لوگو انگلیش کلینیک
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی (برای هر ۴ مهارت)

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی (برای هر ۴ مهارت)

03/02/05 13 دقیقه برای مطالعه 1903

وقتی زبان مادری خود را یاد می گیریم، ابتدا گوش می دهیم، و بعد از آن شروع به صحبت کردن می کنیم، بعد از آن توانایی خواندن و در نهایت می توانیم بنویسیم. گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن چهار مهارت اصلی زبانی به حساب می آیند که برای برقراری ارتباط به هر زبانی باید نسبت به آن ها تسلط داشته باشید. گوش دادن و خواندن دو مهارتی هستند که ورودی های ادراکی داریم : به این معنی که ما مجبور نیستم خلاقیت خود را استفاده کنیم و جمله سازی کنیم.

 صحبت کردن و نوشتن دقیقا بر عکس دو مهارت قبلی مولد هستند: که به آن خروجی نیز می گوییم، یعنی عمل تولید زبان به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری زبان دوم در این بخش صورت می گیرد. برای دستیابی به این چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی، یک زبان آموز باید خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهد و زبان انگلیسی را بخشی از زندگی خود در خانه، محل کار، در اوقات فراغت خود کنیم. در این مقاله و در راستای تقویت مهارت های چهارگانه شما قصد داریم روش هایی را آموزش دهیم که به شما عزیزان کمک می کند این چهار مهارت را بهبود بخشیده و در مسیر درست یادگیری قرار بگیرید. 

 

لیسنینگ

در یادگیری هر زبانی لیسنینگ نقش بسیار مهمی را بازی می کند. گوش دادن به مفاهیم مختلف نقش بسیار مهمی را در تقویت زبان انگلیسی شما بازی می کند یکی از اصلی ترین تاثیرات لیسنینگ تقویت مهارت اسپیکینگ است. ولی سوالی که برای بسیاری پیش می آید این است که چگونه می توانید مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید؟ با گوش دادن فعال، یعنی توجه نه تنها به آنچه گفته می شود، بلکه به نحوه بیان آن نیز توجه کنید شما می توانید مهارت لیسنینگ را به راحتی آموزش ببینید علاوه بر این این مهارت تنها بخش یادگیری زبان انگلیسی است.

 

تماشای تلویزیون و فیلم به زبان انگلیسی

یکی از بهترین ابزار تقویت مهارت لیسنینگ که در داخل کشور ما نیز رایگان است فیلم ها و سریال های زبان اصلی هستند. این فیلم ها از آن جهت که به صورت هفتگی ضبط می شوند از اصطلاحات و لغات بسیار خوبی بهره می گیرند که همین امر آن ها را به منبعی عالی برای یادگیری لغات و عبارات تبدیل می کند. فیلم ها معمولا بر اساس منطقه جغرافیایی از لهجه خاص آن منطقه نیز پیروی می کنند به این معنی که فیلم هایی مانند جیمز باند که در انگلستان ضبط شده اند لهجه بریتیش دارند و فیلم هایی که در آمریکا ضبط شده اند لهجه آمریکن دارند. از این رو نه تنها فیلم و سریال لیسنینگ شما را تقویت می کند بلکه اثر مثبتی نیز بر روی لهجه و گویش شما نیز دارد. برای آشنایی با سریال های انگلیسی به مقاله بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی مراجعه کنید.

 

به موسیقی بریتانیایی و آمریکایی گوش دهید

دومین منبع مفید برای تقویت مهارت لیسنینگ موسیقی است. همانطور که در مقاله یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ بیان کردیم ، موسیقی و آهنگ یکی از موارد است که کمک می کند افراد تمرکز بالایی داشته و بتوانند مطالب را به راحتی به حافظه خود بسپارند. همین امر در افراد بزرگسال نیز صادق است، تا به حال چند مرتبه سخنان یک کنفرانس را حفظ کردید؟ ولی زمانی که یک ترانه را گوش می دهید لغات، اصطلاحات و گرامر را به خوبی به حافظه می سپارید و در شرایط مختلف بازخوانی می کنید. 

 

اسپیکینگ

این مهارت اغلب سخت‌ترین مهارت از چهار مهارت زبانی است، اما به محض اینکه بتوانید کمی انگلیسی صحبت کنید، راه‌های زیادی برای بهبود سریع و لذت بردن از آن وجود دارد.

 

اطراف خود را با انگلیسی زبانان احاطه کنید

از قدیم گفته اند که اطرافیان ما افکار ما را تشکیل می دهند. این مسئله در یادگیری زبان انگلیسی نیز صادق است. زمانی که اطراف شما مملو از افرادی است که به زبان انگلیسی صحبت می کنند شما نیز با گذر زمان مجبور می شوید مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کرده و شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید. پیشنهاد می شود به منظور تقویت مهارت اسپیکینگ خود دوستانی که قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند را کنار خود بیاورید تا کمک کنند زبان انگلیسی را راحت تر صحبت کنید. 

 

صدا و تمرین های خود را ضبط کنید

روش دومی که به تقویت مهارت اسپیکینگ شما کمک می کند ، تمرین صحبت و ضبط صدا است. این تمرین که با ظهور دوره های آنلاین زبان انگلیسی بسیار محبوب شد تنها یک نکته منفی دارد و آن هم تصحیح فایل های ضبط شده توسط یک استاد زبان انگلیسی است. این تمرین از آنجایی که بر اساس علایق زبان آموز انجام می گیرد می تواند بازدهی بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. تحقیقات زبان شناسان نشان داده است افرادی که برای تقویت اسپیکینگ صدای خود را ضبط می کنند با گوش کردن مجدد به این فایل ها نزدیک به 38 درصد عملکرد بهتری نسبت به کسانی دارند که این تمرین را انجام نمی دهند. 

 

خود را در شرایط سخت قرار دهید

یکی از عواملی که کمک می کند افراد به زبان انگلیسی صحبت کنند قرار گرفتن در شرایطی است که شما را وادار کند به زبان انگلیسی صحبت کنید. به یاد دارم در دهه 70 شمسی به منظور تقویت مهارت اسپیکینگ ، زبان آموزان به محله هایی که توریست ها رفت و آمد زیادی داشتند نگاهی می انداختند تا افرادی را پیدا کنند که با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنند. این مسئله ابتدا ترس زبان آموز از صحبت کردن را به کلی از بین می برد و سپس کمک می کند تا در موقعیتی قرار بگیرد که مغز او به دنبال لغات و ساختار مناسب باشد. 

 

در سایت های دوست یابی انگلیسی صحبت کنید

سایت های دوست یابی تنها عاملی برای صحبت با جنس مخالف نیستند ، زبان آموزان می توانند از این ابزار برای پیدا کردن کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، استفاده کنند. در تمامی سایت ها شما می توانید افراد را بر اساس علایق و جغرافیا مشخص کنید و انتخاب کسانی که با هدف شما همخوانی دارند کار آنچنان دشواری به نظر نمی رسد. کافی است پیش از آغاز مکالمه بر روی پروفایل کاربردی بنویسید تنها برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در این وب سایت هستید مشاهده خواهید کرد چند فرد برای هم صحبتی با شما در صف خواهند ایستاد. 

 

ریدینگ

این مهارت به بخشی از فرآیند مغز مربوط می شود که توسعه آن به زمان نیاز دارد: ذهن شما باید به کلمات، عبارات و جملاتی که توسط نمادها نشان داده شده اند، معنا ببخشد، به علاوه گرامر و ساختار زبان مورد استفاده در متن را نیز به خوبی درک کند. اگر مهارت های خواندن قوی داشته باشید، برای آینده شما بسیار مفید خواهد بود. به منظور تقویت این مهارت شما می توانید: 

 

کتاب و روزنامه به زبان انگلیسی بخوانید

تا به حال اسم محله ریدرز دایجست و یا تایمز را شنیده اید؟ این دو از معتبرترین مجلات حال حاضر دنیا هستند که در نسخه های مختلف آن ها در کشورهای مختلف از جمله بریتانیا و آمریکا به چاپ می رسد. علاوه بر وجود داستان های خواندنی و جذاب این مجلات به عنوان یک منبع فوق العاده برای تقویت مهارت ریدینگ به حساب می آیند. این منبع از آنجایی که از زبان رسمی و فرمال برای نگارش استفاده می کند برای زبان آموزانی که قصد دارند در آزمون آیلتس و تافل شرکت کننده بی نظیر هستند. علاوه بر مجلات کتب نیز می توانند تاثیر مثبتی بر روی یادگیری شما داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله  یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار مراجعه کنید

 

واژگان جدید را یادداشت کنید

در روز با چند لغت جدید آشنا می شوید؟ اطراف شما روزانه چند لغت زبان انگلیسی وجود دارد؟ شاید به صورت ناخودآگاه ما با بیش از 150 لغت انگلیسی جدید برخورد داشته باشیم مخصوص برای آن دست از افرادی که در حال گذراندن فرایند یادگیری زبان انگلیسی هستند تعداد این لغات به 300 تا نیز می رسد. یکی از بهترین تمرین ها برای تقویت مهارت ریدینگ نوشتن این لغات جدید و استفاده از آن ها در تمرین های اسپیکینگ و رایتینگ است. پیشنهاد می شود به منظور بهبود مهارت ریدینگ خود یک دفترچه برداشته و در آن همراه با مثال لغات جدید را یاد داشت بفرمایید.  

 

زبان تلفن همراه خود را تغییر دهید

شاید برای شما جالب باشد که بیشترین تعامل شما در روز با تلفن همراهتان است. همین مسئله را نیز می توایند به منظور یادگیری مهارت های مختلف زبان انگلیسی نیز استفاده کنید. اولین و مهمترین کار تغییر زبان است. ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید و زبان فارسی را با انگلیسی تغییر بدهید بدین صورت تمامی لغات و اصطلاحات مربوط به تلفن همراه را یاد می گیرید. دومین نکته دنبال کردن صفحات انگلیسی زبان است. شاید شما نیز همانند بسیاری شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک داشته باشید به راحتی می توانید با دنبال کردن افراد انگلیسی زبان با انگلیسی زبانان بومی صحبت کرده و به نتایج دلخواهی برسید. 

 

رایتینگ

اگرچه ممکن است مهارت رایتینگ به خصوص برای آن دست از زبان آموزانی که قصد دارند در آزمون آیلتس شرکت کنند ترسناک باشد، اما هر کسی می تواند با کمی نظم و تمایل به یادگیری می تواند در این بخش نیز مسلط شود. 

 

هر روز به زبان انگلیسی مطلبی را بنویسید 

یکی از بهترین تمرین ها برای تقویت مهارت رایتینگ نوشتن روزانه است. شما می توانید این تمرین را با نوشتن اتفاق های روزانه آغاز کنید. این تمرین نه تنها کمک می کند قدرت تخیل شما قوی شود بلکه به کار گیری ساختار زبانی را نیز تسهیل می کند. روش دوم خلاصه نویسی داستان ها و سریال هایی است که در تمرین های پیشین از آن ها استفاده کرده اید. 

 

از یک دیکشنری فارسی به انگلیسی استفاده کنید 

یکی از روش هایی که به بهبود مهارت رایتینگ شما کمک می کند استفاده از دیکشنری فارسی با انگلیسی در تمرین های ابتدایی است. زبان آموزان اغلب بر این باور هستند استفاده از این دیکشنری ها به یادگیری آن ها لطمه می زند در صورتی که در سطح مبتدی این امر به آن ها کمک می کند تا با لغات و کاربردهای اولیه آن بیشتر آشنا شده و در متون خود از آن استفاده کنند. 

 

در شبکه های اجتماعی به انگلیسی کامنت بنویسید

فارغ از اینکه این کار به شما کمک می کند با ساختار و املاء لغات بیشتر آشنا شوید ، این تمرین همچنین به شما جرات می دهد تا شجاعت کسب کنید تا در شبکه های اجتماعی نیز به زبان انگلیسی تایپ کنید و از دانش خود بهره ببرید. این تمرین برای آن دست از زبان آموزانی که از اشتباه کردن واهمه دارند بسیار کاربردی است. 

 

کلام آخر

ما در انگلیش کلینیک همیشه تلاش کرده ایم برای شما عزیزان آخرین و به روزترین تمرین ها را برای بهبود مهارت های چهارگانه معرفی کرده و در کنار دوره های آنلاین مکالمه خود شما را با این آموزش های جانبی برای دوره های تعیین سطح آماده کنیم. 

 

rafieienglishclinic.com


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic