لوگو انگلیش کلینیک
اپلیکیشن دوستیابی برای یادگیری زبان

اپلیکیشن دوستیابی برای یادگیری زبان

03/01/09 13 دقیقه برای مطالعه 7934

نزدیک به 2 سال بود که از نرم افزار های دوست یابی برای گذراندن وقت های خالی خود استفاده می کردم و به صورت اتفاقی در این نرم افزارها افرادی را مشاهده کردم که برای یادگیری زبان های مختلف به دنبال افرادی هستند که بتوانند صحبت کرده و مهارت های خود را تقویت کنند. از این رو تصمیم گرفتم تحقیقی جامع و حساب شده بر روی این مسئله انجام داده و تاثیر این روند را بر روی یادگیری زبان انگلیسی برآوردم کنم. از این رو به عنوان آزمایش همراه خود و چند تن از زبان آموزان را برای شرکت در این نرم افزار ها انتخاب کردم و از آن ها خواستم فارغ از جنسیت افرادی را پیدا کنند که همانند آن ها قصد دارند یک پارتنر برای صحبت کردن پیدا کرده و مهارت های مختلف را همراه با آموزش ها پی ببرند. 

 

نرم افزار Tinder

اولین مرتبه ای که ایده استفاده از تیندر و دیگر نرم افزارهای دوست یابی برای یادگیری زبان جدید به ذهنم رسید در سال 1397 و زمانی بود که انگلستان مشغول گذراندن دوره های تدریس زبان حرفه ای انگلیسی بودم. در این زمان با خانم ترک زبانی از طریق تیندر آشنا شدن که مسلط به زبان های آلمانی ، فرانسه و زبان مادریش ترکی استانبولی بود و تلاش می کرد مهارت های زبان انگلیسی خود را با استفاده از Tinder بهبود بخشد. پس از چند دقیقه صحبت به زبان آلمانی و ترکی این فرد به من پیشنهاد داد برای صحبت راحت تر به نرم افزار اسکایپ و یا واتس اپ نقل مکان کنیم. 

از آنجایی که در ایران برخی از افراد از این شگرد برای دزدی های سایبری استفاده می کنند کمی نسبت به این مسئله مردد بودم ولی ایشون به من اطمینان دادند که تنها قصد آن ها یادگیری زبان انگلیسی و آموزش آلمانی به من است. در نهایت تصمیم گرفتیم به واتس اپ منتقل شدیم و روش جدید از آموزش زبان انگلیسی برای من آشکار شد. دقیقا پس از این اتفاق بود که تصمیم گرفتم تاثیر اپ های دوست یابی بر روی آموزش زبان دوم را بررسی کنم. 

 

چگونه شروع به استفاده از Tinder به عنوان یک ابزار یادگیری زبان کنیم

قدم اول: نرم افزار را دانلود کنید 

اگر قبلاً از برنامه تیندر استفاده نکرده اید، نصب این نرم افزار بر روی تلفن همراه روند بسیار ساده ای دارد. شما آن را از طریق اپ استور یا گوگل پلی دانلود می کنید. هنگامی که برای اولین بار Tinder را راه اندازی کردید، از شما خواسته می شود یک حساب کاربری ایجاد کنید. یکی از راه های انجام این کار ورود از طریق فیس بوک است. فیس بوک ندارید؟ پیشنهاد می کنم به منظور یادگیری زبان انگلیسی حتما برای خود یک حساب کاربری در فیس بوک ایجاد کنید. این شبکه اجتماعی یکی از بهترین محیط ها برای یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آید.  پس از راه‌اندازی حسابتان، عکس‌های خود را انتخاب کنید و یک بیو جذاب برای خود بنویسید. این مهم است - اگر وقت بگذارید و کمی اطلاعات در مورد خودتان بنویسید، احتمال بیشتری وجود دارد که شما را به عنوان یک دوست قبول کند.

 

مرحله 2: در Tinder Plus ثبت نام کنید

این مرحله هزینه دارد، اما اگر قصد دارید از Tinder برای یادگیری زبان استفاده کنید، این مرحله یک امر ضروری است. با ثبت نام در Tinder Plus می توانید مکان جایی که دوستان خود در Tinder را جستجو می کنید تغییر دهید. من در تهران زندگی می کنم و در حال یادگیری زبان آلمانی هستم. به احتمال زیاد، آلمانی زبانان زیادی در کشور حضور دارند که بنا به شرایطی قصد دارند زبان فارسی یا حتی انگلیسی یاد بگیرند. از این موقعیت خود را تغییر می دهم و به سمت آلمان می روم. با این می‌توانید ساعت‌ها در Tinder زمان بگذارنید ، به این امید که تصادفاً با یک آلمانی‌زبانی مواجه شوید که با شرایط من هم خوانی دارند

 

مرحله 3: مکان Tinder خود را انتخاب کنید

اگر تصمیم به استفاده از نسخه پولی Tinder دارید، کار بعدی که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید از کجا می‌خواهید شروع به استفاده از این اپ کنید. اگر در کشوری زندگی می کنید که افراد بسیاری به زبان انگلیسی صحبت می کنند نیاز نیست نسخه پولی این اپ را تهیه کنید. ولی اگر در منطقه شما این افراد کم هستند و یا قصد دارید با یک فرد نیتیو صحبت کنید پیشنهاد می کنم نسخه پولی را تهیه کنید. 

 

مرحله 4: سوایپ کردن را دریافت کنید!

بگذار بازی انتخاب دوست شروع شود! شروع به کشیدن انگشت کنید. برای افرادی که دوست ندارید به سمت چپ بکشید، برای افرادی که دوست دارید به راست. قبل از تصمیم گیری برای مطالعه بیو وقت بگذارید. با چند دقیقه وقت گذاشتن برای انجام این کار، می‌توانید اطلاعات مفید زیادی به دست آورید. من هنگامی که متوجه می‌شوم افراد ساز می زنند ، برای امرار معاش فیلم می سازند و یا به چند زبان صحبت می کنند، بدون شک قصد آشنایی با آن ها را دارم. این امر تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی را در نهایت "پسندیده" می کنید فرآیندی را بسیار آسان تر می کند. من همچنین دریافته‌ام که افرادی که برای نوشتن بیو وقت می‌گذارند، لذت‌بخش‌ترین افراد برای صحبت آنلاین هستند. اینها از آن دسته افرادی هستند که شما می خواهید به دنبال آنها باشید - افرادی که به دنبال هر چیزی هستند 

 

مرحله 5: از Tinder به Skype بروید

این مرحله آخر کاملاً به شما بستگی دارد. شما می توانید او را به صحبت به واتس اپ و یا اسکایپ دعوت کنید ولی از آنجایی که برخی علاقه ندارند شماره تماس خود را به غریبه ها بدهند اسکایپ گزینه بهتری به حساب می آید. من فقط اگر چند مکالمه با آن شخص داشته باشم و با تصمیمم کاملاً راحت باشم، کنترل اسکایپ خود را به کسی می دهم. عقل سلیم مانند اکثر تصمیماتی که در دنیای دوستیابی آنلاین می گیرید، صدق می کند. شما ممکن است علاقه ای به صحبت با دوستان آنلاین جدید خود نداشته باشید، فقط به پیامک بسنده کنید. این به شما بستگی دارد. و اگر مکالمه به منطقه‌ای رفت که با آن احساس راحتی نمی‌کنید – آن مکالمه را تمامی کنید و با دکمه مسدود کردن این مسئله را به طرف مقابل نشان دهید. 

 

نرم افزار Meetup

اینترنت عالی است، اینطور نیست؟ به ما این امکان را می دهد با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم! اما گاهی اوقات، ما چیزی فراتر از یک اتصال دیجیتالی می خواهیم. وارد برنامه Meetup شوید. مفهوم ساده است: Meetup گروه هایی از افراد در منطقه شما را به شما نشان می دهد که به طور منظم برای یک سرگرمی یا علاقه مشترک گرد هم می آیند. عاشق بافندگی هستید؟ یک گروه برای آن وجود دارد. آیا می خواهید به یک باشگاه کتاب بپیوندید؟ به احتمال زیاد، گروهی در این نزدیکی برای آن نیز وجود دارد. در واقع، حتی گروه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا زبان انگلیسی را به خوبی آموزش ببینید. این گروه ها معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول گروه های گفتگو هستند. مثلاً فرض کنید می خواهید زبان فرانسه را یاد بگیرید. با مرور بخش «زبان و فرهنگ» در برنامه Meetup، می‌توانید گروه‌های مکالمه را در منطقه خود بیابید که تمام هدف آن‌ها ملاقات و تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی و با یکدیگری آن زبان است. این اغلب به طور منظم، در یک روز خاص از هفته و در یک نرم افزار خاص برگزار می شود.  این گروه ها حتی خود را بر اساس سطوحشان شناسایی می کنند. برای مثال، اگر در سطح مبتدی زبان انگلیسی هستید، ممکن است یک گروه مکالمه انگلیسی به طور خاص برای مبتدیان پیدا کنید.

دسته دوم گروه های فرهنگی هستند. این گروه ها تمایل دارند افرادی که قصد دارند زبان انگلیسی را همراه با فرهنگ آن یاد بگیرند و به نوعی خود نیز در این فرایند از طریق همسر ، فرزند یا اقوام درگیر هستند استقبال می کند (مثلاً عاشق غذا هستند، همسری از آن فرهنگ دارند و غیره). این Meetups از هر کسی که آنگلیسی است، فرهنگ آنگلیسی و حتی زبان آموزان آنگلیسی را تحسین می کند استقبال می کند. چنین گروه هایی نیز به طور منظم دور هم جمع می شوند و فعالیت های آنها اغلب حول محور موسیقی، فیلم و غذا می چرخد. حتی اگر هدف این دسته دوم لزوما تمرین مکالمه نیست، شما احتمالاً افراد بومی زبان انگلیسی خود را برای تمرین پیدا خواهید کرد. ملحق شدن در Meetup رایگان است اما برای پاسخگویی به رویدادها به هزینه کمی نیاز دارد. برگزارکنندگان رویدادها یا گروه ها نیز هزینه اشتراک ماهانه را پرداخت می کنند.

 

نرم افزار Reddit

Reddit یک وب سایت رسانه اجتماعی مانند توییتر است، اما بدون محدودیت کاراکتر. Reddit را به عنوان یک مجموعه عظیم از انجمن های اینترنتی در نظر بگیرید. هر انجمن - که به اختصار "subreddit" یا "r/" نامیده می‌شود ، به عنوان یک جامعه شناخته می شود. هنگامی که یک حساب Reddit دارید، پیوستن به ساب ردیت بسیار آسان است: فقط یکی را که دوست دارید پیدا کنید و روی دکمه join کلیک کنید. اساساً برای هر علاقه یا سرگرمی قابل تصوری، اعم از باغبانی، فیلم‌های پلیسی، زندگی پایدار یا یادگیری زبان، بخش‌های فرعی وجود دارد.

یافتن شرکای تبادل زبان در Reddit بسیار شبیه به یافتن آنها در توییتر است: جامعه را پیدا کنید ، به گفتگو بپیوندید، ارتباط برقرار کنید. برای استفاده از Reddit برای تبادل زبان، توصیه می‌کنم ابتدا به یک subreddit زبان خاص بپیوندید. تقریباً برای هر زبانی از انگلیسی ، کره ای و اسپانیایی گرفته تا زبان های کمتر مطالعه شده و حتی زبان های فانتزی مانند کلینگون وجود دارد.

به دنبال زیرمجموعه‌هایی باشید که با «r/learn» شروع می‌شوند، مانند r/LearnJapanese یا r/LearnFrench، زیرا این‌ها مکان‌هایی هستند که زبان‌آموزان اغلب برای جستجوی منابع، سازمان‌دهی مبادلات و اشتراک‌گذاری نکات دور هم جمع می‌شوند. همچنین ممکن است در subreddit هایی که فقط نام زبان هستند مانند r/Japanese یا r/French در یافتن پارتنر زبانی موفق باشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ممکن است سخنرانان بومی در اینجا وجود داشته باشند که زبان آموز نباشند، و ممکن است برای تماس های سرد یا پست هایی که به دنبال شرکای تبادل هستند، خیلی مایل نباشند. 

اگر راه ساده‌تری برای یافتن شریک مبادله می‌خواهید، r/language_exchange را امتحان کنید. این جامعه بیش از 80000 زبان آموز از سراسر جهان است. کاربران در subreddit با عناوینی پست می‌کنند که نشان می‌دهد چه زبانی را ارائه می‌کنند (اغلب زبان مادری‌شان) و چه چیزی را دنبال می‌کنند (اغلب زبان مقصد). به یکی از این پست ها پاسخ دهید تا یک همکاری تبادل زبان را شروع کنید یا یک پست برای خودتان ایجاد کنید!

 

نرم افزار Speaky

برنامه تبادل زبان Speaky ماهیت ساده‌تری نسبت به سایر برنامه‌های تبادل زبان در لیست ما دارد، اما سادگی آن را با عملکرد پایین اشتباه نگیرید. مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر، یک نمایه با یک تصویر، یک توضیح کوتاه «درباره من» و همچنین زبان‌های مادری و زبان‌های مقصد ایجاد می‌کنید. شما می توانید سطوح را برای هر یک از زبان های خود از سطح بومی تا مبتدی تعیین کنید. در مرحله بعد، می‌توانید نمایه‌های زبان‌آموزان دیگر را در برنامه مرور کنید و یک تبادل ایجاد کنید.

ساده است، درسته؟ - اما همچنین بسیار موثر. نگرش بدون حاشیه Speaky باعث می‌شود که ارتباط با زبان‌آموزان دیگر را آسان کند و رابط کاربری فوق العاده آن برای استفاده و جستجور در آن آسان است. شما عمدتاً از طریق پیام‌های متنی و صوتی چت می‌کنید و در واقع می‌توانید پیام‌های نوشتاری شریک تبادل زبان خود را اصلاح کنید تا به بهبود آنها کمک کنید (و بالعکس). مانند سایر برنامه ها، شرکای تبادل زبان می توانند تصمیم بگیرند که مکالمه خود را از برنامه حذف کنند. 

Speaky دارای چند ویژگی خاص است که می تواند برای زبان آموزانی که در حال پیشرفت هستند مفید باشد. به عنوان مثال، هنگام مرور شرکای مکالمه جدید، Speaky آنها را بر اساس افرادی که در حال حاضر آنلاین هستند فهرست می کند. این امر شانس مکالمات آنی را افزایش می دهد، به خصوص اگر زمان محدودی برای استفاده از برنامه داشته باشید. شما می توانید زبان آموزان دیگر را بر اساس زبان مادری، زبان مقصد و حتی بر اساس سرگرمی ها یا علایق مرور کنید. Speaky ادعا می کند که کاربرانی از 150 ملیت دارد که به بیش از 110 زبان صحبت می کنند و استفاده از آن کاملا رایگان است. در واقع، یکی از بهترین بخش‌های Speaky این است که بدون آگهی نیز هست!

 

نرم افزار HiNative

آیا خوب نیست که یک فرد انگلیسی مادری به تمام آن سؤالات آزاردهنده ای که به ناچار هنگام تلاش برای یادگیری یک زبان جدید پیش می آید پاسخ دهد؟ و آیا بهتر نیست اگر به جای داشتن یک فرد برای کمک بیش از 100 نفر انگلیسی زبان برای کمک در کنار شما باشند؟  این فرضیه HiNative است. HiNative یک پلت فرم پرسش و پاسخ است که در دریافت پاسخ سوالات شما توسط افراد بومی زبان مقصد شما تخصص دارد.

رابط کاربری واقعاً آسانی دارد: فقط روی دکمه «پرسیدن» کلیک کنید و HiNative الگوهایی را برای پرسیدن سؤال در اختیار شما قرار می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جای خالی را با پرس و جو خود پر کنید، و الگوی سوال شما به صورت خودکار به زبان مادری سایر کاربران ترجمه می شود. الگوها شامل دسته‌های مفیدی مانند «چگونه این را می‌گویی؟»، «این به چه معناست؟» و "لطفاً جملات نمونه با (یک کلمه یا عبارت خاص) را به من نشان دهید."

شما حتی می توانید ضبط کنید تا به فرد انگلیسی زبان اجازه دهید به تلفظ شما گوش دهد و بازخورد خود را ارائه دهد. همچنین یک دسته برای پرسیدن درباره یک کشور یا منطقه، و همچنین دسته‌ای به نام «چیزی دیگر بپرس» وجود دارد، که معمولاً برای سؤالات فرهنگی و سؤالات نظر استفاده می شود. و از آنجایی که این یک تبادل زبان است، می‌توانید و باید با صرف وقت برای پاسخ دادن به برخی از سؤالات به دیگران کمک کنید. این کار به تلاش زیادی نیاز ندارد و واقعاً به سایر اعضای جامعه یادگیری زبان کمک خواهد کرد!

استفاده از HiNative در بیشتر موارد رایگان است، اما برخی از ویژگی‌ها فقط با اشتراک قابل دسترسی هستند. با هزینه ماهانه اندکی، می توانید از الگوهای اضافی مانند "آیا این طبیعی به نظر می رسد؟" استفاده کنید. یکی، که به کاربران بومی اجازه می دهد تا سؤال شما را در پاسخ خود علامت گذاری کنند. همچنین مزایای بیشتری دریافت می‌کنید، مانند تیکت های اولویت‌دار که سؤال شما را برای پاسخ سریع‌تر به بالای فیدهای کاربران منتقل می‌کنند، توانایی شنیدن پاسخ‌های صوتی، نشانک‌هایی برای دسترسی سریع به سؤالات مفید، حذف تبلیغات و موارد دیگر. 

HiNative همچنین دارای دو شکل اضافی ارز، سکه و الماس است. از سکه ها برای ارسال هدایا به سایر کاربران و باز کردن قفل قالب های پولی بدون تعهد به اشتراک ماهانه استفاده می شود، در حالی که الماس راهی برای کاربران برای پاداش دادن به دیگران برای محتوای عالی است - الماس کافی از سایر کاربران به دست آورید و می توانید آنها را با پول واقعی نقد کنید! همه آنچه گفته شد، مطمئناً HiNative هنوز ارزش استفاده دارد، حتی اگر قصد سرمایه گذاری در آن را ندارید.

 

rafieienglishclinic.com

 

مطالب پیشنهادی

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی (برای هر ۴ مهارت)

بهترین بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic