لوگو انگلیش کلینیک
بازی بینگو در کلاس زبان

بازی بینگو در کلاس زبان

03/02/15 13 دقیقه برای مطالعه 200

به یاد دارید که در دورهمی ها و مهمانی ها خاصی که گردهم می آمدیم، بازی دبرنا را انجام می دادیم؟ خوب حالا خبر خوبی داریم، شما می توانید از طریق همین بازی جذاب که امروزه بینگو نامیده می شود، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. تدریس زبان انگلیسی از طریق بازی، یکی از جدیدترین روش های آموزشی به حساب میاد که ما در  کلینیک تخصصی رفیعی نیز همین روش را به کار گرفته ایم. حالا قصد داریم برای شما یکی از بهترین بازی های برای تقویت زبان انگلیسی را معرفی کنیم. 

 

آموزش بازی بینگو

بینگو همان بازی دبرنای ما ایرانی هاست که در آن یک فرد از درون کیسه گوی های عددی را در آورده و شروع به خواندن آن ها می کند. در دست هر یک از بازیکنان یک برگه پر از اعداد است که باید اعدادی که خوانده می شوند را پیدا کرده و با صدا زدن دبرنا و یا همان بینگو اعلام کند زودتر از باقی افراد، عدد را خط زده است. در صورتی که هر بازیکنی موفق شود زودتر از هر فرد دیگر اعداد را خط بزند، برنده بازی لقب خواهد گرفت. ولی سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است چطور از این طریق زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ 

 

معنی بینگو در انگلیسی

در اصل، بینگو خود لغات انگلیسی است که ما آن را به زبان فارسی نیز می نویسیم. در زبان فارسی همانگونه که پیش از این نیز گفتیم، از بینگو به عنوان دبرنا یاد می شود. 

 

بازی بینگو در کلاس زبان انگلیسی

بسیاری از زبان شناسان بر این باور هستند که با استفاده از بازی می توان شناخت افراد نسبت به زبان انگلیسی را تغییر داده و محیطی را ایجاد کرد که با استفاده از آن می توان فضای یادگیری جدیدی را ایجاد کرد. به همین دلیل است که بینگو که یکی از بازی های سنتی به حساب می آید و در تمامی خانه ها نسخه آنلاین و واقعی آن نیز وجود دارند، به عنوان یک گزینه مناسب در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرد. استاد زبان انگلیسی باید در سطحی باشد تا بتواند تمامی پتانسیل زبان آموزان را مورد بررسی قرار داده و آن ها را برای یادگیری حداکثری آماده کند. با بینگو این شانس وجود دارد که شما هر چهار مهارت را به صورت همزمان تقویت کنید. حالا با هم به صورت جزئی نحوه استفاده از این بازی را بررسی می کنیم. 

 

تقویت مهارت لیسنینگ با بازی بینگو

اولین مهارتی که می توانید از طریق بازی بینگو تقویت کنید، مهارت لیسنینگ است که در آن بر روی برگه های مختلف به جای اعداد، کلمات و جمله های مختلفی را یادداشت می کنید. در این مرحله، مدرس زبان انگلیسی باید بر اساس سطحی که در آن هستید، جملات و لغات را با صدای بلند خوانده و هر عددی که خوانده میشوند را زبان آموزان از روی برگه حذف کنند. این تمرین کمک می کند گوش زبان آموزان به جملات و کلمات، قوی تر شده و آن ها را راحت تر درک کنند. برای زبان آموزان در سطح مبتدی و کودکان پیشنهاد می شود از عکس ها به جای نوشته استفاده شود تا ادراک آن ها را تقویت کنند. 

 

تقویت مهارت رایتینگ با بازی بینگو

من از این روش در زمان کنکور و زمانی که همراه با دیگر  دوستان زبان انگلیسی را کار می کردم، استفاده می کردیم. در ابتدا به جای اینکه خودم کارت ها را آماده کنم، گروهی از زبان آموزان را برای آماده کردن این کارت ها انتخاب می کردم. برای خواندن جملات و لغات در میان این گروه ایستاده و از آن ها می خواستم هر نکته ای را که برای آن ها می گویم، یادداشت کنند. در انتهای جملات هر زبان آموزی که کمترین اشتباه املایی و نگارشی را داشت، برنده بازی لقب می گرفت. شما برای جذاب کردن بازی می توانید متغیر زمان را نیز اضافه کنید تا حس رقابت بیشتری ایجاد شود. 

 

تقویت مهارت اسپیکینگ با بازی بینگو

چالش اصلی ای که در استفاده از بینگو با آن روبرو شدم، زمانی بود که قصد داشتم سطح مهارت اسپیکینگ آن ها را با استفاده از این روش تقویت کنم. از آنجایی که بسیاری از مدرسین زبان انگلیسی از این روش تنها برای تدریس به زبان آموزان مبتدی استفاده می کردند، روش های معمول خیلی پاسخگوی نیاز ما نبود. به همین دلیل بازی را تا حد زیادی تغییر دادم. در ابتدا با استفاده از بینگو و تلفیق آن با مشاعره ایرانی، یک بازی خود ساخته را ارائه دادم. با برداشتن هر عدد اگر زبان آموزی آن را در دست داشت، باید یک کلمه را می گفت. نفر بعدی با آخرین لغتی که زبان آموز پیشین گفته بود، باید یک لغات جدید می ساخت. بازی زمانی جذاب می شد که زبان آموزان بعد از سه لغت، باید یک جمله می ساختند. به همین ترتیت سطح بازی هر بار بالاتر رفته و باید با زبان آموزان دیگر، مکالمه ای را ایجاد می کردند!

 

تقویت مهارت ریدینگ با بازی بینگو

تجربه من ثابت کرد که شما از بینگو می توانید به نحو احسنت در آموزش مهارت ردینگ استفاده کنید. ولی نکته ای که باید به آن دقت کنید، سازگار کردن این بازی با نحوه تدریس خود است. همیشه باید از خلاقیت در این روش آموزشی استفاده کنید تا زبان آموزان به بهترین شکل با شما تعامل داشته باشند. ما در این بخش تلاش کردیم از سوالات تستی استفاده کنیم. در این میان 75 سوال طرح کردیم و با خواندن هر عدد زبان آموزی که پاسخ به سوالات را بلد بود، لغت بینگو را گفته و پاسخ را ثبت می کرد.

 

کلینیک تخصصی رفیعی همراه شما در استفاده از روش های نوین آموزش

ما در کلینیک تخصصی رفیعی همیشه بر آن بودیم تا به منظور ارتقاء سطح زبان آموزان خود، از روش های نوین آموزشی استفاده کرده و سطح یادگیری شما را به مرحله بالاتری ارتقاء دهیم. به همین دلیل است که بخش بازی ها را در وب سایت خود راه اندازی کردیم تا بتوانید وارد چالش جدید آموزشی شوید. محور اصلی دوره آموزش جامع زبان انگلیسی ما تمرکز بر روی این اصل بوده و تلاش می کنیم شما تجربه بی نظیری داشته باشید. 

 

مطالب مرتبط:

بهترین بازی های گروهی برای یادگیری زبان انگلیسی 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان همراه با بازی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic