواندن روزنامه و کتاب ها حداقل 8 هزار ریشه لغت نیاز دارید. 

 

روش مناسب خود را پیدا کنید 

ابزار ، تکنیک ها و روش های متفاوت بسیاری وجود دارند که شما را در یادگیری زبان های جدید کمک می کند. گاهی اوقات امتحان کردن تمامی آن ها بسیار خسته کننده است ، به همین دلیل بهتر است ابتدا نظرات دیگر کاربران را خوانده و بهترین ابزار را برای خود انتخاب کنید. 

این ابزارها می توانند از روش هایی مانند فلش کارد ها ، ترجمه ی لغت به لغت ، تکرار پشت سر هم و حتی یادگیری ناخوآگاه استفاده کنند ، ولی این وظیفه شما است که بهترین روش را برای یادگیری لغات انتخاب کنید ولی پیشنهاد ما ترکیب تعدادی از این تکنیک های می باشد ، دقیقا روشی که ما در دوره های مکالمه خود بهره گرفته و سالیان متمادی موفقیت هایی را کسب کرده ایم. 

 

تمرین هایی برای اسپیکینگ (صحبت کردن) 

اصلی ترین عملکرد هر زبانی ، توانایی صحبت کردن شما و درک صحبت های مخاطبین است. برای بسیاری از زبان آموزان تمرکز اصلی یادگیری ، صحبت کردن و درک صحبت های دیگر افراد است ، ولی ابتدا بر یادگیری گرامر تمرکز می کنند و نسبت به یادگیری لغات مورد نیاز چشم پوشی می کنند ،که این منجر به این می شود تا نسبت به صحبت کردن کم اشتیاق شده و پیشرفت شما را با خلل روبرو کند. 

شما نیاز ندارید برای تمرین های روزانه ، یک فرد انگلیسی زبان را پیدا کرده و سریعا صحبت را آغاز کنید (البته این امر بسیار سودمند است). بهترین تمرین های اسپیکینگ بدین صورت است : صحبت کردن با خود ، ضبط صدا ، بلند گفتن لغات یاد گرفته و حتی گاهی اوقات تفکر به زبان انگلیسی. 

 

ارتباط با افراد بومی آن زبان 

برای بسیاری از زبان آموزان ، صحبت با افراد بومی زبان مقصد در بسیاری از موارد الهام بخش بوده ، در ابتدا شاید از اشتباه کردن بترسید یا احساس کنید در سطحی نیستید که بخواهید با آن ها صحبت کنید ، با این حال صحبت و تمرین با افراد بومی به شما کمک می کند تا مهارت های زبانی خود را سریع تر بهبود بخشید. 

این کار نه تنها تلفظ شما را قوی تر می کند ، بلکه کمک می کند تا با اصطلاحات و کاربرد صحیح لغات بیشتر آشنا شوید و مکالمات شما به افراد بومی شبیه تر باشد. در دنیای امروز دیگر مانند گذشته لازم نیست به کشورهای مقصد سفر کنید تا با افراد بومی صحبت کنید امروز با استفاده از تکنولوژی می توانید افراد بومی را به راحتی پیدا کرده و صحبت کنید. نرم افزارهایی یادگیری زبان و همچنین اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک به راحتی افراد بومی را برای شما پیدا کرده و در صحبت کردن با آن ها کمک می کنند.

 

استفاده از رسانه های ارتباط جمعی

به منظور آشنا شدن به روش های مختلفی که افراد از زبان مقصد شما بهره می گیرند دیدن ، گوش کردن و خواندن رسانه های زبان مقصد به شما کمک شایانی می کند. شما احتمالا با سریال های سیتکام مانند Friends آشنا هستید ، این گونه سریال ها نه تنها اصطلاحات روزمره و حرکت های بدن را به شما آموزش می دهد ، بلکه شما را با نحوه ی ادای درست لغات و ترجیحات فرهنگی نیز آشناتر می کنند. ابزار بسیاری است که شما می توانید با بهره گری از آنها زبان مقصد خود را تقویت کنید مانند ؛ گوش کردن به اخبار (در انگلیسی برای لهجه ی بریتیش بی بی سی و برای امریکن سی ان ان) دیدن سریال و فیلم ، گوش کردن به موسیقی و رادیو می تواند به شما در این مسیر کمک کند. 

 

ارتباط با فرهنگ زبان مقصد 

ترفندهای 6 و 7 تا حد زیادی با هم مرتبط هستند. درک فرهنگ ها به شما کمک  می کند تا حد زیادی نسب به تغییرات زبانی موجود در هر زبان آشنا شده و بافت موضوعی مطالبی که مطالعه می کنید را متوجه شوید که همین امر برای برقراری ارتباط با افراد بومی بسیار مفید هستند. 

زبان ها معمولا با عادات فرهنگی و صحبت های گروهی تغییر می کنند. بنابراین به منظور تسلط به یک زبان شاید باید از آشنایی با فرهنگ آن زبان نیز اطمینان حاصل کنید. به همین منظور در دوره های آنلاین خود در تلاش هستیم مطالب مرتبط با فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان را به شما آموزش دهیم. 

 

برنامه ی سفر برای خود داشته باشید

اگرچه در وضعیت کنونی دنیا سفر به کشورهای مختلف غیر ممکن می باشد، ولی این مسئله برای همیشه صادق نیست. بهترین روش برای آزمایش مهارت های زبانی خود ، آزمایش آن در مکان های مختلف است . این امر سبب می شود تکنیک های مرتبط را که در طول سال ها آموزش دیده اید ، به صورت عملی تست کنید. 

هنگامی که سفر می کنید ، فرصت طلایی دارید تا بر اساس آن با افراد جدید آشنا شده و فرهنگ آن ها را نیز از نزدیک لمس کنید . با صحبت با آن شکاف ها و کاستی های موجود در دانش شما مشخص شده و شما به راحتی معایب خود را بر طرف می کنید. 

 

کلام آخر

در این مقاله ، تلاش کردیم مواردی را که برای یادگیری زبان مهم هستند ، ذکر کرده و روش هایی را که برای زبان آموزان دیگر پاسخگو بوده ، معرفی کنیم .در نظر داشته باشید ، یادگیری یک زبان ، روندی سریع و زود بازده نیست . نباید در این مسیر عجله کنید و منتظر نتیجه دهی سریع باشید ، باید اهداف را مشخص و دامنه لغات خود را با تمرین ، صحبت و مطالعه ، روزبه روز تقویت کنید. 

اهداف شما از یادگیری هر چه باشد ، ما در انگلیش کلینیک تلاش می کنیم به منظور برطرف کردن مشکلات شما ، دوره های مورد نیازی را آماده کرده و در با تمرکز بر اهداف شما مشکلات را برطرف کنیم. 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic