لوگو انگلیش کلینیک
یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار

03/02/05 13 دقیقه برای مطالعه 1641

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اخبار یکی از بهترین روش ها برای بهبود دامنه لغات ، لیسنینگ و مهارت های فردی دیسکاشن می باشد. شما این منابع اخبار را از متن ، ویدیو ، و اخبار زنده ی تلویزیونی که ، هم به صورت آنلاین ارائه می شوند و هم آفلاین انتخاب کنید. حتما بخشی از برنامه ی یادگیری زبان انگلیسی را به اخبار تصویری و نوشتاری اختصاص دهید. 

بسیاری از خبرنگاران و خواننده های اخبار برای صحبت و نوشتن متون از زبان انگلیسی استاندارد و رسمی استفاده می کنند. از آنجایی که وظیفه ی خبرنگاران و نویسنده ها ارائه ی مطالب به صورت شفاف و خلاصه است یادگیری این مطالب برای زبان آموزان بسیار مفید و کارآمد است. 

 

آخرین اطلاعات

آیا تا به حال به ریشه ی لغت News فکر کرده اید؟ این لغت از لغت لاتین Nova گرفته شده و به معنی "چیزهای جدید" است و این لغت با ماهیت اصلی اخبار که جدیدترین و به روزترین موضوعات را به ما ارائه می دهند همخوانی دارد. هنگامی که شما زبان انگلیسی را از طریق اخبار یاد می گیرید فرصت این را دارید تا با آخرین مسائل روز دنیا آشنا شده و با کامنت هایی که در پست های شبکه های اجتماعی می گذارید در بحث های مرتبط آن درگیر شوید. 

 

بخوانید ، ببینید و گوش دهید

اخبار زبان انگلیسی به چندین روش مختلف عرضه می شوند و همین امر نیز هنگامی که زبان انگلیسی را یاد می گیرید حق انتخاب های متعددی را می دهد. اگر ضعف شما در بخش Reading است روزنامه های آنلاین و اخبار ساده برای زبان آموزان وجود دارد. اگر شما قصد دارید مهارت لیسنینگ و دامنه لغات خود را بهبود ببخشید ، کانال های اخبار پادکست ها و ویدیوهایی یوتیوبی وجود دارند که به شما کمک می کنند ضعف را تقویت کنید. 

 

موضوع مرتبط به شما 

اخبار تازه به صورت روزانه و مرتبط با هر موضوعی ایجاد می شوند! هر چیزی که شما به آن ها علاقه داشته باشید یا نظر شما را جلب کند در اخبار نیز یک مطلب مرتبط به آن پیدا می شود. تنها کاری که باید انجام دهید جستجوی آن ها در صفحات وب است. 

 

چگونه زبان انگلیسی خود را با اخبار بهبود ببخشیم (7 ترفند برای مطالعه)

فایل های اخبار می تواند برای شما "کلاس درس شخصی" باشد که به شما کمک می کنند تا زبان انگلیسی روزمره را یاد بگیرید. اخبار و روزنامه ها که به صورت نگارش شده هستند بسیار کوتاه و مستقیم هستند که همین امر به شما کمک می کند تا مطالب را بهتر و ساده تر متوجه شده و ریدینگ را تمرین کنید. در عوض، ادبیات و کتاب های داستانی از ساختارهای زبانی و لغات پیچیده استفاده می کنند ، که درک آن ها بسیار سخت تر است. 

 

لغات جدید را یاد داشت کنید (اما نه هر لغتی را) 

هنگامی که اخبار زبان انگلیسی را گوش می کنید ، می خوانید یا نگاه می کنید با لغات یا عبارات جدید آشنا می شوید. خودکار و دفترچه ای در کنار خود داشته باشید تا وقتی با این لغات پر کاربرد و مفید آشنا شوید جایی آن ها را یادداشت کنید. بهتر است برای خود دسته بندی هایی را ایجاد کرده و با استفاده از این دسته بندی ها لغات مشابه و شبیه به هم را بهتر یاد بگیرید. به عنوان مثال لغات سیاسی ، جنگ ، شایعات مربوط به سلبریتی ها ، ورزش و غیره. دسته بندی های مختلفی را بر اساس موضوع مشخص کنید تا لغات را راحت تر یاد بگیرید. 

نکته: تنها لغاتی را که به صورت مکرر تکرار شده اند را یادداشت کنید. اگر تلاش کنید تمامی انها را یاد بگیرید نه تنها هیچ یاد نخواهید گرفت بلکه لغاتی را که شبیه آن ها هستند نیز از ذهن شما پاک خواهد شد. 

 

اخبار را با صدای بلند خوانده و از تکنیک Shadowing استفاده کنید. 

این تکنیک به تمرین بلندگویی و تکرار لغات اشاره دارد که کمک می کند تا تلفظ ها و لغات جدید را تمرین کنید. ابتدا اخبار و مقالات جدید را با صدای بلند بخوانید سپس مدادی را برای خود برداشته و لغات را در گوشه ای یادداشت کنید سپس به دیکشنری های آنلاین مراجعه کنید تلفظ ها را بررسی کنید بعد از گوش کردن به صدای گوینده مجدد با صدای خود تکرار کنید. 

 

خلاصه ای کوتاه از اخبار 

یکی از موثرترین و بهترین روش ها برای تقویت درک مطلب این است که ابتدا به صورت خیلی سریع و تند متن را بخوانید تا نکته ی اصلی را متوجه شوید ، سپس بر روی برگه خلاصه ای از مطالب یادگرفته را یادداشت کنید. بعد از نوشتن خلاصه ای کوتاه به صورت تیتروار نیز یادداشت کنید تا تمرینی برای آزمون های آیلتس و تافل شما شود. حتما از دوست یا استادی بخواهید تا برای شما مطلب خلاصه شده را نگاه بیاندازد. 

 

دیدن اخبار برای تقویت لیسنینگ 

دیدن اخبار نه تنها دامنه لغات شما را تقویت می کند بلکه توانایی لیسنینگ شما را نیز تا حد بسیار زیاد تقویت می کند. تصاویری که در اخبار نشان داده می شوند به شما کمک می کنند تا راحت تر گفته های گوینده را درک کنید. گوش کردن به اخبار انگلیسی مانند یادگیری نواختن پیانو است-ابتدا آهسته آهسته نواختن را یاد خواهید گرفت سپس با تمرین بیشتر سرعت شما نیز بالا می رود. 

 

از بهترین اپ های خبری استفاده کنید

در روز چند مرتبه تلفن خود را چک می کنید؟ شاید انقدر زیاد باشد که دفعات آن از یاد شما رفته باشد! سعی کنید از موبایل خود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. تمامی روزنامه ها و وب سایت های خبری برای خود یک نرم افزار نیز دارند. همین امر خواندن خبرها را در لحظه ای از روز میسر می کند.

 

به صورت مکرر اخبار را بحث کنید

برای این تمرین ، به یک استاد و یا دوستی که به زبان انگلیسی مسلط باشند نیاز دارید، هر هفته ابتدا زمان کافی را برای انتخاب مطلب مورد نظر کنار بگذارید. سپس با دوستان و استاد خود مکان و زمانی را مشخص کنید تا مطالب خوانده شده را بحث کنید. همیشه برای خود فهرستی از سوالات را آماده کنید تا در هنگام صحبت آن ها را از دوستان خود بپرسید. همیشه به یاد داشته باشید که با پرسیدن است که شما بهتر یاد می گیرید. 

 

از طریق کامنت در بحث های خبری خود را درگیر کنید

تمامی افراد دوست دارند در مورد اتفاق های اطراف خود نظر بدهند. پس چرا از این مسئله استفاده نکنیم تا زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟ موضوعی که با آن به خوبی ارتباط برقرار می کنید را پیدا کنید سپس نظرات افراد دیگر را در مورد آن موضوع نیز مطالعه کنید. در نهایت نظرات خود را ابتدا نوشته و بعد از آن یک مرتبه بلند بخوانید و مانند یک بحث آن را اجرا کنید. 

 

5 وب سایت ساده خبری برای زبان آموزان 

یکی از مشکلات اصلی زبان آموزان برای خواندن روزنامه ها ، درک روزنامه ها و خبرهای اصلی است. اگر سطح کنونی شما پایین تر از Upper-intermediate است، پس بهتر است از وب سایت های خبری بسیار ساده شروع کنید تا سطح خود را بالاتر ببرید. خوشبختانه ما برای شما تعداد زیادی روزنامه برای سطح پایین مشخص کرده ایم تا راحت تر اخبار را مطالعه کنید. 

 

news in levels

همانطور که اسم آن مشخص می کند، این وب سایت آمریکایی در سه سطح مختلف به شما اخباری را ارائه می دهد. هر مقاله شامل یک مطلب کوتاه همراه با چند پاراگراف است در برخی از فایل ها نیز شما ویدیوهایی را می توانید مشاهده کنید. لغاتی که نویسنده احساس می کند برای خواننده دشوار است مشخص کرده و در انتها نیز به زبان انگلیسی آنها را در انتهای متن توضیح داده است. 

 

BBC Words In the News 

این وب سایت آرشیو خبری بی بی سی از سال 2015 است، اما همچنان اخبار ساده شده ای برای زبان آموزان ارائه می کند. هر مقاله به همراه فایل پی دی اف و یک پادکست است که به صورت آفلاین نیز به آن دسترسی خواهید داشت. بخش آنلاین این وب سایت یک فایل ویدیویی نیز به شما ارئه خواهد داد که برای آن دسته از زبان آموزانی که با فایل های تصویری ارتباط برقرار می کنند مفید است. در این وب سایت نیز لغات جدید برای شما مشخص شده است. 

 

E-News

دقیقا مانند وب سایت Newsinlevels.com این وب سایت نیز به شما سه سطح مختلف را برای یک موضوع ارائه می دهد. بخش پیشرفته ی این وب سایت ، مقاله و خبر اصلی را شامل می شود. برای هر مقاله نیز برای شما یک فایل صوتی تهیه شده است که یادگیری را برای شما راحت تر می کند. یکی از کاربردهای خارق العاده ی این وب سایت هنگامی که شما موس را بر روی لغت مورد نظر می برید توضیحاتی برای شما در این وب سایت نمایش داده می شوند. 

 

The Times in Plain English

این وب سایت مطالب و اخبار اصلی را از وب سایت نیویورک تایمز برداشته آن ها رو کوتاه و ساده می کند سپس به زبان آموزان ارائه می دهد! بسیاری از اساتید زبان انگلیسی از این وب سایت برای آموزش خود استفاده می کنند. در این وب سایت هیچ فایل ویدیویی یا صوتی ندارید تنها از منو سمت راست می توانید موضوعات را جستجو کنید. 

 

Breaking English News

اگر به دنبال یک وب سایت هستید که اخبار و مقالات را همراه با تمرین و لغات جدید ارائه می دهد پس این وب سایت دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید! اساتید زبان انگلیسی از این وب سایت برای تمرین های کلاسی استفاده می کنند. در انتهای هر مقاله شما پی دی اف متن را که قابل چاپ نیز هست پیدا خواهید کرد. 

 

25 لغت شایع در اخبار 

لغت یا عبارت 

معنی  

Biased (adjective)

مغرضانه-پیشقدر دار

Breaking news

خبر فوری

Broadcast (noun/verb)

پخش کردن 

Broadsheet

روزنامه کثیرالانتشار

Celebrity/celeb

سلبریتی، ادم مشهور

Circulation

شمارگان ،  انتشار

Controversial (adjective)

بحث برانگیز

Coverage

پوشش خبری

Current affairs

جریانات (سیاسی) روز

Exclusive

خبر اختصاصی

Eyewitness

شاهد عینی

Feature

برنامه اصلی

Gossip column

ستون شایعات

Headline

سر تیتر

In-depth report

گزارش عمیق

Media circus

داستان های پرادا و اطراف رسانه 

Newsreader/anchor

گوینده ی خبر

Notorious/infamous

شهرت ننگ آور

Objective

دید عینی، نظر بدون ایده ی شخصی

Paparazzi

عکاسان، عکس برداران (به ویژه آنان که فضولانه از اشخاص مشهور عکس می گیرند و به روزنامه ها می فروشند)

Press conference

کنفرانس خبری

Scandal

رسوایی

Source

منبع خبری

Tabloid

روزنامه نیم قطع و مصور

 

تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی با پادکست

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic