لوگو انگلیش کلینیک
9 روش تصحیح اشتباهات گرامری در زبان انگلیسی

9 روش تصحیح اشتباهات گرامری در زبان انگلیسی

03/02/13 13 دقیقه برای مطالعه 6174

اشتباهات زبانی برای بسیاری از زبان آموزان خجالت آور است. هنگامی که زبان انگلیسی را به بسیاری از زبان آموزان یاد می دهم هنگام تلفظ Th (θ) بسیاری از زبان آموزان با مشکل روبرو هستند و آن را دقیقا مانند D بیان می کنند و زمانی که اشتباه آن ها را می گیرم آن ها احساس شرمساری و خجالت کرده و بر این باورند اشتباه بسیار بزرگی را انجام داده اند. اشتباهات زبانی بخشی از فرایند یادگریری زبان است و برای آن دسته از افرادی که به تازگی وارد فرایند یادگیری زبان شده اند نیز این اشتباهات رایج تر هستند. درک و تصحیح اشتباهات گرامری و تلفظی بخش اصلی یادگیری خود آموز زبان انگلیسی را شامل می شود. اصلی ترین دلیل اینکه بسیاری از زبان آموزان تلاش می کنند تا همراه با اساتید همراه شوند و زبان را به صورت خودآموز جلو نبرند همین اشتباهات فردی است (از این رو است ما در انگلیش کلینیک تصحیح توسط اساتید را در مراحل یادگیری خود گنجانده ایم). 

در این پست من تلاش خواهم کرد به شما توصیه ها و راهنمایی هایی را مشخص کنم تا با استفاده از آن ها شما اشتباهات گرامری در نگارش و اسپیکینگ را متوجه شده و برای بهبود آن ها تلاش کنید. 

 

بازنگری "اشتباهات" زبان انگلیسی

در ابتدا بهتر است نظر خود را نسبت به اشتباهات زبانی بیان کرده و سپس به راه حل هایی برای برطرف کردن آن ها نگاهی بیاندازیم. 

 

اشتباهات بخش اصلی یادگیری هستند 

ایده ی شخصی من به عنوان یک استاد زبان انگلیسی ضروری بودن اشتباهات به عنوان بخشی از فرایند یادگیری است شما در مقالاتی که از من مطالعه کرده اید این مطلب را به وضوح مشاهده می کنید. بر اساس تجربه ی سالیان مختلف بر این باور هستم که یادگیری زبان انگلیسی بدون اشتباه تقریبا غیرممکن است. در حالی که بسیاری از اساتید زبان انگلیسی به زبان آموزان خود می گویند از اشتباه کردن اجتناب کنند من آن ها را در شرایطی قرار می دهم تا مجبور به اشتباه کردن بشوند. آن ها را از اشتباه کردن نباید بترسانیم اشتباه بخش جدا نشدنی یادگیری یک زبان جدید است

 

بزرگترین اشتباهات در فرایند یادگیری زبان انگلیسی اشتباهات زبانی نیستند. 

اشتباهاتی نیز در زبان انگلیسی است که شما باید نسبت به آن ها محتاط بوده و از انجام آن شدیدا بپرهیزید ، اما این اشتباهات گرامری نیستند و بیشتر مربوط به فرایند یادگیری هستند. 

در این بخش می خواهم برای شما فهرستی کوتاهی از اشتباهاتی که یک زبان آموزش نسبت به آن ها باید حساس باشند را بنویسم. 

  • برنامه نداشتن برای یادگیری زبان انگلیسی
  • اجتناب از صحبت کردن به زبان انگلیسی
  • انتخاب فعالیت های خسته کننده
  • متکی بودن بیش از حد به اساتید
  • زمان کم گذاشتن بر روی یادگیری

اینها بدترین و بزرگترین اشتباهاتی هستند که شما به عنوان یک زبان آموز می توانید مرتکب شوید. توجه کنید در این فهرست هیچ موردی از اشتباهات گرامری و تلفظی وجود ندارد. 

 

اساتید در تصحیح اشتباهات ، خودشان نیز خیلی کامل نیستند 

یکی از نکته هایی که بسیاری از زبان آموزان باید به خاطر بسپارند این است که کار با یک استاد زبان دو جنبه ی منفی نیز دارد. برخی از اساتید زبان انگلیسی تمامی اشتباهات زبان آموزان را نمی گیرند و دسته ی دوم اساتید نیز ، آنقدر اشتباه می گیرند که به زبان آموز فرصت صحبت کردن نمی دهند و آنان تیز تمامی اعتماد به نفس صحبت کردن را از دست می دهند. 

نزدیک به 10 سال پیش هنگامی که به رادیوی انگلیسی زبانی گوش می کردم یک خانم برزیلی در حال صحبت با یک مصاحبه کننده ی آمریکایی بود فرد مصاحبه کننده اشتباه تلفظی را از این خانم گرفت بعد از 5 مرتبه تکرار مصاحبه کننده قانع نشد که تلفظ این خانم صحیح است و کل صحبت قطع شد با توجه به تجربه ی قبلی که نسبت به این لغت داشتم به دیکشنری آکسفورد سری زدم و متوجه شدم این مصاحبه کننده بوده است که تلفظ را اشتباه می گفته و فرد برزیلی کاملا صحیح لغت را ادا می کرد. به یاد داشته باشید  حتی افراد انگلیسی زبان نیز گاهی اوقات اشتباه می کنند. 

 

خیلی نگران اشتباهات نباشید 

اوایلی که دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی را آغاز کرده بودم متوجه شدم زبان آموزان بیش از آنکه تلاش به یادگیری زبان انگلیسی کنند در تلاش هستند کمتر اشتباه کنند و همین امر سبب می شود آن ها موارد گرامری را خیلی صحیح به کار نبرند. آن ها بر این باور هستند که باید موارد گرامری را به صورت کامل بلد باشند و از هر گونه اشتباهی به دور باشند ، این طور نیست ما حتی به عنوان یک فارسی زبان نیز گاهی اوقات اشتباهات بسیار فاحشی را در زبان مادری داریم هیچ کس در به کار بردن زبان بی نقص نیست. درست است ما باید تلاش کنیم تا کمترین اشتباه را در هنگام صحبت کردن داشته باشیم ولی قرار نیست کل صحبت های ما نیز بدون اشتباه باشد. 

 

روش هایی برای بررسی اشتباهات گرامری در نگارش 

 

متن خود را با صدای بلند بخوانید

یکی از روش هایی که خود من در زمان آزمون های دانشگاه انجام می دادم بلند خوانی متن نوشته شده بود. بلند خواندن متن نگارشی کمک می کند تا بخش هایی که برای شما خنده دار و عجیب به نظر می رسند خود را بهتر نشان دهند. 

 

گرامرلی

یکی دیگر از فنونی که خود من نیز از آن استفاده می کنم مخصوصا زمانی که در حال نوشتن مقاله ی دانشگاهی یا تصحیح مقاله ی یکی از دوستان باشم نرم افزار گرمرلی است. گرامرلی در بین تمامی نرم افزارهایی که برای بررسی گرامر است کاربردی تر است ولی به یاد داشته باشید خیلی هم صحیح نیست ، ولی اشتباهات اصلی و خیلی شایع را که حتی خود من نیز آن ها را مرتکب می شوم تصحیح می کند پیشنهاد می دهم نسخه ی Edu این نرم افزار را تهیه کرده و در نوشتن از آن استفاده کنید 

نرم افزار دیگه ای که در همین عرصه فعالیت می کند و نظر من را به خود جلب کرد Hemingway است. این نرم افزار خیلی اشتباهات املایی و گرامری شما را تصحیح نمی کند ولی به کمک آن می توانید لحن نگارش خود را بر اساس معنی تعیین کنید. 

 

گروه بازخورد اشتباهات زبانی پیدا کنید. 

یکی از بهترین روش ها برای مشخص کردن اشتباهات زبان انگلیسی گرفتن بازخورد دیگران است. گروه های مجازی ای که زبان آموزان دیگر نیز در آن فعالیت می کنند یکی از بهترین گزینه ها برای این کار است. بسیاری از گروه های تلگرامی و سایت های زبان انگلیسی هستند که در این بخش فعالیت می کنند و می توانند کمک زیادی به زبان آموزان کنند. 

 

سایت هایی برای گرفتن بازخورد رایتینگ 

خدمات و مراکز آنلاینی در سرتاسر دنیا هستند که به شما کمک می کنند تا متن های بهتری را بنویسید وب سایت write and improve یکی از بهترین نمونه های این خدمات است. این وب سایت از آنجایی که رایگان است یکی از بهترین گزینه ها برای تقویت نگارش است. در این سایت به شما تمرین های کوتاه و معینی را برای تمرین نگارش ارسال می کنند و از شما می خواهند تا آن ها را انجام داده و برای وب سایت ارسال کنید. این تمرین ها برای آن دسته از زبان آموزانی که برای شرکت در آزمون آیلتس آماده می شوند بسیار کارآمد است. 

این وب سایت را به یکی دو تن از زبان آموزان خود معرفی کردم و از آن ها خواستم تمرین های خود را برای آن ها ارسال کنند جالب بود از 5 نمره 4 گرفتند که از نظر من فوق العاده نمره ی خوبی بود.

 

اگر چیزی را بلد نیستید گوگل کنید 

اگر ساختارهای زبانی وجود دارند که شما نسبت به کاربرد آن مطمئن نیستید آن را ما بین دو " جستجو کنید. به عنوان مثال اگر نمی توانید تشخیص بدید باید بگویید “he caught” یا “he catched” به همین صورت آن را در گوگل سرچ کنید و نتیجه ی مورد نظر را پیدا کنید

 

پیدا کردن اشتباهات در اسپیکینگ

پیدا کردن اشتباهات در هنگام صحبت کردن کمی نسبت به نگارش دشوارتر است اما با کمی تمرین و پشتکار این کار نیز برای شما میسر خواهد شد. 

 

خیلی سریع انگلیسی صحبت نکنید 

حتی در زبان مادری نیز اگر تلاش کنید خیلی سریع صحبت کنید ضریب اشتباه شما نیز به شدت افزایش خواهد یافت. هنگامی که ما در یک مکالمه واقعی هستیم معمولا بر روی صحبت سریع تمرکز می کنیم . از ایست و مکث های بلند مدت به شدت خودداری می کنیم. ولی اگر بخواهید دقت صحبت کردن خود را افزایش دهید بهتر است سعی کنید قبل از اشتباه کنید بر روی سرعت مکالمه ی خود تمرکز کنید.  

 

صحبت های خودتان را ضبط کنید 

همانطور که در تمرین های مکالمه ی دوره های زبان انگلیسی ما مشاهده می کنید ضبط کردن صدا یکی از اصلی ترین تمرین ها برای تقویت زبان انگلیسی و برطرف کردن اشتباهات اسپیکینگ است. حتی در این تمرین می توانید با کمک دیکشنری های آنلاین اشتباهات تلفظی خود را نیز بررسی کرده و برای حل آن ها تلاش کنید. 

 

از نرم افزارها و اپ های تلفظ استفاده کنید

برخی از پلت فرم های آنلاین از قبیل گوگل ترنسلیت به شما کمک می کند تا تلفظ های صحیح لغات را متوجه شوید ولی ما برای شما اپ هایی را معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید درستی تلفظ های خود را بررسی کنید. Speech ace یکی از این اپ ها است. ابتدا به شما جمله یا لغاتی را می دهد سپس بعد از گفتن این لغات بررسی می کند که آیا تلفظ های شما صحیح هستند یا خیر

 

با یک استاد زبان در ارتباط باشید

در بین دوستان شما بدون شک افرادی هستند که از مهارت بالایی در استفاده از زبان انگلیسی برخوردار هستند ، بهتر به جای اینکه هزینه ی مازادی را برای کلاس های فری دیسکاشن بدهید با یکی از این دوستان روزانه حداقل 15 دقیقه صحبت کنید و از او بخواهید اشتباهات شما را برطرف کند. 

 

 چگونه اشتباهات زبان انگلیسی خود را برطرف کنید 

بسیاری از مدارس و موسسه های زبان انگلیسی به شما می گویند برای یادگیری زبان انگلیسی صد در صد به یک استاد زبان انگلیسی نیاز دارید. با ظهور کرونا و گسترش تدریس آنلاین خلاف این امر به ثابت گردید زبان آموزان با استفاده از کلاس های آنلاین و اتکا به توانایی ها فردی توانستند به مهارت های فوق العاده ای دست بیابند. دوره های آنلاین زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا نه تنها توانستند زبان آموزان را برای آزمون های دشوار آماده کنند بلکه روش های سنتی آموزش زبان جدید را نیز از میان بردند. پیشنهاد من به زبان آموزان بررسی منابع گسترده ی آموزشی در سرتاسر دنیا و استفاده از آن در جهات مثبت است. 

 

دوره گرامر کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic