لوگو انگلیش کلینیک
فیلم انگلیسی برای تقویت زبان نوجوانان

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان نوجوانان

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 720

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان نوجوانان

تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان می‌تواند یک راه سرگرم‌کننده و مؤثر برای نوجوانان جهت تقویت مهارت‌های زبانی خود از جمله درک لیسنینگ، دامنه لغات و مکالمه انگلیسی باشد. امروزه بسیاری از زبان آموزان برای اینکه بتوانند مهارت های خود را تقویت کنند، اولین روشی که از آن استفاده می کنند، مشاهده فیلم های زبان اصلی است. به منظور اینکه از این روش بتوانید بهره مند شوید، ابتدا باید به چند نکته دقت کنید. در این بخش قصد داریم همراه با شما در کلینیک تخصصی رفیعی به مهمترین فیلم هایی که می تواند به شما کمک کند، نگاهی انداخته و فرایند یادگیری شما را وارد مرحله جدیدی کنیم.

 

چرا باید انگلیسی را با فیلم یاد بگیریم؟

یکی از اولین سوال هایی که برای زبان آموزان پیش می آید این است که چرا باید با استفاده از فیلمهایی به زبان انگلیسی، نسبت به تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی اقدام کنند. در این بخش، بر اساس تجربه ای که تا به امروز داشته ایم، قصد داریم نگاهی به عمده ترین دلایل بیاندازیم.

 

  • استفاده از زبان واقعی:

فیلم‌ها اغلب دارای زبانی معتبر و محاوره‌ای هستند که نحوه ارتباط افراد بومی را در موقعیت‌های واقعی نشان می‌دهد. قرار گرفتن در معرض الگوهای گفتاری طبیعی، لهجه ها، عامیانه، و عبارات اصطلاحی می تواند درک فرد از انگلیسی را همانطور که توسط افراد بومی صحبت می شود، افزایش دهد.

 

  • درک شنیداری

تماشای فیلم به زبان آموزان کمک می کند تا مهارت های درک شنیداری خود را توسعه دهند. گوش را برای تشخیص لهجه‌ها، تن صدا و لحن‌های مختلف آموزش می‌دهد که برای برقراری ارتباط مؤثر در زبان انگلیسی بسیار مهم است.

 

  • یادگیری متنی

 فیلم ها موقعیتی را برای استفاده از زبان فراهم می کنند که زبان آموزان می توانند با مشاهده نحوه استفاده از کلمات و عبارات در موقعیت های مختلف، چه به صورت دیداری و چه از طریق گفتگو، معنای آنها را بهتر درک کنند.

 

  • زمینه بصری

 بخش بصری فیلم ها به درک موضوع گفتگوها کمک می کند. زبان آموزان اغلب می توانند معنای کلمات یا عبارات ناآشنا را با مشاهده اعمال، حالات چهره و زبان بدن شخصیت ها استنتاج کنند.

 

  • بینش فرهنگی

 فیلم ها اغلب فرهنگ، آداب و رسوم و هنجارهای اجتماعی کشورهای انگلیسی زبان را منعکس می کنند. یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم می تواند بینش ارزشمندی را در مورد فرهنگ، تاریخ و زندگی روزمره جوامع انگلیسی زبان ارائه دهد.

 

  • تعامل و انگیزه

 فیلم‌ها سرگرم‌کننده بوده و می‌توانند یادگیری زبان را لذت‌بخش کنند و به زبان‌آموزان انگیزه بدهند تا برای مدت طولانی با زبان درگیر شوند. این به حفظ علاقه و ثبات در تمرین زبان کمک می کند.

 

  • گسترش واژگان

 تماشای فیلم، زبان آموزان را در معرض طیف گسترده ای از واژگان، از جمله اصطلاحات رایج و کمتر رایج قرار می دهد. یادگیری متنی به خاطر سپردن و به کار بردن واژگان جدید را آسان تر می کند.

 

  • بهبود تلفظ

 شنیدن سخنرانان بومی در فیلم ها می تواند به بهبود تلفظ و لحن کمک کند. زبان آموزان می توانند نحوه صحبت بازیگران را تقلید کنند که می تواند به بهتر صحبت کردن انگلیسی کمک کند.

 

  • راحتی و دسترسی

 با در دسترس بودن پلتفرم‌های پخش آنلاین و زیرنویس‌ها، زبان‌آموزان می‌توانند به آسانی به منابع وسیعی از فیلم‌های انگلیسی زبان دسترسی داشته باشند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا هر چه راحت‌تر انگلیسی را تمرین کنند.

 

  • افزایش آگاهی فرهنگی

 یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم‌ها می‌تواند آگاهی و حساسیت فرهنگی را تقویت کند، زیرا زبان‌آموزان در معرض دیدگاه‌ها و تجربیات متنوعی قرار می‌گیرند که در فیلم‌ها به تصویر کشیده می‌شوند.

 

  • یادگیری چندوجهی

 فیلم‌ها حواس چندگانه (بصری و شنوایی) را به طور همزمان درگیر می‌کنند که می‌تواند حفظ حافظه و فراگیری کلی زبان را افزایش دهد.

 

  • مهارت‌های زبانی عملی

 فیلم‌ها می‌توانند به زبان‌آموزان کمک کنند تا مهارت‌های زبانی کاربردی مرتبط با زندگی روزمره، مانند سفارش غذا، درخواست، یا شرکت در مکالمه معمولی را کسب کنند.

 

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان نوجوانان

همانگونه که پیش از این نیز گفتیم، تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان می‌تواند یک راه سرگرم‌کننده و مؤثر برای نوجوانان برای تقویت مهارت‌های زبانی خود از جمله درک شنیداری، واژگان و مکالمه انگلیسی باشد. در اینجا چند فیلم انگلیسی زبان وجود دارد که نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه برای نوجوانان نیز مناسب است تا زبان انگلیسی خود را تقویت کنند:

 

مجموعه فیلم های هری پاتر: فیلم های هری پاتر بر اساس مجموعه کتاب های محبوب ساخته شده اند و ترکیبی از ماجراجویی، فانتزی و دوستی دارند. آنها برای نوجوانان مناسب هستند و فرصتی برای شنیدن لهجه انگلیسی بریتانیایی فراهم می کنند.

 

سرگذشت نارنیا: یکی دیگر از مجموعه فیلم های فانتزی، بر اساس رمان های سی اس لوئیس، با داستان های جذاب و لهجه های انگلیسی که در طی سالهای اخیر به یکی از بهترین منابع برای تقویت زبان انگلیسی تبدیل شده است. در این مجموعه شما می توانید با اصطلاحات بسیار روزمره و حتی کلاسیک آشنا شده و نسبت به تقویت زبان انگلیسی خود اقدام کنید.

 

مجموعه داستان اسباب بازی (Toy Story): فیلم های داستان اسباب بازی انیمیشن هستند و مورد علاقه افراد در هر سنی می باشند. آنها دیالوگ انگلیسی واضح و قابل درک را ارائه می دهند. یکی از دلایلی که ما برای شما این مجموعه را انتخاب کردیم بحث زبان ساده و لغات کاربرد بکار رفته در مکالمات می باشد

 

E.T. The Extra-Terrestrial: این فیلم کلاسیک استیون اسپیلبرگ، داستانی دلچسب است که برای نوجوانان جذاب بوده و فرصتی عالی برای بهبود مهارت های شنیداری انگلیسی ارائه می دهد. در این فیلم نیز از بهترین اصطلاحت استفاده شده است.

 

Spider-Man: Homecoming: فیلمی ابرقهرمانی با شخصیت‌های نوجوان که در بین مخاطبان جوان‌تر طنین‌انداز می‌شود. این فیلم را بسیاری از افراد به عنوان یکی از مناسب ترین فیلم ها معرفی میکنند که توانسته نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند.

 

عروس شاهزاده: این کمدی ماجراجویی کلاسیک ترکیبی از طنز و عاشقانه دارد و در عین حال که دایره لغات را بهبود می بخشد، برای نوجوانان لذت بخش است. اگر عاشق فیلم های رمانتیک – کمدی هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما این فیلم را یک بار مشاهده کنید

 

مزایای گوشه‌گیر بودن: یک درام دوران بلوغ که به چالش هایی می پردازد که نوجوانان در دبیرستان با آن مواجه هستند. اگر یکی از نوجوانان درون گرا هستید و یا دوست درونگرایی دارید با دیدن این فیلم بهتر می توانید با او ارتباط برقرار کنید.

 

مرخصی فریس بولر: یک کمدی کلاسیک دهه 80 که تصمیم یک دانش آموز را برای کنار گذاشتن مدرسه و پیگیری سرگرمی را به تصویر می‌کشد. در این فیلم از زبان انگلیسی معمولی و محاوره‌ای استفاده شده و نویسنده تلاش می کند مزیت تحصیل را به ما نشان دهد.

 

دختران بدجنس: یک کمدی سبک نوجوانانه که زندگی دبیرستانی و پویایی های اجتماعی را بررسی می کند و طنز و زبانی مرتبط را برای نوجوانان ارائه می دهد.

 

بچه کاراته (1984): یکی از قدیمی ترین فیلم ها مرتبط با نوجوانان که امروزه به یکی از سمبل های جامعه آمریکا تبدیل شده است. در این فیلم ما تصویری از کشور آمریکا را مشاهده می کنیم که علاوه بر زبان انگلیسی، شما را با فرهنگ قالب این کشور نیز آشنا می کند.

 

ماتیلدا: فیلمی خانواده پسند بر اساس کتاب رولد دال که برای نوجوانان کوچکتر مناسب است و ترکیبی از طنز و درس های زندگی را ارائه می دهد. در این فیلم شما با اصطلاحات و جملات کاربردی چند سال اخیر آشنا میشوید و می توانید به درستی لغات را بکار ببرید.

 

مجموعه حوادث ناگوار (فیلم یا سریال نتفلیکس): این کمدی سیاه بر اساس مجموعه کتاب های لمونی اسنیکت، چالش واژگان منحصر به فردی را برای نوجوانان ارائه می دهد. نکته جالب در مورد این فیلم ارائه سه لهجه مختلف زبان انگلیسی برای زبان آموزان می باشد.

 

کلام آخر

تا بدینجا تلاش شد در مجموعه آموزش های خود برای شما بهترین فیلم ها را معرفی کرده و کمک کنیم شما تجربه خوبی از این یادگیری زبان انگلیسی با ما داشته باشید. ما می توانیم فیلم ها و سریالهای بهتری را در راستای دوره جامع زبان انگلیسی برای شما معرفی کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید:

فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

بهترین فیلم و سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic