لوگو انگلیش کلینیک
مهاجرت با رشته زبان انگلیسی و بهترین کشور

مهاجرت با رشته زبان انگلیسی و بهترین کشور

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 9254

مهاجرت با رشته زبان انگلیسی و بهترین کشور

مهاجرت به کشورهای خارجه در طی چند سال اخیر و بنا به مشکلاتی که در داخل کشور وجود داشته، افزایش پیدا کرده و بسیاری از افرادی که دارای مدرک آموزش زبان انگلیسی هستند، به دنبال بهترین کشورها برای مهاجرت می‌باشند. مهاجرت با رشته زبان انگلیسی علی رغم اینکه بسیار آسان به نظر می‌رسد، ولی  به منظور پیدا کردن شغل و فعالیت‌های تجاری، امری چالش برانگیز می‌باشد و افرادی که این مدارک را در اختیار دارند باید مسائل متفاوتی را در نظر بگیرند. از آنجایی که ما در کلینیک تخصصی رفیعی، تجربه بسیار زیادی در مورد مهاجرت با رشته زبان انگلیسی در اختیار داریم، بر آن هستیم تا همراه با شما تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و کمک کنیم برای به دست آوردن اهداف خود، اطلاعات دقیقی در اختیار داشته باشید

 

کدام گرایش زبان انگلیسی بهتر است؟

به صورت کلی زبان انگلیسی دارای سه گرایش اصلی می‌باشد که شامل گرایش ادبیات،  مترجمی  و تدریس زبان انگلیسی است. افراد علاقمند به این رشته بر اساس معیارهایی که در پس زمینه خود دارند، باید یکی از این سه گرایش را برای خود انتخاب کرده و نسبت به ادامه تحصیل اقدام نمایند. اگر بخواهیم در مورد مهاجرت صحبت کنیم،  هر سه گرایش، تقریباً می‌توان گفت شرایط مشابهی را دارند و شما باید بر اساس دانشگاه‌هایی که دانشجو قبول می‌کنند، نسبت به ادامه تحصیل اقدام نمایید. آمار دقیقی نسبت به ارجحیت یک رشته وجود ندارد و نمی‌توانید اعلام کنید گرایش ادبیات نسبت به مترجمی و تدریس اولویت بیشتری دارد.

 

رشته مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی که یکی از محبوب‌ترین زیرشاخه‌های رشته زبان انگلیسی به حساب می‌آید، در ایران و خارج از کشور متقاضیان بسیار زیادی دارد و بیشتر  بر روی آموزش فنون ترجمه و روش‌هایی برای بهتر کردن ترجمه از زبان مبدا به مقصد تمرکز دارد.

 

رشته آموزش زبان انگلیسی

گرایش تیچینگ یا همان آموزش زبان انگلیسی، یکی از پر متقاضی‌ترین گرایش‌ها در زبان انگلیسی است و در داخل کشور بسیاری از افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا، زبان انگلیسی را دنبال کنند، به دلیل سادگی و از سوی دیگر بالا بودن  تعداد ارائه این رشته در دانشگاه‌ها، آن را انتخاب می‌کنند.

 

رشته ادبیات زبان انگلیسی

رشته ادبیات انگلیسی که دکتر حامد رفیعی نیز در این گرایش تحصیل کرده است،  اصلی‌ترین زیرشاخه‌های تحصیل زبان انگلیسی در دانشگاه می‌باشد که در آن به مطالعه اشعار و رمان‌های نوشته شده به زبان انگلیسی می‌پردازد و از نقطه نظرات مختلف مباحث ادبی را تحلیل می‌کند. بسیاری از دانشجویان رشته ادبیات انگلیسی، این گرایش را دشوارترین بخش از آموزش زبان انگلیسی تلقی می‌کنند و شما وظیفه دارید صنایع ادبی مختلف را به زبان انگلیسی ارزیابی نمایید.

 

بورسیه زبان انگلیسی

به منظور اینکه متقاضیان حضور در رشته‌های زبان انگلیسی بتوانند بورسیه کامل دریافت کنند، نسبت به رشته‌های دیگر کار دشوارتری دارند و باید موضوعی را انتخاب کنند که کمتر مورد بررسی قرار داده شده و به نوعی هنوز بکر می‌باشد. معمولا موضوعاتی که مرتبط به ادبیات پست مدرن و پسا ساختارگرایی می‌باشد قابلیت بورسیه شدن را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و شما می‌توانید با مطالعه بر روی این موارد امکان دریافت بورسیه را برای خود رقم بزنید. در رشته‌های تیچینگ و مترجمی نیز هر چقدر موضوع مورد بررسی داغ‌تر باشد،  احتمال دریافت بورسیه برای شما بالاتر می‌باشد.

 

بازار کار رشته زبان انگلیسی

بازار کار افرادی که در رشته زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، معمولاً مرتبط با این رشته بوده و می‌توانند در بحث آموزش موسسات و همچنین نوشتن مقالات به زبان انگلیسی برای وب سایت‌های مختلف اقدام نمایند.  بسیاری از کسانی که به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند، بنا به تجربیاتی که در آموزش زبان انگلیسی دارند، برخی از موسسات خصوصی و دولتی را انتخاب می‌کنند که به دلیل تسلط خیلی خوبی که  در اختیار دارند، می‌توانند درآمد خوبی از این طریق برای خود داشته باشند.

 

تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در آلمان

کشور آلمان تحت تاثیر بورسیه‌های بسیار مناسبی که در اختیار متقاضیان حضور در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا قرار می‌دهد، یکی از اصلی‌ترین مقصدهای دانشجویان رشته زبان انگلیسی می‌باشد. در این کشور می‌توانید با بالاترین کیفیت ممکن زبان انگلیسی را دنبال کرده و از وجود اساتید کارکشته و با استعداد بهره‌مند شوید. در صورتی که شما زبان آلمانی را تا سطح b۱ یا b۲ آموزش دیده باشید، می‌توانید از بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد استفاده کرده و به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید. نکته منفی که در مورد آلمان وجود دارد، ضعیف بودن رشته‌ زبان انگلیسی نسبت به کشورهای انگلیسی زبانی مثل انگلستان،  کانادا و ایالات متحده می‌باشد.

 

تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در کانادا

کانادا را می‌توانیم یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای دانشجویان رشته زبان انگلیسی قلمداد کنیم که قصد دارند گرایش مد نظر خود را در کشور انگلیسی زبان دنبال کرده و با استفاده از امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌دهند، نسبت به آموزش و یادگیری مفاهیم به روز اقدام نمایند. کشور کانادا با وجود تمام مزیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، نسبت به آلمان بورسیه بسیار دشوار تری را در نظر گرفته و نمی‌توانید به سادگی نسبت به دریافت اسکالرشیپ اقدام نمایید. وجود دانشگاهی مانند بریتیش کلمبیا سبب شده کشور کانادا یکی از مقاصد اصلی برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی قلمداد شود که اساتید برجسته این کشور بهترین خدمات را در اختیار شما متقاضیان قرار می‌دهند.

 

تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در ترکیه

وجود دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه  بغازیچی و سابانجی در استانبول سبب شده است بسیاری از ایرانیان به منظور ادامه تحصیل کشور ترکیه را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه‌های گزاف در  مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا زبان انگلیسی را در این کشور مطالعه کنند. علی رغم اینکه دانشگاه‌های ترکیه نسبت به دانشگاه کشور آلمان و کانادا سطح علمی پایین‌تری دارند، ولی هزینه‌ای که از شما دریافت می‌کنند به مراتب بیشتر از آنها می‌باشد و از نظر منطقی حضور در این کشور آنچنان قابل قبول نمی‌باشد.

 

تحصیل در رشته آموزش زبان انگلیسی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا معتبرترین دانشگاه‌های آموزش زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید در هر سه گرایش زبان انگلیسی دانشگاهی را پیدا کرده و بدون دغدغه تحصیل خود را در مقاطع مختلف دنبال کنید.  نکته ای که قابل تامل می‌باشد این است که دانشگاه‌های امریکا تنها در مقطع دکترا برای شما بورسیه در نظر گرفته‌اند و نمی‌توانید در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از بورسیه تحصیلی استفاده نمایید. از میان ۱۰ دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل زبان انگلیسی ۸ دانشگاه در ایالات متحده قرار دارند که هممین مسئله سطح علمی بسیار بالای دانشگاه‌های این کشور را نشان می‌دهد.

 

کدام کشور را برای مهاجرت با رشته زبان انگلیسی انتخاب کنیم؟

اگر بخواهید از ما به عنوان مدرس زبان انگلیسی و افرادی که تحقیقات زیادی را بر روی  دانشگاه های جهان انجام داده‌اند بپرسید، دو کشور کانادا و آمریکا را به عنوان بهترین مقاصد برای دنبال کردن تحصیل زبان انگلیسی معرفی می‌کنیم و می‌توانید با مهاجرت به این کشورها نسبت به کیفیت آموزش اطمینان تام داشته باشید.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهاجرت با رشته زبان انگلیسی و بهترین کشور

مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic