لوگو انگلیش کلینیک
روش های یادگیری زبان انگلیسی با چت جی پی تی (ChatGPT)

روش های یادگیری زبان انگلیسی با چت جی پی تی (ChatGPT)

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 4600

روش های یادگیری زبان انگلیسی با چت جی پی تی (ChatGPT)

چیت بی پی تی امروزه تمامی جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر قرارداده و بسیاری از افرادی که در بخش آموزش و تولید محتوا فعالیت می کنند، در تلاش هستند با استفاده از این امکان فرصت یادگیری خوبی برای خود بدست بیاورند. در همین راستا ChatGPT با ارائه تعاریف و مثال هایی از واژگان و افعال عبارتی می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. همچنین می توانید از ChatGPT برای تمرین گرامر با ایجاد جملات مختلف استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که بازخورد فوری در مورد مهارت‌های زبانی شما ارائه دهد و از آن بخواهید دستور زبان یا تلفظ را اصلاح کند. حالا همراه با شما در کلینیک تخصصی رفیعی و در راستای دوره جامع زبان انگلیسی خود، قصد داریم روش های یادگیری زبان انگلیسی با چت جی پی تی را به شما آموزش دهیم.

 

ChatGPT چیست؟

ChatGPT را به عنوان یک ربات نوشتاری در نظر بگیرید. این برنامه که توسط شرکت OpenAI ایجاد شده است، برنامه هوشمندی است که وظیفه آن برداشتن یک دسته از کلمات، مانند قطعات یک پازل، و کنار هم قرار دادن آنها به روشی منطقی است. برای یادگیری نحوه انجام این کار، به ChatGPT نوشته های زیادی از اینترنت داده شد. این فرایند به این هوش مصنوعی در مورد قواعد زبان - نحوه ساخت جملات، زمان استفاده از کلمات خاص و غیره آموزش داد. نحوه عملکرد ChatGPT کمی شبیه نحوه یادگیری زبان کودکان است، اما بسیار، بسیار سریعتر!

به ChatGPT همچنین رفتار افراد نیز آموزش داده شد تا بفهمد انسان ها چگونه فکر و صحبت می کنند. وقتی جواب خوبی داد، "پشت به پشت" خورد. درست مانند یک کودک، از طریق تقویت مثبت (یا، در این مورد - یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی) آموزش داده شد. هر گاه جواب خوب و مناسبی می داد، پاداش می گرفت که باعث تقویت رفتارش می شد. این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به سؤالات بعدی پاسخ دهد، پاسخ‌های خود را با توجه به پارامترهای داده شده اصلاح کند، سؤالات «نامناسب» را رد کند، و مفروضات نادرست را به چالش بکشد.

 

چگونه زبان انگلیسی، فرزند شما را برای آینده آماده می کند؟

دنیای دیجیتال، که بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ماست، عمدتاً متکی به زبان انگلیسی می باشد. حجم عظیمی از اطلاعات، نوآوری و سرگرمی های آنلاین ریشه در زبان انگلیسی دارد و درک و استفاده از این زبان به ما امکان دسترسی کامل به آن را می دهد. خواندن محتوای ترجمه شده همیشه بهترین راه حل نیست. گاهی اوقات، ترجمه ها می توانند نادرست باشند، که منجر به سوء تفاهم یا از دست دادن اطلاعات ضروری می شود. علاوه بر این، تکیه صرفا به سایت‌های بومی، دسترسی ما را به دنیای دیجیتالی گسترده محدود می‌کند.

زمانی که فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را در نظر می‌گیریم، زبان انگلیسی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. علی رغم اینکه ChatGPT می تواند متن را به چندین زبان تولید کند، عملکرد اصلی آن بر اساس زبان انگلیسی ساخته شده است. به زبان انگلیسی «فکر می‌کند» و «یاد می‌گیرد» و ترجمه‌های آن به زبان‌های دیگر ممکن است همیشه به نتیجه نرسد. برای اینکه واقعاً از قدرت این هوش مصنوعی استفاده کنیم، باید با آن به زبان «خود» - انگلیسی - ارتباط برقرار کنیم.

با ورود به آینده نزدیک، هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما رواج بیشتری خواهد یافت. برای همگام شدن با این انقلاب هوش مصنوعی، درک و استفاده از زبان انگلیسی در حال تبدیل شدن به یک گزینه و بیشتر یک ضرورت است. یادگیری زبان انگلیسی چیزی فراتر از تسلط بر زبان دوم است. این در مورد دادن یک کلید به فرزندتان است تا پتانسیل دنیای دیجیتال و نوآوری های آینده هوش مصنوعی را باز کند. حالا بهتر است نحوه استفاده از این هوش مصنوعی را با هم بررسی کنیم؛

 

قبل از شروع دو نکته مهم در مورد ChatGPT را به خاطر بسپارید:

  • کیفیت پاسخ ها به کیفیت سوالات شما بستگی دارد. اگر از پاسخ راضی نیستید، همان سوال را به طرق مختلف بپرسید.
  • می‌توانید سطح انگلیسی مکالمه را با درخواست ChatGPT برای بازنویسی چیزی در سطح مهارت زبان خاصی تنظیم کنید، برای مثال، می‌توانید درخواستی مانند «can you simplify»، «can you rewrite this text for an A2 level» یا " rewrite using C2 vocabulary" و موارد دیگر را از این هوش مصنوعی داشته باشید.

 

چگونه با استفاده از ChatGPT تسلط به زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید؟

زمانی که قصد دارید از هوش مصنوعی ChatGPT برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، نکته هایی هستند که می توانند به شما در این راستا کمک کنند.

 

استفاده از ChatGPT برای تمرین مکالمه

آیا می خواهید صحبت های روزمره، را تمرین کرده یا برای یک مصاحبه شغلی آماده شوید یا موضوعات مکالمه نامحدودی پیدا کنید؟ ChatGPT ابزاری عالی برای تمرین مکالمه در زمانی است که به کسی برای صحبت کردن دسترسی ندارید. از آن برای نوشتن مکالمات در سناریوهای مختلف برای تکرار و یادگیری استفاده کنید، یا در واقع یک مکالمه نوشتاری پشت سر هم با ربات داشته باشید.

 

با ChatGPT مکالمه داشته باشید:

می توانید از آن بخواهید که یک مکالمه کلی با شما داشته باشد یا در مورد چیزی خاص صحبت کند:

حتی می توانید از Chat GPT برای تصحیح اشتباهات خود به زبان انگلیسی استفاده کنید.

و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تصحیح، توضیح بخواهید تا بدانید اشتباهات خود را بهبود ببخشید:

همچنین می توانید از آن بخواهید واژگان خاصی را برای استفاده در این مکالمه پیشنهاد کند:

 

از ChatGPT برای آماده شدن برای مصاحبه شغلی استفاده کنید:

آیا برای یک مصاحبه شغلی آماده می شوید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ با درخواست‌های مناسب، ChatGPT مصاحبه‌های شغلی را با شما شبیه‌سازی می‌کند و حتی به شما پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود می‌دهد:

به یاد داشته باشید، موفقیت تمرین شما به کیفیت سوالاتی که می پرسید بستگی دارد!

از پرسیدن سوالات یکسان به روش های مختلف دریغ نکنید، تا زمانی که پاسخی را دریافت کنید که از آن راضی هستید.

 

تمرین با نوشته های مکالمه معمول:

فرض کنید مکالمه خاصی را باید داشته باشید، و می خواهید آن را تمرین کنید تا اعتماد به نفس ایجاد کنید، خودتان را آماده کنید یا مطمئن شوید که از واژگان مناسب استفاده می کنید.

می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا متن هایی را برای مکالمات خاص ایجاد کند.

همچنین می توانید از هر نوع اسکریپتی که می توانید ایجاد کنید برای تمرین تلفظ، واژگان و ساختار جمله استفاده کنید. لازم نیست این مکالمات را با یک شخص واقعی انجام دهید تا آنها را تمرین کنید!

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از آن برای ایجاد مکالمات طبیعی آورده شده است:

در اینجا نیز می توانید برای یافتن واژگان مناسب برای استفاده راهنمایی بخواهید:

همچنین می توانید از ChatGPT برای راهنمایی در مورد نحوه صحبت کردن در مورد چیزی استفاده کنید.

همچنین می توانید از ChatGPT برای راهنمایی در مورد نحوه صحبت کردن در مورد چیزی استفاده کنید.   مثلا:

 

یا آن را به تمرین گفتگوی دیالوگی تبدیل کنید:

با افزودن دستورالعمل های اضافی می توانید آن را جالب تر و خاص تر کنید. در اینجا همان گفتگو وجود دارد، اما اکنون همه چیز به آرامی پیش نمی رود:

 

پخش مکالمه:

هنگامی که ChatGPT مکالمه ای ایجاد کرد، می توانید مکالمه را در یک نرم افزار متن به صدا کپی کنید و مکالمه را با صدای طبیعی انسان مثلا Voicemaker پخش کنید (خوب، نه آنقدرها طبیعی، اما همچنان بسیار مفید است).

 

هنگامی که آن را پخش می‌کنید، می‌توانید آن را استپ کرده و برای تجربه بهتر تمرین تکرار کنید، به‌خصوص اگر یک زبان آموز شنوایی یا حرکتی، یا دارای اختلال بینایی هستید.

 

از ChatGPT برای بهبود تسلط گفتاری خود استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود اعتماد به نفس در اسپیکینگ، و ارائه یک ایده واضح، صحبت کردن و ایجاد افکار اصلی است (برخلاف خواندن مکالمات و متن‌ها با صدای بلند). اما ما همیشه این امتیاز را نداریم که با دیگران صحبت کنیم، و گاهی شهامت آن را نداریم.

یکی از تکنیک‌های موثری که به زبان آموزان پیشنهاد می‌کنیم این است که هر روز به مدت 3 دقیقه در مورد موضوعات مختلف، صدای خود را به صورت ویدئویی یا صوتی ضبط کنند. سپس، اگر می‌خواهند پیشرفت کنند، می‌توانند به ضبط خود گوش دهند، آن را دوباره ضبط کرده و سعی کنند آن را بهبود بخشند. برای تمرین اسپیکینگ به تنهایی، ChatGPT می‌تواند به شما مجموعه‌ای از موضوعات مختلف را پیشنهاد کند تا در مورد آنها صحبت کنید، بنابراین آن را جالب نگه دارید و مجبور نباشید هر روز آن را جستجو کنید.

 

 

استفاده از ChatGPT برای یادگیری گرامر

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با استفاده از ChatGPT گرامر خود را بهبود ببخشید، من به سه مورد از آنها اشاره می کنم. این نکات برای مدرسانی که به دنبال روش‌های جدید برای تمرین دستور زبان با دانش‌آموزان خود هستند و برای خودآموزانی که به دنبال بررسی دستور زبان، منابع و بازخورد هستند، ارزشمند است.

از ChatGPT بخواهید متنی را با استفاده از زمان یا فرم گرامر خاصی را بنویسد. برای درک یک قاعده گرامری خاص، به خصوص اگر در زبان شما وجود نداشته باشد، مهم است که آن را در متن ببینید. ChatGPT می‌تواند با نشان دادن نحوه استفاده از این زمان‌ها یا مفاهیم گرامری در این زمینه به شما کمک کند.

 

اشکال و قواعد دستور زبان را توضیح دهید

به جای جستجوی گوگل، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که یک قاعده گرامری خاص را به صورت نوشتاری برای شما توضیح دهد، یا اینکه چه زمانی از زمان خاصی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که توضیح همیشه 100% درست نخواهد بود! به همین دلیل است که کتاب ها، وب سایت ها و پست های وبلاگ نوشته شده توسط متخصصان قابل اعتمادتر هستند. با این حال، وقتی صحبت از زمان‌های اولیه و قواعد دستور زبان می‌شود، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد و می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند.

 

در مورد گرامرخود بازخورد بخواهید:

همچنین می‌توانید از ChatGPT به‌عنوان بررسی گر دستور زبان استفاده کنید و به شما بازخورد گرامر در مورد نوشته‌تان بدهد و اصلاحات را توضیح دهید.

 

استفاده از ChatGPT برای یادگیری لغات

بهبود دایره لغات می تواند به شما کمک کند آزادی بیشتری کسب کنید و هنگام صحبت کردن احساس بیان بهتری داشته باشید. ChatGPT می تواند به شما در درک معنای کلمات کمک کند و نشان دهد که چگونه از آنها در زمینه استفاده کنید. شما همچنین می توانید سوالات دقیق تری در مورد کلمات بپرسید.

بنابراین ابتدا می توانید معنای یک کلمه را بپرسید.

اکنون، بسیار مهم است که از یک کلمه جدید در متن استفاده کنید، در حالت ایده آل چندین بار، و آن را با صدای بلند تکرار کنید.

 

از ChatGPT برای لیست خاصی از کلمات مرتبط با یک موضوع خاص استفاده کنید:

 

استفاده از ChatGPT برای بهبود تلفظ

همچنین می توانید مهارت های تلفظ خود را با استفاده از ChatGPT بهبود بخشید.

یک راه عالی برای انجام این کار، این است که از آن بخواهید جملات یا کلماتی تولید کند که بتوانید با صدای بلند بیان آنها را تمرین کنید. می توانید کلمات یا جملاتی را بخواهید که در آن صدای خاصی تکرار می شود، یا با دنباله ای از دو یا چند صدا (مانند دنباله SL در کلمات "slow" و "sleep")، یا کلماتی که فقط در یک صدا متضاد هستند (مانند "sheep" و "ship")

 

از ChatGPT برای بهبود رایتینگ خود استفاده کنید

ChatGPT می تواند به شما کمک کند بهتر بنویسید و صدای بهتری داشته باشید.

فرض کنید باید برای یک همکار ایمیلی بنویسید، و مطمئن نیستید که چگونه مودبانه‌تر به نظر برسد. شما به سادگی می توانید از ChatGPT بخواهید آن را با لحن رسمی تر یا لحن دوستانه بازنویسی کند.

هنگامی که این کار را انجام دادید، مطمئن شوید که برای مقایسه نسخه های مختلف (مال شما و ChatGPT) وقت صرف کرده اید و سعی کنید ببینید از تفاوت ها چه چیزی می توانید بیاموزید.

می‌توانید از آن بخواهید واژگان یا بازخوردهای کلی را پیشنهاد کند و از او بخواهید توضیح دهد. همچنین می‌توانید ChatGPT را برای کمک به نوشتن چیزی از ابتدا دریافت کنید:

 

استفاده از ChatGPT برای تمرین تافل یا آیلتس

اگر در حال تحصیل برای تافل یا آیلتس هستید - قطعاً این دوست تحصیلی را می خواهید! اگر برای تافل یا آیلتس آماده می‌شوید، می‌دانید که داشتن نمونه سوالات، تست‌های تمرینی و نیاز به بهبود واژگان و گرامر خود و همچنین دریافت بازخورد در مورد تمرینتان چقدر مفید است. هنگام آماده شدن برای امتحانات، ChatGPT بهترین دوست جدید شما خواهد بود.

در اینجا چند روش وجود دارد که ChatGPT بهترین دوست جدید شما در هنگام آماده شدن برای تافل یا آیلتس می شود:

 

مهارت های رایتینگ خود را تمرین کنید:

ChatGPT نمونه دستورات نوشتن تافل/آیلتس را برای شما ایجاد می کند تا مهارت های مقاله خود را تمرین کنید. اما به همین جا ختم نمی شود! ChatGPT به شما بازخوردی در مورد پاسخ نوشتاری شما می دهد تا به شما کمک کند تا مهارت های خود را حتی بیشتر ارتقا دهید.

 

اسپیکینگ خود را تمرین کنید:

مهارت‌های اسپیکینگ خود را با درخواست از ChatGPT برای ایجاد پیام‌ها و سؤالات صحبت کردن تمرین کنید. برای تمرین پاسخ خود، ChatGPT را با روش من برای تمرین مهارت های گفتاری خود ترکیب کنید. تماشا کنید: تسلط خود را با 2 دقیقه در روز افزایش دهید

 

واژگان و گرامر: آزمون هایی مانند تافل و آیلتس ساختار واژگان و دستور زبان خاصی دارند که باید در آزمون برای آن آماده باشید. می‌توانید به ChatGPT یک کلمه یا نکته گرامری بدهید و از آن بخواهید با استفاده از آن کلمه یا نکته گرامری که می‌خواهید مطالعه کنید جملاتی تولید کند.

 

 

حتما بخوانید:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic