لوگو انگلیش کلینیک
مزایای یادگیری زبان انگلیسی بصورت آنلاین

مزایای یادگیری زبان انگلیسی بصورت آنلاین

03/01/28 13 دقیقه برای مطالعه 1255

مزایای آموزش آنلاین زبان

دانستن زبان انگلیسی در زمان امروز نه تنها فقط یک مزیت است، بلکه از ملزومات زندگی در جوامع امروزی و مدرن می باشد. در گذشته دانستن زبان انگلیسی فقط برای سفر به کشورهای خارجی واجب بود ولی امروزه با توجه به گسترش شبکه ها ی ارتباطی و شکل گیری دهکده جهانی، انسان ها برای برقراری ارتباط موثر با جهان اطراف، یادگیری مهارت ها، کسب علم و ... نیاز به فراگیری زبان انگلیسی دارند. به عنوان مثال بارها برایتان پیش آمده که در زندگی روزمره حین کار کردن با کامپیوتر یا موبایل درچار مشکلی می شود و اولین کار در جهت رفع مشکل جستجو در اینترنت می باشد، در چنین مواقعی تسلط به زبان انگلیسی به شما کمک می کند که به جای سرچ کردن در منابع محدود فارسی، به دنیایی از اطلاعات کامل و دقیق انگلیسی دسترسی داشته باشید و بتوانید به راحتی مشکلتان را برطرف کنید.

 بنابراین بدیهیست که دانستن زبان انگلیسی نه تنها برای افراد در جایگاه های بالای علمی، بلکه برای عموم جامعه، یک نیاز محسوب می شود. یادگیری زبان انگلیسی شیوه های مختلفی دارد که افراد با توجه به ویژگی های فردی، توان اقتصادی، زمان و ... از یک یا چند روش مناسب خود استفاده می کنند. امروزه با توجه به مشغله های فراوان و کمبود وقت، و البته همه گیری ویروس کرونا، شرکت در کلاس های انلاین میان علاقمندان به زبان انگلیسی، مرسوم شده است. اگرچه که هنوز طرفداران شرکت در کلاس های حضوری زبان انگلیسی بیشتر هستند، افراد بسیاری با توجه به شرایط موجود، شرکت در کلاس های انلاین را ترجیح می دهند. و اما مزیت های شرکت در کلاس های انلاین زبان چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب کلاس های انلاین زبان را بررسی کنیم.

 

منعطف بودن زمان کلاس های انلاین

یکی از مهم ترین مزیت های کلاس های انلاین زبان، تنوع بیشتر در بازه های زمانی کلاس ها می باشد. اصولا کلاس های حضوری در ساعت های محدودی تشکلیل می شوند و به همین علت ممکن است با برنامه بسیاری از افراد سازگار نباشند و در نهایت فرد از شرکت در کلاس زبان منصرف شود. ولی در کلاس های انلاین چنین نیست. معمولا هر کلاس، در بازه های زمانی مختلفی تشکیل می شود و چون دیگر مساله رفت و امد و بسته بودن آموزشگاه مطرح نیست، ممکن است کلاس های بسیاری پس از ساعت شش نیز تشکیل شوند. بنابراین، اگر برای یادگیری زبان کلاس های انلاین را انتخاب کنید، می توانید آن را راحت تر با برنامه های خود مطبق کنید و از فشارهای روزمره خود بکاهید.

 

دسترسی ساده به کلاس های آنلاین

 

مزایای آموزش آنلاین زبان

 

دسترسی به کلاس های انلاین بسیار ساده است و فقط نیاز به اینترنت پرسرعت دارد. برای شرکت در کلاس های حضوری، زبان آموزان معمولا آموزشگاهی را انتخاب می کنند که به محل کار یا منزل آن ها نزدیک باشد تا زمان و هزینه کمتری را صرف رفت و امد کنند. همین امر موجب محدودیت در انتخاب می شود و افراد نمی توانند در هر آموزشگاهی که می خواهند ثبت نام کنند. و یا اگر در کلاس های موردنظر خود در نقاطی دور به محل سکونت شرکت کنند، باید زمان و هزینه زیادی را صرف رفت و آمد کنند که به مرور زمان این امر موجب کاهش انگیزه زبان آموزان خواهد شد. ولی فراگیری کلاس های انلاین، این محدودیت را حذف کرده و زبان آموزان می توانند از هرکجا، تنها با داشتن اینترنت، گوشی موبایل هوشمند، لپ تاپ یا تبلت، در کلاس های انلاین موردنظر خود شرکت کنند و به این شیوه علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، تجربه لذت بخشی از آموزش انلاین داشته باشند.

 

کم هزینه تر بودن کلاس های آنلاین

کلاس های انلاین به نسبت کلاس های حضوری کم هزینه تر و ارزان تر هستند زیرا در آموزش انلاین، هزینه های جانبی کاهش پیدا می کند و بنابراین زبان آموزان می توانند با هزینه کمتر، محتوا و آموزش یکسانی را دریافت کنند. بنابراین با شرکت در کلاس های انلاین، می توانید علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد، در هزینه ثبت نام نیز صرفه جویی کنید.

 

امکان استفاده  دائمی از ویدیوهای کلاس انلاین

یکی از مزیت های خیلی کاربردی استفاده از کلاس های زبان انلاین، در اختیار داشتن محتوای آموزشی به صرت دائمی می باشد. معمولا در کلاس های انلاین، ویدیوی هر جلسه، در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد و اگر مطلبی را به خوبی متوجه نشده اید و یا نیاز به دوره مطالب دارید، می توانید هر زمان که بخواهید از ویدیوها استفاده کنید. همچنین دیگر نگرانی بابت از دست دادن جلسه وجود ندارد. اگر به هر دلیلی قادر به شرکت در کلاس نبودید،  ویدیوی آن جلسه در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید هر زمان که فرصت داشتید به راحتی مطالب را یاد بگیرید. ولی این امر معایبی نیز دارد که در بخش معایب آموزش آنلاین زبان به آن اشاره خواهیم کرد.

 

توجه بیشتر مربی به زبان آموز

به دلیل ارتباط رو در رو یا فیس تو فیس در کلاس های انلاین، مربی امکان نظارت بر تک تک زبان آموزان را خواهد داشت و این امر به افزایش بازدهی و کیفیت آموزش کمک شایانی می کند. همچنین تعداد زبان آموزان در کلاس های انلاین به نسبت کلاس های حضوری معمولا کمتر است و مدرس فرصت بیشتری برای رسیدگی به سوالات زبان آموزان خواهد داشت. بنابراین شرکت در کلاس های انلاین یک فرصت فوق العاده برای ارتباط بیشتر با مدرسان زبان خواهد بود.

 برخلاف کلاس های انلاین، بارها در کلاس های حضوری پیش آمده که در مورد مطلبی سوال داشتید ولی مربی متوجه آن نشده و از آن مبحث عبور کرده است. ولی کلاس های انلاین با حذف چنین موقعیت هایی، کیفیت و دقت آموزش را بالا برده و همچنین، افرادی که کمی خجالتی هستند و از صحبت کردن در جمع امتناع می کنند، می توانند با شرکت در کلاس های انلاین، به راحتی با مربی ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را بپرسند. پس اگر جز افراد کم رو هستید و در جمع انگلیسی صحبت نمی کنید، حتما به کلاس های انلاین زبان فکر کنید.

 

معایب کلاس های انلاین زبان

شرکت در کلاس های زبان انلاین، علاوه بر مزایای بسیار آن، دارای معایبی نیز هست. در ادامه به معایب معدود شرکت در کلاس های انلاین اشاره خواهیم کرد.

 

تعامل کمتر میان شاگردان

شاید یکی از اصلی ترین معایب بهره گیری از آموزش انلاین زبان، تعامل کمتر میان اعضای کلاس باشد که این امر روی یادگیری تاثیر منفی دارد. حضور در جمع کلاس، علاوه بر فایده های آموزشی مستقیم، به صورت غیر مستقیم نیز روی یادگیری تاثیر مثبت دارد. چون زبان آموزان با حضور در کلاس و برقراری ارتباط با یکدیگر، جو خوبی ایجاد کرده و آموزش زبان برایشان امری لذت و بخش و سرگرم کننده می شود. همچنین با امکان حضور در کلاس و تعامل و صحبت، زبان آموزان با انواع مشکلات و سوالات زبانی آشنا شده و به شنیدن انگلیسی عادت می کنند.

 ولی در کلاس های انلاین این امکان تقریبا وجود ندارد و صرفا آموزش از طریق آموزه های مربی می باشد که گاهی موجب کسالت و خستگی زبان آموزان می گردد. البته این امر خیلی بستگی به شخصیت و خلق و خوی افراد دارد و برخی ترجیح می دهند بدون حضور در جمع و معاشرت با سایرین، به یادگیری زبان بپردازند.

 

نیاز به خود انظباطی و استقلال

حضور در کلاس های حضوری، احتمال پاسخگویی زبان آموزان و فعالیت در کلاس را افزایش می دهد. در کلاس های حضوری، اگر زبان آموزان مطلبی را متوجه نشوند، سوال می کنند و همواره یک جو پویا در کلاس برقرار است. ولی کلاس های آنلاین، معمولا به این دلیل که محتوا پس از کلاس در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد، بعضا افراد را دچار تنبلی میکند و موجب می شود که به خوبی به مطالب کلاس توجه کنند. همچنین، ممکن است زبان آموز به موقع و منظم در کلاس ها شرکت نکند. بنابراین لازمه شرکت در کلاس های انلاین، داشتن نظم و انظباط ذاتی بدون نیاز به یک نیروی خارجی است. اگر جز افرادی هستید که به صورت خود به خود منظم نیستید، از شرکت در کلاس های انلاین صرفه نظر کنید.

 

مشکلات فنی در آموزش آنلاین

هرچند که شرکت در کلاس های انلاین ساده تر است و نیاز به صرف هزینه و زمان برای رفت و آمد ندارد، ولی ممکن است طی کلاس اختلالات فنی، روند آموزش را مختل کند. کندی سرعت و قطعی اینترنت زبان آموزان یا مربی، از مشکلات اجتناب ناپذیر کلاس های انلاین است. همچنین خرابی های دستگاه، میکروفون و ... و یا اختلال و مشکل فنی نرم افزارهای اموزش از جمله مشکلاتی هستند که زبان آموزان در یادگیری انلاین، با آن ها مواجه هستند. اگر از بروز چنین مشکلاتی که چندان هم دور از انتظار نیستند صرفه نظر کنیم، کلاس های انلاین می توانند فرایند آموزش را برای زبان آموزان ساده تر کنند.

 

کلام آخر!

کلاس های زبان انلاین و حضوری هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و تقریبا هیچکدام بر دیگری برتری ندارد و اینکه کدام را انتخاب می کنید، بستگی به اخلاقیات، اولویت های اقتصادی، در اختیار داشتن زمان کافی و ... دارد که هر کس با توجه به شرایط شخصی، یک نوع از آموزش را انتخای می کند. توجه کنید که در هر نوع از کلاس ها که شرکت کنید، تمرین مداوم و داشتن پشتکار لازمه یادگیری زبان انگلیسی می باشد که باید در کنار آموزش مناسب، برای آن وقت بگذارید.  

با صرفه نظر از معایب اندک شرکت در کلاس های انلاین و تقویت انظباط و استقلال در یادگیری، در این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرکت در کلاس های انلاین شدیدا پیشنهاد می شود. چرا که با این روش، از رفت و آمدهای غیر ضروری جلوگیری می کنید و به افزایش سلامت در جامعه کمک می کنید. بنابراین حتی اگر اخیرا به صورت حضوری در کلاس های زبان شرکت می کردید، سعی کنید شیوه آموزشی خود را به انلاین تغییر دهید و در کنار حفظ سلامت خود و اطرافیانتان، تجربیات جدیدی در زمینه آموزش زبان نیز کسب کنید.

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic