لوگو انگلیش کلینیک
سطح زبان انگلیسی مورد نیاز تحصیل پزشکی در انگلستان

سطح زبان انگلیسی مورد نیاز تحصیل پزشکی در انگلستان

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 1505

برای پزشک ها و شاغلین حوزه ی بهداشت انگلستان همیشه یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد می باشد ، از اصلی ترین مسائلی که مانع همکاری متخصصین بخش بهداشت و درمان با سازمان های بریتانیایی می شود دانش زبان انگلیسی آن ها است. آن دسته از متخصصینی که علاقه مند به کار در یکی از کشورهای بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جنوبی) هستند باید ابتدا دو آزمون سطح سنجی زبان انگلیسی را بگذرانند. اولین آزمون که مهم ترین آن ها نیز محسوب می شود آزمون آکادمیک آیلتس است بعد از آن نیز آزمون PLAB است که پیش رو آن را برای شما توضیح خواهیم داد. 

 

زبان انگیسی برای پزشکان؛ آیلتس و PLAB 1 & 2

به منظوراینکه متخصص های حوزه بهداشت و درمان در انگلستان به فعالیت های خود ادامه دهند باید هر چهار مهارت زبان انگلیسی در آزمون آیلتس را با حداقل نمره ی 7 قبول شوند. با وجود اینکه دوره های مرتبط به آیلتس مختلفی در کشور موجود است ولی بهتر است در حین آمادگی برای این آزمون بر روی اصطلاحات و لغات مرتبط به آزمون پزشکی نیز آماده شوید. اگر مانند بسیاری از پزشکان زمان کافی برای حضور در دوره های آمادگی آیلتس را ندارید ما به شما دوره های آنلاین را پیشنهاد می دهیم. 

علاوه بر اینکه شما باید حداقل نمره ی 7 آکادمیک را به دست بیاورد، پزشک ها باید در آزمونی به اسم PLAB 1 & 2  شرکت کرده و آن را نیز قبول شوند. این آزمون یکی از اصلی ترین موانع فعالیت پزشکان در انگلستان بوده و بهتر است آن را بسیار جدی بگیرند. هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی سطح دانش تخصصی پزشکان به منظور فعالیت در بیمارستان و بخش های درمانی است. آزمون PLAB 1 آزمون 3 ساعته ای است که متقاضی باید 200 پرسسش را پاسخ دهد و این در حالی است که PLAB 2 یک آزمون 14 مرحله ای بالینی است که دقیقا 1 ساعت و 40 دقیقه به طول خواهد انجامید. پیش از اینکه شما برای شرکت در آزمون PLAB آماده شوید بهتر است ابتدا وب سایت سازمان بهداشت جهانی را بررسی کرده و متوجه شوید که مدرک پزشکی شما در انگلستان قابل قبول است یا خیر. 

 

چگونه زبان انگلیسی پزشکی را تقویت کنیم

تمرین: وب سایت های آنلاین پزشکی متعددی وجود دارند که پزشکان متعهد و انگلیسی زبان نه تنها برای تقویت زبان انگلیسی شما دوره هایی را برگزار می کنند بلکه در این دوره ها شما را با  آخرین متود علمی آشنا می کنند. در این بخش برخی از این وب سایتها را معرفی می کنیم

  • وب سایت Medical English یکی از وب سایت های تخصصی آموزش دوره های تخصصی آمادگی برای آزمون EMT و PLAB طراحی شده است. این وب سایت ابتدا برای شما یک دوره ی رایگان گذاشته که به صورت دمو می باشد و سپس برای حضور در دیگر دوره ها از شما هزینه خواهد گرفت.
  • موسسه ی SLC که بعد از ظهور بیماری کرونا تمامی فرایند آموزشی خود را به اینترنت انتقال داده و تلاش می کند مهاجرین و پناهندگان را برای زبان تخصصی آماده کند تخصص اصلی و اولیه این موسسه ، آموزش زبان به پزشکان و پرستاران در انگلستان است ولی با گسترش روز افزون مهاجرین این موسسه نیز حوزه ی کاری خود را گسترش داده و دوره های مرتبط به مهندسی پزشکی و داروسازی را نیز در برنامه ی خود گنجانده است.
  • دوره ی آمادگی دانشگاه آکسفورد برای آزمون PLAB که شامل 20 جلسه زبان عمومی و 10 جلسه زبان تخصصی است. این دوره اصلی ترین دوره آمادگی برای این آزمون می باشد که توسط دولت انگلستان نیز مورد قبول است. دوره های تخصصی آکسفورد تنها به دوره های پزشکی ختم نمی شوند بلکه دوره های انگلیسی مختص حرفه ها رو نیز شامل می شود.

منابع: همانطور که می دانید وب سایت های گوناگونی هستند که به شما کمک  می کنند به صورت رایگان خود را آماده ی آزمون های دشوار زبان کنید. آزمون PLAB نیز از این امر مستثنا نیست. در این بخش برای شما دو تا از مهم ترین منابع آماده سازی را معرفی می کنیم. 

دیکشنری پزشکی رایگان: یکی از اصلی ترین منابعی که می تواند به شما کمک کند داشتن یک فرهنگ لغت مناسب برای لغات تخصصی است. شما در وب سایت Dictionary.com به این منبع با ارزش به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید بسیاری از اصطلاحات پزشکی مبداء لاتین یا یونانی دارند از این رو دشوار بودن آن ها نیز دور از ذهن نیست. 

یوتیوب: تعداد بسیار زیادی از فایل های آموزش تصویری زبان تخصصی مرتبط به پزشکی در یوتیوب وجود دارد اما پیدا کردن فایل های مفید و کارآمد کمی زمان بر است. برخی از این فایلها شامل کلاس های درس پزشکی دانشگاه های معتبر هستند و برخی نیز شامل توضیحات کوتاه پزشکان، به شما پیشنهاد می کنم حتما نگاهی به این منابع با ارزش بیاندازید.

 

چرا انگلستان را برای فعالیت های پزشکی انتخاب کنیم؟

اگر شما نیز از آن دسته از اعضای کادر درمان هستید که نسبت به ادامه ی فعالیت خود در کشور مقصد شک دارید و قادر به انتخاب مقصد نیستید ، انگلستان برای کادر درمان یکی از بهترین گزینه ها است. بزرگترین و قدیمی ترین سیستم بهداشت دنیا که شامل 150 هزار پزشک و 377 هزار پرستار است در را شما در انتخاب می بینید. مشاورین فعال در این حوزه حداقل 74 هزار پوند در سال درآمد دارند که این میزان برای پرستاران تا 103 هزار پوند نیز افزایش می یابد. اگر شما نیز قصد دارید بخشی از این سیستم وسیع و قوی شوید به شما پیشنهاد می دهیم سریعا بر روی دانش زبانی خود کار کرده و خود را آماده ی شرکت در آزمون ها کنید. 

 

کلام آخر 

بسیاری از متقاضیان کار در کشورهای انگلیسی زبان بر این باور هستند که تخصص حرفه ای آن ها برای انجام امور کافی است ولی دانش زبانی شما اصلی ترین موضوعی است که شما باید بر روی آن تمرکز کنید. ما در انگلیش کلینیک قصد داریم با تمرکز بر اصلی ترین نیاز شما یکی از موانع اصلی موفقیت را از بین ببریم. هدف ما آشنا کردن شما با مفاهیم عمومی و تخصصی حوزه ها مختلف است. 

 

اصطلاحات پزشکی زبان انگلیسی رایج در بیمارستان ها

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic