لوگو انگلیش کلینیک
مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

03/02/08 13 دقیقه برای مطالعه 1120

امروزه تب مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان در حال افزایش بوده و بسیاری از صاحبان سرمایه و افراد آکادمیک تلاش می‌کنند به منظور گسترش فعالیت‌های حرفه‌ای خود به کشورهای شناخته شده همچون انگلستان ، کانادا و ایالات متحده مهاجرت کرده تا بتوانند آینده خوبی را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند. همانگونه که شما نیز در جریان هستید پیشرفت اصلی مهاجرت به یکی از این کشورها  داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل می باشد. در چند وقت اخیر شایعات زیادی مبنی بر مهاجرت به این کشورها بدون نیاز به مدرک زبان عنوان شده است که امروز قصد داریم در آموزشگاه کلینیک تخصصی رفیعی این مسئله را مورد ارزیابی قرار داده و نشان دهیم حتی اگر الزامات قانونی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود نداشته باشد ولی متقاضیان مهاجرت نیاز دارند برای برقراری ارتباط مستمر با افراد در کشورهای انگلیسی زبان ، یادگیری زبان انگلیسی خود را آغاز کرده و بتوانند به راحتی با افراد دیگر مکالمه داشته باشند.

 

 

کمترین نمره زبان برای مهاجرت کاری چند می باشد ؟

 

کشورهای مختلف معیارهای خاص را برای پذیرش افراد متخصص و ماهر در کشور خود اعلام می کنند به عنوان مثال در کشور کانادا نمره 5.5 یا 6 آیلتس جنرال به عنوان حداقل نمره قلمداد می شود ولی در کشور استرالیا و بر اساس شغل و هدف متقاضی این نمره متغیر بوده و ممکن است تا ۷ جنرال نیز افزایش یابد. ولی بر اساس شواهد و مقررات فعلی برای آغاز فرایند مهاجرت حرفه ای و کاری نمره ۶ می تواند کارآمد به حساب بیاید.

 

کمترین نمره زبان برای مهاجرت تحصیلی چند می باشد ؟

 

بهترین و ساده ترین راه برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان اقدام از طریق ادامه تحصیل و گرفتن بورسیه های تحصیلی به حساب می آید.  به منظور اینکه شما بتوانید از طریق آکادمیک و تقاضای ادامه تحصیل وارد یک کشور مانند کانادا شوید در دوره لیسانس حداقل مدرک زبانی که نیاز دارید ۶ آکادمیک می باشد ولی در دوران کارشناسی ارشد و دکترا این نمره به هفت آکادمیک و حتی در برخی از رشته ها به ۷ و نیم آکادمیک ارتقا پیدا میکند

 

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به کدام کشورها امکانپذیر است؟

 

در صورت اینکه متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی دوره رزومه و سابقه خوبی از نظر تحصیلی یا کاری داشته باشند می توانند از استثنا مهاجرت به کشورهایی مثل مانند استرالیا و کانادا نیز بهره مند شوند ولی این مسئله به ندرت پیش آمده و می توان ادعا کرد که کمتر از یک درصد متقاضیان مهاجرت توانستند از این امکان بهره مند شوند. عمده کشورهایی که به شما اجازه می دهند بدون دریافت مدرک زبان انگلیسی به کشور آنها  نقل مکان کرده و پس از دریافت مدارک معتبر زبان انگلیسی فرایند مهاجرت خود را تکمیل کنید شامل کشورهای اسپانیا ،  فرانسه، مجارستان ،  قبرس شمالی و بلغارستان می باشند.

 

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به کشور کانادا

 

کانادا را می توان اصلی ترین مقصد دانشجویان برای ادامه تحصیل قلمداد کرد.  این کشور مهاجر پذیر از اواخر دهه نود با تغییر قوانین مهاجرت خود تلاش کرد صاحب این سرمایه و افراد آکادمیک را به سمت خود جذب کرده و از این طریق پیشرفت مستمر خود را ادامه دهد. تحت تاثیر گسترش مهاجرت پذیری در کشور کانادا دولت این کشور به منظور بررسی صلاحیت متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور آزمون آیلتس را به عنوان اصلی ترین مرجع تعیین سطح زبان انگلیسی دانشجویان در نظر گرفت. 

ولی برای برخی از نخبگان استثنائات قائل شد تا با استفاده از آن بتوانند به این کشور مهاجرت کرده و سپس بعد از مستقر شدن در این کشور فرآیند یادگیری زبان انگلیسی خود را دنبال کنند. نکته ای که وجود دارد این است که این استثنا برای همه امکان پذیر نمی باشد و تنها کسانی که در المپیادهای ریاضی و دیگر رقابت ها دارای عنوان می باشند وجود داشته و می توانند از آن بهره بگیرند. علاوه بر این کسانی که از این استثنا برخوردار می باشند باید هزینه مازاد حضور درکالج را نیز پرداخت کنند.

 

 

مهاجرت کاری بدون نیاز به مدرک زبان

 

افرادی که به منظور کار و حرفه قصد دارند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند خیلی نمی‌توانند برای دریافت مدارک زبان انگلیسی اقدام کرده و از این طریق مسیر خود برای رسیدن به کشور های مد نظر را تسهیل نمایند. تا اواخر سال ۲۰۲۱ آلمان تنها کشوری بود که اجازه می داد مهاجرت کاری بدون دریافت مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر باشد. از طرفی نیز کشورهای اروپایی مانند سوئد ،  فنلاند و حتی نروژ به منظور تسهیل در فرآیند مهاجرت افراد صاحب صنعت پایین ترین حد مدرک زبان انگلیسی را قبول کرده و به آنها اجازه می دادند در حرفه های مد نظر خود فعالیت کنند. ولی زمانی که در مورد کشورهای انگلیس ، کانادا و امریکا  صحبت می کنیم داشتن مدرک معتبر زن زبان انگلیسی برای مهاجرت ضروری بوده و حداقل نمره ای که باید کسب کنید آیلتس 6 جنرال می باشد.

 

مهاجرت بدون مدرک زبان به مجارستان و فرانسه

 

دو کشور اروپایی فرانسه و مجارستان برای کسانی که هزینه تحصیل را برعهده می گیرند فرایند مهاجرت را آسان کرده و به آنها اجازه می دهند  با پرداخت هزینه آموزش زبان خود بتوانند بدون اخذ مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی وارد این کشور شده و بعد از ورود به این کشورها با تعهد بر اینکه در مدت زمان مشخصی می توانند مدارک مربوطه زبان را دریافت کنند روند مهاجرت و یا ادامه تحصیل خود را دنبال کنند. در کشور فرانسه هزینه یادگیری زبان در یک کالج حداقل هزار یورو ولی افرادی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند میتوانم با ۶۰۰ یورو نیز یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی را پیگیری کنند.

 

 

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی 
 

افرادی که قصد دارند به صورت راحت و مطمئن درخواست مهاجرت خود را ثبت کنند می توانند به صورت آنلاین با صرف هزینه بسیار پایین از طریق دوره مکالمه کلینیک تخصصی رفیعی فرایند یادگیری زبان انگلیسی خود را آغاز کرده و در کنار بهترین اساتید موجود در کشور یادگیری زبان انگلیسی خود را پیش ببرند.

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

مدرک زبان برای اپلای تحصیلی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic