لوگو انگلیش کلینیک
بازار کار رشته زبان انگلیسی در خارج، مهاجرت از طریق زبان

بازار کار رشته زبان انگلیسی در خارج، مهاجرت از طریق زبان

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 1614

بازار کار رشته زبان انگلیسی در خارج، مهاجرت از طریق زبان

امروزه بازار مهاجرت به کشورهای غربی بسیار داغ شده است. بسیاری از افراد با داشتن تحصیلات آکادمیک به منظور ایجاد آینده بهتر از نظر شغلی و تحصیلی، در تلاش برای مهاجرت به  کشور های انگلیسی زبان هستند. در این میان افرادی که رشته دانشگاهی آنها، زبان انگلیسی بوده با این سوال مواجه می شوند که بازار کار این رشته در دیگر کشورها به چه صورت است. آیا می توان با استفاده از آن برای خود موقعیت خوبی ایجاد کرد یا خیر؟ امروز جهت پاسخ به این سوالات، نگاهی به بازار کار رشته زبان انگلیسی انداخته و آن را همراه با شما تحلیل می کنیم.

 

کدام گرایش زبان انگلیسی بهتر است؟

اولین سوالی که برای بسیاری از دوستداران رشته زبان انگلیسی پیش آمده این است که از میان سه گرایش موجود، کدام یک دارای بازار کار بهتر و برای شما مناسبتر است. ما در این بخش، مصمم به بررسی این سه گرایش شده و همراه با شما این مطلب را ارزیابی می کنیم.

 

رشته مترجمی زبان انگلیسی

اگر رشته مترجمی زبان انگلیسی مورد انتخاب شما است، ضرورتا نباید در این گرایش فعالیت کنید. می توانید باز هم به تدریس مشغول شوید. این رشته به صورت فریلنسری و کارهای پاره وقت در خارج از کشور عالی می باشد و اگر به غیر از فارسی و انگلیسی زبان دیگری نیز بلد باشید می توانید از آن به نحو احسنت استفاده کنید. بازار کار برای مترجم ها معمولا نسبت به دو گرایش دیگر ضعیف تر بوده و بیشتر فارغ التحصیلین این رشته به سمت تدریس می روند.

 

رشته ادبیات زبان انگلیسی

رشته ادبیات زبان انگلیسی که به گفته بسیاری از افراد دشوارترین گرایش به حساب می آید و در آن شما باید مفاهیم مختلف را حفظ کنید. در این گرایش شما بیشتر با تاریخ ادبیات ، اشعار و نوشته های مختلف سر و کار دارید و ایده خوبی از فرهنگ و تاریخچه کشور انگلستان بدست می آورید. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند در صورتی که تحصیلات تکمیلی را به پایان برسانند می توانند به عنوان محقق ، نویسنده ، استاد دانشگاه و حتی روزنامه نگار فعالیت کنند. در صورتی که شما با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته قصد مهاجرت را دارید می توانید به عنوان یک مدرس در کشورهای انگلیسی زبان مشغول به فعالیت شوید.

 

رشته تیچینگ زبان انگلیسی

همانگونه که از اسم این گرایش مشخص است هدف اصلی آن تدریس زبان انگلیسی می باشد و شما می توانید با استفاده از آن در هر کشوری که هستید به صورت خصوصی و یا در مدارس زبان انگلیسی تدریس کنید. البته افرادی که تحصیلات تکمیلی خود را در این رشته به اتمام رسانده اند می توانند حتی به عنوان استاد دانشگاه و محقق شروع به فعالیت کنند.

 

مهاجرت از طریق زبان انگلیسی

با وجود اینکه بازار کار برای فارغ التحصیلین رشته زبان انگلیسی بسیار محدود است ولی نکته ای که بسیار حیاتی می باشد نیاز دائمی به معلم زبان انگلیسی حتی در کشورهای انگلیسی زبان است. شما می توانید در کشورهای اروپایی ، آمریکای شمالی و حتی آسیایی شرقی نسبت به تدریس زبان انگلیسی اقدام کرده و برای خود موقعیت شغلی مناسبی ایجاد کنید. در صورتی که شما قدرت نگارشی خوبی داشته باشید می توانید با استفاده از زبان انگلیسی خود به عنوان یک نویسنده فریلنس نیز فعالیت کرده که در آینده می تواند شغل بسیار جذابی باشد.

 

بهترین مقاصد برای مهاجرت از طریق زبان انگلیسی

حالا که به صورت کلی با رشته زبان انگلیسی و فرصت های موجود آشنا شدید زبان آن نیز رسیده است که شما از مقاصد اصلی برای مهاجرت نیز با خبر شده و سپس نسبت به آغاز فرایند اقدام کنید. بدون شک کشورهای اروپایی می توانند یکی از جذاب ترین کشورها برای مهاجرت از طریق زبان انگلیسی به حساب بیایند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق زبان انگلیسی

یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت از طریق رشته زبان انگلیسی آلمان است. این کشور مهاجر پذیر به دلیل طیف گسترده ای از مهاجرین نیاز دارد سیستم آموزش خود را به روز رسانی کند و به همین منظور فرصت های شغلی مناسبی را برای فارغ التحصیلین رشته زبان انگلیسی ایجاد می کند. از نظر شغلی مدرسین زبان انگلیسی درآمد قابل قبولی در این کشور دارند و حتی می توانند در مدارس دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق زبان انگلیسی

کشور آرزوها برای بسیاری از کسانی که قصد دارند از طریق رشته زبان انگلیسی مهاجرت کنند. آمریکا دارای 52 ایالت می باشد و در تمامی این ایالات شما می توانید با عنوان مدرس زبان انگلیسی در مدارس فعالیت کنید. نکته ای که وجود دارد این است که شانس شما برای پیدا کردن شغل در ایالات بزرگ بسیاری محدود است و شما بهتر است برای مهاجرت شهرهای کوچکتر را برای خود انتخاب کنید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق زبان انگلیسی

کانادا را می توانید به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت به حساب بیاوریم که تعداد زیادی از افراد این کشور را به عنوان گزینه اول در نظر می گیرند. در صورتی که شما فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی هستید می توانید در بخش های فرانسوی زبان این کشور به فعالیت و زندگی خود ادامه داده و از موقعیت های آن ها به خوبی استفاده کنید. در این ایالات بهتر است در کنار زبان انگلیسی شما زبان فرانسه را نیز بلد باشید تا فرصت شغلی بهتری برای خود ایجاد کنید.

 

مهاجرت به هلند از طریق زبان انگلیسی

براساس آماری که توسط اداره آموزش و پرورش هلند منتشر کرده است نزدیک به 80 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و می توانند با افراد دیگر به راحتی صحبت کنند. این مسئله نشان می دهد شما می توانید از طریق زبان انگلیسی و به عنوان مدرس به این کشور مهاجرت کرده و از امکانات موجود در آن بهره بگیرید.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق زبان انگلیسی

یکی از کشورهایی که به شدت به دنبال مدرس زبان انگلیسی است ترکیه است که در طی چندین سال گذشته توانسته تعداد بسیار زیادی از مدرسین ایرانی را به سمت خود کشانده است. در این کشور شما می توانید به عنوان یک مدرس پاره وقت در موسسات آموزش تدریس کنید. علاوه بر آن با دلیل وجود تعداد زیادی مهاجر ایرانی این فرصت را نیز دارید تا در مدارس فارسی زبان به عنوان مدرس زبان انگلیسی فعالیت کنید.

 

مهاجرت به کره جنوبی از طریق زبان انگلیسی

امروزه به دلیل محبوبیت گروه های موسیقی کره ای و ترند شدن فرهنگ این کشور بسیاری از افراد تلاش می کنند برای آینده بهتر به این کشور آسیای شرقی مهاجرت کنند. به دلیل سیطره گسترده اقتصادی این کشور شما می توانید نه تنها به عنوان یک مدرس زبان انگلیسی بلکه به عنوان مدیر روابط عموم و نویسنده وب سایت در این کشور فعالیت کنید.

 

 

حتما بخوانید:

۵۰ مخفف و لغات اختصار رایج در تجارت که شما باید آن ها را یاد بگیرید

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic