لوگو انگلیش کلینیک
ضمایر ملکی (Possessive Pronouns) در انگلیسی با مثال

ضمایر ملکی (Possessive Pronouns) در انگلیسی با مثال

03/02/08 13 دقیقه برای مطالعه 2134

ضمایر ملکی (Possessive Pronouns) در انگلیسی با مثال

در زبان انگلیسی یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد آموزشی که تاثیر بسزایی در مکالمه و نگارش دارند ، ضمایر ملکی یا همان Possessive Pronouns هستند که برخی از زبان آموزان در ایران نسبت به استفاده از آن سردرگم بوده و نمی دانند در چه شرایطی باید از این ضمایر استفاده کنند. با وجودی که بسیاری از اساتید زبان انگلیسی ، تاکید زیادی به نحوه استفاده از این ضمایر دارند ، ولی باز هم در بسیاری از موارد دیده شده است که زبان‌آموزان نمی توانند در ساختار جمله از این ضمایر به نحو احسنت استفاده کنند. امروز در کلینیک تخصصی رفیعی قصد داریم همراه با شما نگاهی به کاربرد ضمایر ملکی انداخته و از جنبه های مختلف ، آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

آموزش ضمایر ملکی در انگلیسی

ضمایر ملکی که گاهی اوقات از آن به عنوان ضمایر غیر مستقل ملکی نیز یاد می شود ، به هفت ضمیری گفته می شود که به منظور نشان دادن مالکیت ، به جای اسم می نشینند و نیازی نیست در کنار آنها اسم دیگری قرار بگیرد و تحت تاثیر همین کاربرد است که در زبان انگلیسی از آن به عنوان ضمایر غیر مستقل یاد می کنند.   ضمایر ملکی در زبان انگلیسی شامل mine, ours, yours, his, hers, its, و theirs هستند و شما  به منظور اینکه نشان دهید مالکیت یک  شی برای چه فردی می باشد ، از آنها استفاده می کنید. در اصل باید بدانید ضمیر ملکی جایگزین یک اسمی که پیش از آن صحبت شده ، می شود. به منظور اینکه ضمایر ملکی را بهتر آموزش ببینید ، با ما همراه شوید تا نگاهی به چندین مثال انداخته و برای شما توضیح دهیم چگونه ضمیر های ملکی به جای اسم نشسته و جایگزین آن ها می شوند.

صفت ملکی

ضمیر ملکی

ضمیر فاعلی

My

Mine

I

Your

Yours

You

His

His

He

Her

Hers

She

Its

Its

It

Our

Ours

We

their

theirs

They

 

Raúl’s peace lilies were healthier than my peace lilies.

در این جمله مشاهده می کنید که لغت peace lilies (گل چمچه‌ای) دو بار تکرار شده و زیبایی جمله را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است. ولی این در صورتی است که شما می توانید این جمله را با استفاده از یک ضمیر ملکی زیباتر کرده و ساختار رسمی تر و بهتری را بکار ببرید.

Raúl’s peace lilies were healthier than mine.

در جمله بالا مشاهده می کنید که نویسنده ، لغت peace lilies را با ضمیر ملکی mine جایگزین کرده و نشان می دهد که گل چمچه ای رائول نسبت به گل او سالم تر است . همانگونه که در جملات بالا مشاهده کردید ، به منظور این که بتوانیم مالکیت گلها را نشان دهیم و در کنار آن از تکرار همان لغت جلوگیری کنیم ، از ضمیر ملکی استفاده کرده و جمله را شکیل‌تر کرده ایم.

 

مثال برای ضمایر ملکی در انگلیسی

به سبب اینکه ضمایر ملکی و کاربرد های آن ها را بهتر آموزش ببینید ، برای شما چندین مثال مختلف آماده کرده ایم که همراه با هم آنها را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

Randall says that the pencil case is Randall’s pencil case.

Randall says that the pencil case is his.

در این مثال مشاهده می کنید می توانید با به کار بردن ضمیر ملکی his از به کاربردن مجدد جا مدادی راندل اجتناب کنید. در واقع ، کاربرد حقیقی ضمایر ملکی اجتناب از تکرار و زیبا کردن ساختار جمله می باشد.

Based on my father's will, the condo is now ours.

در این مثال ، مشاهده می کنید نویسنده بیان میکند بنا به وصیت پدرمان ، آپارتمان (condo) مال ما خواهد شد. مشاهده می کنید به جای اینکه نویسنده یک بار دیگر لغت آپارتمان را تکرار کند ، از ضمیر ملکی ours استفاده کرده و زیبایی جمله را دو چندان کرده است.

Judith is standing over there; the puppy must be hers.

در این جمله نویسنده به جای اینکه از عبارت بلند 'the puppy must belong to her'  استفاده کند ترجیح داده تمامی جمله را با به کار بردن ضمیر ملکی جایگزین کرده و جمله خود را کوتاه تر کند.

 

مقایسه ضمایر ملکی و اسامی ملکی

همان گونه که پیش از این نیز با هم بررسی کردیم ، ضمایر ملکی به مجموعه ضمیرهایی گفته میشوند که به جای اسم در جمله قرار می گیرند و وظیفه اصلی آنها نشان دادن مالکیت برای اسم دیگر می باشد. ولی این در حالی است که اسامی ملکی به مجموعه اسامی گفته می شود که با 's مالکیت همراه بوده و مالکیت یک شی را برای فرد یا یک شیء دیگر نشان میدهند.

Jane’s outfits was outstanding.

Jane expects that the outfit will be hers

در مثال اول مشاهده می کنید که همراه با Jane ، ما از یک آپاستروف S استفاده کردیم و همین مسئله نشان می دهد لباس جین فوق العاده بوده است. در مثال دوم زمانی که می خواهیم برای بار دوم در مورد لباس جین صحبت کنیم ، تحت تاثیر  اجتناب از تکرار ، مجبوریم از ضمیر ملکی استفاده کنیم.

 

تفاوت ضمایر ملکی با صفات ملکی در انگلیسی

صفت های ملکی نیز مشخص می کنند که چه کسی یا چه چیزی مالک چیزی است. برخلاف ضمایر ملکی - که جایگزین اسم ها می شوند - صفت های ملکی قبل از اسم ها قرار می گیرند تا آنها را تغییر دهند. مانند ضمایر ملکی ، صفت های ملکی می توانند به ساده سازی جملات کمک کنند. برای اینکه منظور ما را بهتر درک کنید، به جمله ای نگاهی بیندازید که هیچ صفت ملکی ندارد - و در نتیجه کمی گنگ به نظر می رسد:

Jane takes pride in Jane’s outfits.

استفاده از نام جین دو بار در این جمله عجیب به نظر می رسد. در این بخش می توانید با استفاده از یک صفت ملکی مشکل را بر طرف کرده و جمله را بدین صورت تغییر دهید.

Jane takes pride in her outfits.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

ضمایر مفعولی در زبان انگلیسی (Object Pronoun)

ضمایر اشاره در زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic