لوگو انگلیش کلینیک
یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 1141

همانطور که می دانید زبان انگلیسی مرسوم ترین زبان دوم در جهان است که شما برای سفر، کسب علم، برقرای ارتباط با جهان و مطلع بودن از اخبار جهانی و ... نیاز به دانستن آن دارید. بنابراین اگر تا به حال به فکر تقویت زبان انگلیسی خود نبوده اید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید! اگر پس از سنین کودکی و نوجوانی اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می کنید و یا برای یادگیری زبان انگلیسی محدودیت زمانی دارید، ما در این مقاله به شما روش های موثری را معرفی می کنیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن سطح انگلیسی خود را به حد قابل قبولی برسانید.

 تا به حال مطالعات زیادی در زمینه توانایی مغز انسان در یادگیری زبان ها انجام شده است و این این ویژگی، چیزیست که مغز انسان را از سایر موجودات متمایز می کند. مطالعات انجام شده در نهایت به یافتن روش های سریع و کاربردی برای یادگیری زبان کمک می کنند که می توانید با استفاده از آن ها به صورت خیلی کاربردی تر توانایی خود در زبان انگلیسی را افزایش دهید و ظرف مدت کوتاهی قادر به صحبت کردن و فهمیدن زبان انگلیسی شوید.

برای یادگیری هرچه سریع تر زبان انگلیسی، اولین و مهم ترین قدم شناخت اهداف و دلایلتان می باشد. با توجه به هدف شما، منابع و روش مطالعه می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر هدفتان ارنقا سطح زبان برای تحصیل در خارج از کشور است باید منابعی را مطالعه کنید که بیشتر بر روی مباحث آکادمیک تمرکز دارند و همینطور اگر هدفتان یادگیری مکالمات روزمره میباشد، بهتر است از فیلم ها و سریال ها در جهت تقویت زبان خود استفاده کنید. 

هرچند که باید توجه کنید در کنار تمامی این روش ها، یک مدرس حرفه ای زبان انگلیسی، با بهره گیری از متد ها و تعیین مسیر درست، زمان یادگیری شما را به حداقل خواهد رساند. بنابراین تصمیم نهایی با شماست که چه روش و منبعی را برای تقویت دانش زبان انگلیسی خود انتخاب می کنید.

 

به انگلیسی گوش دهید

دانشمندانی که در زمینه یادگیری زبان ها مطالعه می کنند اصطلاح خاصی برای یادگیری زبان دارند: یادگیری ناخودآگاه یا ضمنی زبان. این نوع یادگیری زمانی اتفاق می افتد که شما بدون نشستن پشت میز و مطالعه مداوم، به طور ناآگاهانه زبان یاد می گیرید. وقتی شما زیاد انگلیسی گوش کنید، حتی اگر خوب گوش ندهید ، صحبت نکنید یا یادداشت برداری نکنید، صداهای انگلیسی در پس زمینه هستند و مغز شما به طور خودکار صداها ، لهجه ها ، کلمات و دستور زبان را جذب می کند.

 درست مانند یادگیری زبان در نوزادان! نوزادان هیچ قانونی را یاد نمی گیرند و حتی تا مدت ها قادر به صحبت کردند نیستند و مدت زیادی فقط و فقط صداها را می شنوند. بنابراین برای شروع یادگیری زبان انگلیسی به روش ضمنی، می توانید از هر منبع شنیداری استفاده کنید. موسیقی، رادیو، پادکست ها، لکچرهای آموزشی و ... همگی می توانند به شما در یادگیری ناخودآگاه زبان کمک کنند. در ابتدا، اگر متوجه جملات نمی شوید و معنای بسیاری از کلمات را نمی دانید، هیچ نگران نباشید و فقط بدون توجه زیاد، و حتی در خواب به مطالب انگلیسی گوش دهید. 

مطالعات نشان داده اند که آنچه در خواب می شوید در ناخودآگاه شما ثبت خواهد شد و اگر این روند مدت زیادی ادامه پیدا کند، به مرور خواهید دید که بدون هیچ مطالعه ای ناخوداگاه یک سری جملات انگلیسی در ذهن شما پدیدار می شوند و در موقعیت های مختلف جملات مناسب خود به خود به ذهن شما خطور می کنند! برای آشنایی با انواع پادکست های مناسب یادگیری زبان انگلیسی می توانید مقالات مرتبط ما رجوع کنید.

 

روزانه تمرین کنید

برای یادگیری هر زبانی که انگلیسی نیز از آن مستثنا نیست، مطالعه¬ی روزانه به میزان اندک بهتر از مطالعه زیاد و با وقفه است. برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، سعی کنید روزانه نیم ساعت را به مطالعه یا تمرین اختصاص دهید. این روش به شما کمک می کند که ذهنتان همیشه درگیر زبان انگلیسی و آماده باشد. علاوه بر این، مطالعه های کوتاه مدت مانع از خستگی و کسل شدن شما حین یادگیری می شود. معمولا افرادی که یک باره زمان زیادی را صرف مطالعه می کنند، ظرف مدت کوتاهی خسته می شوند و یادگیری زبان را به طور کلی رها می کنند. پس هرگز فراموش نکنید که مطالعه کم و روزانه در یادگیری زبان انگلیسی بسیار تاثیرگذار است.  

 

چگونه روزانه زبان تمرین کنید؟

جهت تمرین روزانه می توانید از روش های بسیاری استفاده کنید. خواندن لغت، نوشتن خاطرات روزانه، صحبت کردن با خودتان به انگلیسی، فکر کردن به انگلیسی و حتا گوش دادن به موسیقی یا دیدن یک سریال از جمله روش های تمرین زبان به صورت روزانه هستند.

 

استفاده از کلاس های آموزش زبان

استفاده از کلاس های زبان، به شرطی که درست انتخاب شوند، تاثیر مثبتی در سرعت پیشرفت یادگیری زبان دارد. مدرسین زبان با بهره گیری از متدهای روز جهان و تسلط کامل بر مباحث زبان انگلیسی، می توانند زبان آموزان را به سمت پیشرفت سریع در زبان سوق دهند و هم زمان با رفع اشکالات و حل تمرینات موجب بهبود کیفیت یادگیری زبان آموزان می شوند. امروزه علاوه بر کلاس های زبان حضوری، دوره های آموزش زبان به صورت آنلاین نیز برگزار می شوند که مزیت های بسیاری دارند. از جمله این مزایا می توان به صرفه جویی در وقت اشاره کرد که زبان آموزان نیازی به صرف زمان برای رفت و آمد نخواهند داشت و به راحتی در هر مکانی می توانند در کلاس ها شرکت کنند.  

 

استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان

یادگیری زبان توسط اپلیکیشن ها بر پایه مطالعه روزانه و کوتاه مدت است و بنابراین تاثیر سریعی در یادگیری زبان انگلیسی دارد ضمن این که یادگیری زبان به این روش تا حدی جالب و سرگرم کننده و در بسیاری از موقعیت ها قابل دسترس می باشد.

 

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

Duolingo

ایپلیکیشن دولینگو یکی از محبوب ترین برنامه های آموزش زبان است که در آن با استفاده از بازی ها مهارت های لغوی و گرامر و .. شما تقویت می شود.

 

Quiz your English

این اپلیکیشن نیز یکی دیگر از برنامه های کاربردی و مفید برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد که علاوه بر این مناسب مطالعه قبل از امتحان نیز هست.

 

The British Council

این اپلیکیشن برای یادگیری گرامر انگلیسی عالی است و از سطح مبتدی شروع و تا سطوح پیشرفته ادامه می یابد. با استفاده از این برنامه می توانید با تمامی قواعد زبان انگلیسی آشنا شوید و تمرین کنید.

 

6,000 Words

این اپلیکیشن کاربردی مخصوص یادگیری لغت است که می توانید به صورت روزانه لغات انگلیسی را یاد بگیرید و تمرین کنید.

 

Beelingu

اگر خواندن انگلیسی یا ریدینگ برایتان دشوار است، این اپلیکیشن با انواع متون در سطوح مختلف به شما کمک می کند تا ظرف مدت کوتاهی مهارت خواندن خود را تقویت کنید و به مرور بتوانید انواع متون انگلیسی را به راحتی بخوانید و درک کنید.

 

HelloTalk

اگر شما هم جز افرادی هستید که انگلیسی را برای صحبت کردن یاد می گیرید، این اپلیکیشن مخصوص شماست تا با استفاده از آموزش های ساده و کاربردی ظرف مدت کوتاهی بتوانید انگلیسی صحبت کنید.

 

Grammarly

گرامرلی نیز یک اپلیکیشن نام آشنا برای تقویت رایتینگ است که علاوه بر کمک به شما در تقویت رایتینگ، می تواند در تصحیح انواع متون انگلیسی برایتان کاربرد داشته باشد. همچنین اگر برای آزمون های تافل و آیلتس آماده می شوید، می توانید انشاهایی را که می نویسید را توسط اپلیکیشن گرامرلی تصحیح کنید.

 

BBC Learning English

این اپلیکیشن برای یادگیری و مطالعه روزانه عالی است! در این برنامه شما با انواع متون خبری روز، پادکست ها، موسیقی ها و ... سر و کار خواهید داشت که می توانید روزانه به آن ها نگاهی بیاندازید و علاوه بر تقویت زبان، اطلاعات خود را نیز بالا ببرید.

 

یادگیری عبارت ها به جای لغت  

اگر می خواهید ظرف مدت کوتاهی زبانتان پیشرفت کند و بتوانید از اطلاعات خود استفاده کرده و صحبت کنید، به جای حفظ کردن لغت های تکی، سعی کنید عبارت های انگلیسی را به خاطر بسپرید. این کار به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح واژه ها را در جملات یاد بگیرید و هنگام صحبت کردن از کلمات مناسبی استفاده کنید.

 حفظ کردن لغت های بسیار بدون دانستن کاربرد صحیح ان ها، علاوه بر زمان بر بودن و کاهش انگیزه شما، کمک چندانی به تقویت زبان نخواهد کرد. بنابراین به جای حفظ کلمات تکی، سعی کنید عبارات و جملات را نیز هم زمان تمرین کنید تا کلمات به درستی در ذهنتان جا بیوفتند. مطالعه کتاب های لغت 1100 و 504 به شما در یادگیری به این شیوه کمک می کند زیرا هر لغت به همراه مثال آن در جملات ارائه می شود. این کتاب ها هم به صورت چاپی و هم به صورت اپلیکیشن در دسترس هستند.  

 

یادگیری زبان انگلیسی به کمک موسیقی

یادگیری زبان انگلیسی توسط موسیقی دقیقا مانند یک راه میانبر عمل می کند! حتی در زبان فارسی نیز تجربه کرده اید که شعر ها برخلاف جملات معمولی و ساده، به راحتی در ذهن شما جای می گیرند. در زبان انگلیسی نیز همینطور است، جملاتی را که به صورت شعر و آهنگین می شنوید به راحتی می توانید به ذهن بسپرید و از بسیاری از آن ها در مواقع مختلف استفاده کنید. برای این کار بهتر است متون آهنگ های انگلیسی را حین گوش دادن یا پس از آن بخوانید و اگر وقت کافی دارید کلمات نا آشنا را از آن استخراج کنید و در دفترچه ای یادداشت کنید و روزانه مطالعه کنید. ولی اگر حوصله و وقت چنین کاری را ندارید اصلا نگران نباشید.

 گوش دادن مداوم و بلند مدت به موسیقی های انگلیسی، در ناخوداگاه شما تاثیر ویژه ای دارد و به مرور علاوه بر یادگیری جملات و کلمات، تلفظ صحیح کلمات را نیز فرا می گیرید. ولی باید به یک نکته خیلی مهم در این زمینه توجه کنید: موسیقی های ساده را انتخاب کنید! موسیقی هایی که شعرهای ادبی و پیچیده ای دارند اصلا مناسب تقویت زبان به خصوص سطح مبتدی و متوسط نیستند زیرا شما به جای یادگیری الگو ها و عبارات مرسوم، یک سری شعر ها و جملات ادبی را یاد می گیرید که استفاده از آن ها در مکالمات روزمره اصلا مرسوم نیست و در عوض موجب اشتباه صحبت کردن شما می شود. پس به این مساله توجه کنید.

 

کلام آخر

در نهایت هیچ مهارتی یک شبه به دست نمی آید و زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. روش هایی که گفته شد نیز به صورت نسبی سریع هستند و برای تسلط به زبان انگلیسی نیاز مواجهه¬ی روزانه با زبان انگلیسی دارید. در مجموع، یادگیری ضمنی زبان انگلیسی (یعنی به طور ناخودآگاه از طریق شنیدن مکرر)  در کنار آموزش برنامه ریزی شده لغت و گرامر، می تواند تاثیر بسیار مثبتی در تقویت زبان شما داشته باشد و کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را ببینید.  

 

دوره مکالمه

دوره 504

دوره گرامر

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic