لوگو انگلیش کلینیک
9 تصور غلط در یادگیری زبان انگلیسی

9 تصور غلط در یادگیری زبان انگلیسی

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 1160

تصورات اشتباه زیادی در مورد یادگیری و تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد ، به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی دوست دارم این تصورات اشتباه را شفاف کنم و نشان دهم چیزهایی که به شما گفته می شود حقیقت نداشته و تنها افسانه هستند. 

از زمانی که تدریس زبان انگلیسی را آغاز کردم همیشه سوالاتی از من در مورد تسلط به زبان انگلیسی پرسیده می شود که ریشه در تصورات اشتباه دارد و واقعیت ندارند. در این پست تلاش خواهم کرد این تصورات اشتباه را ابتدا به شما معرفی کرده سپس توضیح دهم چگونه می توان انها را کنار گذاشته و مهارت های چهارگانه ی زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم.  

 

1- با 10 دقیقه کار بر روی یک اپ می توان به زبان انگلیسی مسلط شد

2- به منظور یادگیری زبان انگلیسی باید به کلاس حضوری بروید

3- یادگیری زبان انگلیسی خیلی ساده است

4- باید بر روی گرامر تمرکز کنید

5- تسلط به زبان انگلیسی بسیار هزینه بر است

6- کسل کننده بودن یادگیری زبان انگلیسی

7- نباید اصلا اشتباه کنید

8- باید مکرر به چالش کشیده شوید

9- برای یادگیری زبان انگلیسی باید به کشور های انگلیسی زبان سفر کنید

 

با 10 دقیقه کار بر روی یک اپ می توان به زبان انگلیسی مسلط شد

نرم افزارهای یادگیری زبان انگلیسی که می توان دولینگو را مهمترین و بهترین آن ها معرفی کرد برای آن دسته از زبان آموزانی که در سطح مبتدی هستند و برای یادگیری زبان انگلیسی به مطالب کمک آموزشی نیاز دارند بسیار مفید و کارآمد می باشد ولی آیا برای آن دسته از زبان آموزانی که در سطح متوسط هستند نیز مفید است؟ هرگز! این نرم افزارها همانطور که در پست های پیشین به شما گفتم تنها مطالب کمک آموزشی ای هستند که روند یادگیری اولیه را ساده تر می کنند و نمی توانند نیازهای یک زبان آموز سطح پیشرفته را برآورده کنند. شما از سطح متوسط به بعد برای تسلط بیشتر در حال کار هستید و مطالبی که در این نرم افزارها گفته می شوند برای شما بسیار ساده و پیش پا افتاده می باشند. 

باز هم می گویم این اپ ها غیرکاربردی نیستند ولی برای اینکه تسلط به چهار مهارت اصلی را تقویت کنید باید به منابعی بهتر و کارآمدتر دسترسی داشته باشید. 

 

به منظور یادگیری زبان انگلیسی باید به کلاس حضوری بروید 

پیش از این نیز به شما زبان آموزان اعلام کردم که شما برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به حضور در موسسات و کلاس های درسی ندارید. زبان آموزان می توانند با داشتن منابع کافی و استفاده از ابزارهای کمک آموزشی آنلاین هر زبانی را تقویت کنند. به گفته ی شرکت اپل و گوگل پادکست روزانه نزدیک به هزار عدد پادکست های آموزش زبان انگلیسی در این پلت فرم های آپلود می شوند که با پرداخت یک هزینه کم می توان به آن دسترسی داشت. همچنین دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی نیز که هزینه ی بسیار کمی دارند شما را در این راه کمک می کنند در نتیجه شما برای یادگیری زبان انگلیسی به حضور در کلاس درس و نشستن پشت میزهای کسل کننده نیاز ندارید. 

 

یادگیری زبان انگلیسی خیلی ساده است 

زمانی که در دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل ادبیات انگلیسی بودم با مترجم چینی آشنا شدم که ادعا می کرد با مطالعه ی 16 ساعت در روز به زبان انگلیسی مسلط شده و قادر بوده است متن های کوتاه را ترجمه کند. به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی این کار را غیر ممکن نمی دانم ولی برای اینکه این کار را انجام دهید تلاش و تعهد زیای را باید صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید. 

زبان انگلیسی معمولا به دو دلیل مجزا یاد گرفته می شوند، 1- تسلط برای صحبت های اجتماعی 2- صحبت در فضاهای آکادمیک و حرفه ای. بنا به آخرین تحقیقان زبان شناسان به منظور اینکه یک فرد در زبان انگلیسی برای محافل اجتماعی مسلط شود نزدیک به 1 تا 2 سال زمان نیاز است (البته این زمان بر اساس 8 ساعت تمرین در هفته است) و اگر بخواهید برای فضاهای آکادمیک زبان انگلیس را آموزش ببینید باید ما بین 3 تا 5 سال زمان صرف کنید. 

من همیشه به زبان آموزان یک نکته بسیار مهم را بیان می کنم؛ یادگیری زبان ، مسابقه ی دو سرعت نیست ، شما در یک ماراتون هستید و برنده کسی هست که تا انتهای مسیر کار خود را ادامه دهد. 

 

باید بر روی گرامر تمرکز کنید

یکی از بزرگترین و شایع ترین تصورات اشتباه در مورد یادگیری زبان انگلیسی این است که به منظور تسط به زبان انگلیسی باید ساختارهای دشوار زبان انگلیسی را حفظ کنید. شاید زبان آموزان سطح متوسط نسبت به اینکه از کدام زمان در چه شرایطی استفاده کنند دو دل و مردد باشند ولی در سطح پیشرفته اینگونه مسائل خیلی دغدغه آنها نیست. 

در این بخش می خواهم به شما یک مسئله ی خیلی مهم را بیان کنم؛ شما به منظور یادگیری گرامر نیاز نیست تمامی ساختارها را حفظ کنید در مسیر یادگیری زبان انگلیسی شما با قوانین حاکم بر این ساختار آشنا شده و با کاربرد آن ها نیز آشنا می شوید. 

به منظور اینکه به زبان انگلیسی مسلط شوید نیاز نیست تمامی ساختارهای موجود را یاد گرفته و بدون اشتباه صحبت کنید قرار نیست شما متخصص گرامر شوید و نیازی هم نیست که از طریق خواندن کتاب های قطور گرامری آن ها را یاد بگیرید.

 

تسلط به زبان انگلیسی بسیار هزینه بر است 

همیشه یک از مهم ترین موانعی که سبب شده تا افراد از یادگیری عقب بمانند مسائل مالی و دغدغه های پرداخت هزینه ی کتب و مسائل دیگر است. امروزه با گسترش تکنولوژی شما دیگر چنین بهانه ای را نخواهید داشت. شاید شرکت در موسسه های حضوری برای بسیاری از دوستان هزینه بر است ولی کلاس های مجازی و آنلاین آنچنان هزینه ای برای زبان آموزان ندارند فارغ از این مسئله وب سایت ها و نرم افزارهای رایگانی که در اینترنت وجود دارند تا حد زیادی به شما کمک می کنند تا به سطحی از زبان برسید که دیگر نیازی به حضور در کلاس های هزینه بر را نخواهید داشت. در پست های قبلی برای شما زبان آموزان منابع بی شماری از پادکست ها و کلاس های کمک آموزشی اینترنتی را معرفی کرده ام تا به بهره گیری از این منابع رایگان بتوانید تسلط خود را در زبان انگلیسی بهتر کنید. 

 

کسل کننده بودن یادگیری زبان انگلیسی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که یادگیری زبان انگلیسی یک کار کسل و خسته کننده است این مسئله را من به اساتیدی ربط می دهم که پشت میز نشسته و تلاش می کنند مفاهیم خشک گرامری را به زبان آموزان آموزش دهند. دوران دبیرستان را یادتان هست چند تن از هم کلاسی ها از زنگ زبان انگلیسی و عربی متنفر بودند؟ شاید بیش از 90 درصد این مسئله برای آن دسته از زبان آموزانی که در کلاس های خشک و بی روح می نشینند نیز صادق است. روش هایی که اساتید زبان انگلیسی برای آموزش استفاده می کنند جذابیت کلاس را نیز مشخص می کند. 

اگر از یادگیری زبان انگلیسی خسته شده اید و یا دیگر مایل به حضور در کلاس ها نیستید مطمئن باشید بخشی از کار شما مشکل دارد، یا استاد شما کلاس ها را جذاب نمی کند یا حس درونی شما نسبت به یادگیری زبان انگلیسی منفی است. اگر برای لحظه ای این حس به شما دست داد توصیه می کنم به مسائلی که جذابیت بالایی برای شما به همراه دارد دنبال کنید. اگر عاشق فوتبال هستید مسائل روز فوتبال را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. اگر به دنبال مد و فشن هستید اینترنت مملو از اخبار و مسائل روز دنیا است که این موارد را پوشش می دهند. 

 

نباید اصلا اشتباه کنید 

بسیاری از زبان آموزانی وسواس اشتباه نکردن دارند ، یکی از باورهای غلط که نشات گرفته از روش های اشتباه در دهه ی 70 است. در دهه ی 70 روش های تدریس زبان خارجه بر روی به حداقل کردن اشتباهات زبان آموزان تمرکز داشتند. زبان شناسان بر این باور بودند به منظور اینکه تسلط و مهارت افراد را بالا ببرند بهتر است تا حدی گرامر و دستور زبان را قوی کرد و زبان آموز هیچ اشتباهی نداشته و در این شرایط می توان تسلط آن ها را نیز بالا برد. ولی با ظهور مکتب های نوین آموزشی این باور اشتباه از میان رفته و بسیاری از محققین بر این باور هستند که به منظور یادگیری بهتر زبان آموزان باید اشتباه کنند و یادگیری از طریق اشتباه مفیدتر است. 

یکی از صدمه هایی که این وسواس می زند بالا بردن دقت و ایست های میان کلمات است در نتیجه هنگامی که شما در یک مکالمه قرار می گیرید بیشتر از اینکه تلاش کنید صحبت کنید تلاش می کنید اشتباه صحبت نکنید. توجه کنید مخاطب شما می داند انگلیسی زبان دوم شما است و ممکن است اشتباه داشته باشید بنابراین کمی راحت تر با اشتباهات خود کنار بیایید. 

 

باید مکرر به چالش کشیده شوید 

یکی از عجیب ترین باورهای اشتباه زبان آموزان به چالش کشیدن روزانه ی خود است. آن ها همیشه با خود می گویند کاری که من در حال انجام آن هستم بسیار دشوار است و برای اینکه بتوانم از پس آن بر بیایم باید تلاش زیادی کنم. این ایده را کنار بگذارید! اگر یادگیری یک مسئله را برای خود خیلی دشوار کنید دیگر یادگیری آن برای شما جذاب نخواهد بود. به منظور اینکه یادگیری زبان انگلیسی را مفرح کنید ابتدا ذهن خود را نسبت به آن تغییر دهید. تلاش کنید فعالیت هایی را برای خود مشخص کنید که یادگیری زبان را جذاب کند. 

 

برای یادگیری زبان انگلیسی باید به کشور های انگلیسی زبان سفر کنید

بدون شک زندگی در کشورهای انگلیسی زبان یکی از اصلی ترین دلایل یادگیری سریع زبان انگلیسی است ولی آیا برای بالا بردن مهارت زبان انگلیسی و مسلط شدن به آن زندگی در این کشورها ضروری است؟ این یکی از باورهایی است که نشات گرفته از دورانی است که دسترسی به منابع کمک آموزشی بسیار دشوار بود. امروزه دیگر شما برای یادگیری زبان های خارجی هیچ حد و مرزی را پیش روی خود نمی بینید. بنابراین بهتر این است افسانه ی زندگی در کشورهای زبان انگلیسی را برای تقویت زبان کنار گذاشته و نگاهی به منابع در دسترس خود بایندازید. 

نتیجه گیری

هیچ وقت اجازه ندهید باورها و گفته های کسانی که هیچ تجربه ای نسبت به یادگیری زبان جدید ندارند شما را از یادگیری زبان انگلیسی دور کند. شما با تمرین، تعهد و از همه مهم تر منابع مناسب در هر جایی که باشید می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. 

در این مسیر نیز انگلیش کلینیک تلاش می کند با ارائه ی قوی ترین دوره های آنلاین یکی از اصلی ترین دغدغه های شما را برطرف کرده و مسیر یادگیری زبان را هموار کند. 

 

کلاس مکالمه آنلاین کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic