لوگو انگلیش کلینیک
معرفی نرم افزار TPO

معرفی نرم افزار TPO

03/02/08 13 دقیقه برای مطالعه 2340

ETS، مرجع اصلی برگزار کننده تافل، چند منبع مختلف از مطالب رسمی تافل را برای تمرین ارائه می دهد. یکی از این منابع TPO است که مخفف "TOEFL Practice Online" است. آزمون‌های TPO مجموعه‌ای از تافل‌های تمرینی کامل هستند که در سال‌های گذشته در آزمون‌های اصلی استفاده می‌شدند. حدود 40 مورد از آنها وجود دارد که  بر اساس شماره گذاری از TPO1 تا TPO40 ادامه پیدا می کنند، و هر سال چهار مورد از آنها در وب سایت ETS در دسترس زبان آموزان قرار می گیرند که البته به منظور دسترسی به آن ها در این وب سایت زبان آموزان موظف به پرداخت هزینه هستند.

 

هزینه شرکت در آزمون رسمی TPO

هر تست TPO  اگر در وب سایت رسمی آن برگزار شود 45 دلار آمریکا هزینه دارد، برای کاربران فارسی زبان صرف 45 دلار تنها برای یک آزمون هزینه بسیار زیادی به حساب می آید. کافی است این هزینه را با خرید کتاب Official TOEFL iBT Tests مقایسه کنید که پنج تست کامل را در یک کتاب برای شما فراهم می کند. شاید شما در وب سایت های داخلی و سایت های دیگر نیز با نرم افزارهای رایگان روبرو شوید که به صورت رایگان این آزمون را در اختیار زبان آموزان قرار می دهند ولی نکته ای که در مورد این آزمون ها وجود دارد این است که ممکن است به دلیل رسمی نبودن در پاسخ های تشریجی کمی اشتباه وجود داشته باشد. بنابراین من استفاده از تست های رسمی TPO را برای تمرین عادی توصیه نمی کنم. در واقع من به سختی استفاده از آنها را توصیه می‌کنم.

 

مزیت های شرکت در آزمون TPO

تست های TPO برای بازسازی تجربه روز آزمون بهتر است استفاده شوند. اگر پیش از این شما در آزمون های تافل را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که در این آزمون شما باید بر روی زمان بندی ، آرامش و تست زنی خود تمرکز کنید. حفظ آرامش و سرعت در طول آزمون واقعی بسیار مهم است، زیرا ساعت می تواند برای برخی از زبان آموزان مشکل ایجاد کند و به منظور تمرین شرایط آزمون واقعی، قطعاً باید این آزمون را روی رایانه تمرین کنید. زمانی که شما می خواهید برای آزمون تافل آماده شوید دو راه برای شبیه سازی آزمون در پیش رو دارید. راه اول استفاده از آزمون هایی است که در کتاب های آمادگی برای آزمون تافل تهیه شده است. در این کتب که معمولا با سی دی همراه هستند نزدیک به 5 آزمون اصلی قرار دارند که این فرصت را به شما می دهند تا در خانه خود یک آزمون را شبیه سازی کنید. 

راه دوم نیز شرکت در آزمون رایانه ای TPO است. به منظور اینکه در این آزمون شرکت کنید دو راه دارید ابتدا وارد وب سایت اصلی شده و با پرداخت هزینه در آزمون شرکت می کنید که اصلا به زبان آموزان داخل کشور توصیه نمی شود. راه دوم این است که شما به یکی از وب سایت نامعتبر داخلی و خارجی مراجعه کرده و در این آزمون شرکت کنید و یا نرم افزار ارائه شده توسط آن ها را برای خود دانلود کنید. 

 

شرایط آزمون TPO

تست زمان دار یا بدون زمان

وقتی نرم‌افزار TPO را راه‌اندازی می‌کنید، این گزینه‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید آزمون خود را به صورت زمان دار شروه کنید ، در این شرایط آزمون به نحوی طراحی می شود که زمان بندی آن دقیقا مانند شرایط آزمون حقیقی است. اگر گزینه دوم (بدون در نظر گرفتن زمان بندی) را انتخاب کنید، می توانید ویژگی های اضافی مورد نظر خود را نیز در طول تست خود انتخاب کنید. این ویژگی‌ها در تافل رسمی و واقعی در دسترس نیستند - آنها برای افرادی هستند که در حین تمرین کمک بیشتری می‌خواهند. البته، تست واقعی نیز زمان بندی شده است، بنابراین نسخه بدون زمان بندی یک تجربه آزمایشی واقعی نیست.

 

برجسته کردن در طول بخش خواندن

هنگام خواندن متون می ‌توانید هایلایت جملات را انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید بعداً آن متن را به راحتی پیدا کنید. این کمی شبیه یادداشت برداری است. شما می توانید به راحتی مهم ترین مفاهیم را در متن علامت گذاری کنید.

 

بررسی پاسخ

این دقیقاً همان چیزی است که شما فکر می کنید. هنگام شرکت در آزمون، می توانید بررسی کنید که پاسخ صحیح کدام گزینه است.

 

علامت گذاری حدس ها

اگر در مورد سوالی مطمئن نیستید، می توانید آن را با یک علامت کوچک "حدس زدن" علامت بزنید. به این ترتیب، پس از پاسخ دادن به سؤالات ساده‌تر، می‌توانید بعداً به آن بازگردید و بیشتر در مورد پاسخ خود فکر کنید.

 

مکث آزمون

این مهمترین ویژگی آزمون TPO است. اگر تست زمان‌بندی نشده را انتخاب کنید ، می‌توانید به سادگی آن را در هر زمانی متوقف کنید و سپس آن را مجدد راه‌اندازی کنید. این آزمون چهار ساعت طول می کشد، بنابراین این ویژگی می تواند مفید باشد.

 

چرا آزمون زمان بندی شده بهتر است؟

شما با پرداخت 45 دلار بدون شک می توانید به تمامی منابع کمک آموزشی آزمون تافل دسترسی داشته باشید تنها تفاوتی که آزمون TPO با این منابع دارند بحث زمان بندی و شبیه سازی دقیق آزمون برای شما است. اگر قصد ندارید از این مزیت استفاده نکنید پس بهتر است بر روی منابع دیگر هزینه کرده و از آن موارد بهره بگیرید. 

 

گزارش نمره

علاوه بر قیمت بالای یک آزمون TPO، یک مسئله مهم دیگر نیز این آزمون را تحت شعاع قرار می دهد و آن نیز امتیازدهی است. نمرات ریدینگ و اسپیکینگ دقیق‌ترین نمره‌هایی هستند که می‌توانید در این آزمون شبیه سازی شده به آن ها اتکا کنید (مخصوصاً اگر در آزمون زمان‌بندی‌ شده شرکت کنید)، اما هم در بحث اسپیکینگ و یا رایتینگ که توسط ماشین ‌ها نمره‌ دهی می‌شوند بحث کاملا متفاوت است. این ماشین ها از آنجایی که به صورت درست طراحی شده اند معیارهای دقیقی نیز برای نمره دهی ندارند و ممکن است نمره شما را گاهی اوقات بسیار بالا زده و در موارد دیگر کمتر از سطح اصلی درج کنند. 

ابتدا اینکه این ماشین ها به محتوای پاسخ شما توجهی ندارند. من به شخصه رایتینگ هایی در مورد موضوعاتی نوشته ام که کاملاً با موضوعات خواسته شده در سؤالات متفاوت است و تقریباً امتیاز کامل (28 یا 29) را از این مصحح های ماشینی دریافت کرده ام. در یک آزمون تافل واقعی، مصحح در این شرایط به شما نمره 0 می دهد. مصحح ماشینی مقاله فقط به گرامر، واژگان و طول مقاله توجه می کند. همه اینها عواملی هستند که بر نمره واقعی تافل شما تأثیر می‌گذارند، اما مهم‌تر این است که ایده‌ها و توضیحات را به خوبی بیان کنید. 

 

مزایای آزمون های TPO 

استفاده از آزمون های TPO در آمادگی برای تافل مزایای زیادی دارد. در اینجا برخی از بهترین دلایلی که برای شرکت در این آزمون وجود دارند را برای شما لیست کرده ایم که با هم نگاهی به آن ها می اندازیم.

 

آنها آزمون های تافل واقعی هستند

همانطور که قبلاً اشاره کردم، تمام آزمون های TPO آزمون های تافل واقعی و پیشین هستند. این بدان معناست که تمام سوالات استفاده شده در این آزمون ها یک مرتبه در آزمون تافل استفاده شده اند و بنابراین واقعی ترین سوالاتی هستند که می توانید با آنها تمرین کنید. در آزمون های غیر رسمی تافل، اغلب سوالات تمرینی خیلی واقعی نیستند و با سطح دشواری سوالات واقعی تافل مطابقت ندارند. اما در آزمون‌های TPO، همه سؤال‌ ها دقیقاً مانند سؤال‌هایی هستند که در روز آزمون از نظر قالب، محتوا و دشواری دریافت می‌کنید، و آنها را به منبعی عالی برای تقویت مهارت‌های تافل شما تبدیل می‌کند.

 

TPO تست های کامپیوتری هستند، نه تست های کاغذی

آزمون TPOتنها به سوالات واقعی ختم نمی شوند، بلکه کل فرمت آزمون را شامل می شوند! درست مانند تافل iBT، آزمون‌های TPO آزمون‌های دیجیتالی هستند که روی کامپیوتر انجام می‌دهید (اگرچه یک نسخه کاغذی از تافل نیز وجود دارد که فقط در مناطقی ارائه می‌شود که تافل iBT در دسترس نیست). از آنجایی که فرمت TPO تقریباً مشابه فرمتی است که برای تافل استفاده می شود، از طریق تست های TPO یک تجربه آزمایشی فوق العاده واقعی خواهید داشت. از آنجایی که این آزمون شبیه سازی شده آزمون حقیقی است به شما کمک می کند تا به کار با هدفون و میکروفون نیز عادت کنید. در حالی که بسیاری از آزمون‌های تافل (غیر رسمی) از متن سخنرانی‌ها استفاده می‌کنند و نیازی به صحبت با میکروفون ندارند، آزمون‌های TPO باعث می‌شوند تمام بخش‌های یک تافل واقعی، از جمله گوش دادن به کلیپ‌های صوتی و ضبط صدای خود را تکمیل کنید.

 

آنها از محدودیت های زمانی واقعی استفاده می کنند

چیزی که در مورد تست‌ های TPO فوق العاده است این موضوع است که زمان شما را مشخص می‌ کنند. در گوشه یک ساعت وجود دارد که به شما می که چقدر زمان برای هر بخش باقی مانده است. و این محدودیت های زمانی دقیقا مانند تافل است! پس از اتمام زمان ، ممکن است به کار بر روی همان بخش ادامه دهید ، ، صرف نظر از اینکه آن بخش را تمام کرده‌اید یا نه توصیه می‌کنم سریع به بخش بعدی بروید، تا مطمئن شوید که تجربه واقعی ‌تری از این آزمون خواهید داشت. در تافل واقعی، زمانی که ساعت به صفر رسید ، بدون توجه به هر اتفاقی باید ادامه دهید ، بنابراین بهتر است در آمادگی خود نیز از ساعت اعمال شده پیروی کنید.

بخش

محدودیت زمانی

ریدینگ

60 دقیقه

لیسنینگ

60 دقیقه

اسپیکینگ

20 دقیقه (45 تا 60 دقیقه در ازای هر تسک)

رایتینگ 

50 دقیقه

(20 دقیقه برای تسک یکپارچه، 30 دقیقه برای تسک مستقل)

 

تمام بخش ها امتیازدهی می شوند

برخلاف سایر آزمون‌های تمرینی تافل (عمدتا غیر رسمی)، آزمون‌های TPO برای هر بخش از آزمون، از جمله Speaking و Writing به شما نمره می‌دهند. به عبارت دیگر، برای Reading و Listening امتیازهای خام (یعنی تعداد امتیازهایی که به شما داده می شود کاملا قابل اتکا هستند) و برای همه بخش ها نمرات دقیق (از 30) دریافت خواهید کرد. این نمرات می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا در حال پیشرفت هستید یا خیر و در مسیر رسیدن به نمره هدف تافل خود هستید یا خیر. علاوه بر این، تست‌های TPO به شما بازخورد عملکردی می‌دهد تا به شما بگوید آیا برای آزمون تافل واقعی آماده هستید یا خیر. به طور خاص، بازخوردها نقاط قوت و ضعف شما را مشخص می کنند تا به شما کمک کنند بیشتر بر روی کدام بخش از مهارت های چهارگانه زبانی دقت کنید. 

 

مطالب بیشتر

معرفی بهترین منابع برای آزمون تافل (toefl ibt)

تکنیک های بهبود رایتینگ تافل (TOEFL)

چگونه برای آزمون تافل TOEFL آماده شویم؟

بهترین کتاب های گرامر آزمون تافل (TOEFL)


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic