لوگو انگلیش کلینیک
لیست افعال با قاعده (Regular Verbs) انگلیسی و کاربرد ها

لیست افعال با قاعده (Regular Verbs) انگلیسی و کاربرد ها

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 2692

افعال با قاعده (Regular Verbs) انگلیسی و کاربرد ها

تقریبا سال 86 بود که در یکی از موسسه های آموزش زبان انگلیسی تدریس می کردم. به این نتیجه رسیدم یکی از دلایلی که فارسی زبانان به درستی افعال با قاعده و بی قاعده را متوجه نمی شوند، بحث عدم وجود این قاعده در فارسی است. به همین دلیل تلاش کردم بهترین روش برای تدریس افعال با قاعده را ایجاد کرده و کمک کنم افراد بهترین نتیجه را در این بحث داشته باشند. در اولین قدم به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی، کوشش کردم برای زبان آموزان فهرستی کامل از افعال بی قاعده را آماده کنم. در این مقاله همراه با شما دنبال کننده های کلینیک تخصصی رفیعی قصد داریم نگاهی به تمامی افعال بی قاعده بیاندازیم.

 

فعل‌ها در گرامر زبان انگلیسی

در دستور زبان انگلیسی، افعال عناصر ضروری هستند که عمل، وجود یا حالتی از بودن را در یک جمله بیان می کنند. آنها ستون فقرات جملات هستند و به تعریف اعمال یا ویژگی های موضوع کمک می کنند. افعال را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: افعال کنشی و افعال پیوند دهنده. افعال کنشی، همانطور که از نام آن پیداست، اعمال یا فعالیت های انجام شده توسط فاعل را توصیف می کنند. افعال در جمله، پویایی و حرکت را به جملات اضافه می کنند بهترین مثال ها برای این افعال «run»، «eat» یا «write» می باشد. از سوی دیگر، افعال پیوند دهنده، مانند " am"، " is" یا " seem" فاعل را به مکمل آن متصل می کند و اغلب حالت یا شرایطی را توصیف می کند. افعال نیز شکل خود را برای نشان دادن زمان، حالت، صدا و توافق با فاعل تغییر می دهند. شناخت نقش و کاربرد افعال برای ساخت جملات معنی دار و صحیح از نظر گرامری در انگلیسی، بسیار مهم است.

 

کاربرد فعل در زبان انگلیسی

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، افعال در زبان انگلیسی کاربردهای متعددی دارند. بر اساس مفهومی که مد نظر دارید، باید از فعل مناسب در جمله استفاده کنید. در این بخش قصد داریم برای شما اصلی ترین کاربردهای فعل در زبان انگلیسی را آموزش دهیم.

افعال کنشی: افعال کنشی که به عنوان افعال پویا نیز شناخته می شوند، اعمال فیزیکی یا ذهنی انجام شده توسط فاعل را شرح می دهند. آنها آنچه را که کسی یا چیزی انجام می دهد، منتقل می کنند. به عنوان مثال می توان به « run »، « eat »، « write »، « think » و « jump » اشاره کرد.

 

افعال ربطی: افعال پیوند دهنده، فاعل جمله را به مکمل فاعل متصل می کنند که می تواند اسم، ضمیر یا صفتی باشد که فاعل را توصیف یا تغییر نام دهد. افعال پیوند دهنده رایج عبارتند از: "is"، "am"، "are"، " was "، " were "، " become " و " seem ". به عنوان مثال، " She is a teacher " یا " He seems happy"

 

افعال کمکی: افعال کمکی ، به فعل اصلی در ایجاد زمان، حالات و صداها کمک می کنند. افعال کمکی رایج در زبان انگلیسی عبارتند از "be" (am، is، are، was، were و غیره)، "have" (have, has, had) و "do" (do, does, did). از آنها در ساختن سؤالات، عبارات منفی و فعل استفاده می شود. به عنوان مثال، " I have eaten " یا " She is running "

 

افعال وجهی : افعال وجهی، معانی رنگهای مختلفی از جمله امکان، وجوب، جواز و توانایی را بیان می کنند. افعال رایج وجهی عبارتند از: « can »، « could »، « may »، « might »، « shall »، « should »، « will »، « would »، « must » و « ought to ». پس از افعال معین، شکل پایه یک فعل دیگر قرار می گیرد. به عنوان مثال، " You should study for the exam " یا " He can swim."

 

افعال متعدی: افعال متعدی برای تکمیل معنای خود نیاز به مفعول مستقیم دارند. آنها عمل را به یک شی منتقل می کنند. به عنوان مثال، در جمله « She ate a sandwich, »، « ate » فعل متعدی و « a sandwich » مفعول مستقیم است.

 

افعال مجهول: افعال مجهول برای تکمیل معنای خود نیازی به فاعل مستقیم ندارند. آنها یک عمل یا حالت را بدون انتقال آن به یک شی بیان می کنند. به عنوان مثال، در جمله " the bird was killed "، " was killed" یک فعل مجهول است.

 

افعال با قاعده: افعال با قاعده از یک الگوی استاندارد برای صرف در زمان گذشته و فعل ماضی با افزودن "-ed" به شکل پایه پیروی می کنند. مثلاً « walk » به « walked » تبدیل می شود.

 

افعال بی قاعده: افعال بی قاعده از الگوی منظم برای صرف در زمان گذشته و فعل ماضی پیروی نمی کنند. آنها فرم های منحصر به فردی دارند. مثلاً « go » در زمان گذشته به « went » و در حالت ماضی « gone » می شود.

 

افعال عبارتی: افعال عبارتی از یک فعل اصلی و یک یا چند ذره (معمولاً حروف اضافه یا قید) ساخته می شوند. معنای یک فعل عبارتی اغلب اصطلاحی است و می تواند با معانی بخش های جداگانه آن متفاوت باشد. به عنوان مثال، " break down " یا "run into".

 

فعل حالتی: افعال حالتی که به آنها افعال حالت نیز گفته می شود، به جای عمل، حالتی از وجود، احساس، تصرف یا ادراک حسی را توصیف می کنند. آنها معمولاً در اشکال پیوسته (پیشرو) استفاده نمی شوند. به عنوان مثال می توان به " love "، " own "، " believe " و " hate " اشاره کرد.

 

تعریف افعال با قاعده و بی قاعده در زبان انگلیسی

افعال با قاعده در زبان انگلیسی زمانی که در زمان های مختلف صرف می شوند، از یک الگوی قابل پیش بینی پیروی می کنند. آنها زمان گذشته و ماضی خود را با افزودن "-ed" به شکل پایه فعل تشکیل می دهند. این الگو برای اکثر افعال زبان صدق می کند. مثلا:

فرم پایه: walk

زمان گذشته: walked

قسمت سوم: walked

در اینجا چند مثال دیگر از افعال منظم آورده شده است:

play (پایه) - played (ماضی) - played (قسمت سوم)

talk (مبنا) - talked (ماضی) - talked (قسمت سوم)

help (پایه) - helped (گذشته) - helped (قسمت سوم)

 

فهرست افعال با قاعده انگلیسی

حالا که با هم نگاهی به اصلی ترین قوانین افعال با قاعده انگلیسی انداختیم، بهتر است فهرست کاملی از این افعال را نیز برای شما آماده کنیم تا بهتر بتوانید از آن ها برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

دانلود فهرست کامل افعال با قاعده

 

 

مطلب مرتبط:

افعال بی قاعده زبان انگلیسی (Irregular Verb )


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic