لوگو انگلیش کلینیک
همه چیز درباره آزمون SAT

همه چیز درباره آزمون SAT

03/01/30 13 دقیقه برای مطالعه 1031

SAT یک آزمون پذیرش دانشگاهی شناخته شده جهانی است که توسط سازمان غیر انتفاعی کالج برد اجرا می شود و به دانش آموزان دبیرستانی اجازه می دهد تا به کالج های سرتاسر دنیا نشان دهند که برای حضور در کدام دانشگاه آماده بوده و سطح زبان انگلیسی و علوم مختلف آن ها به چه میزانی می باشد. اکثر دانش آموزان SAT را در کلاس یازدهم یا دوازدهم می گذرانند. تقریباً تمام کالج ها و دانشگاه ها در ایالات متحده و بسیاری از کالج ها در سراسر جهان از SAT برای تصمیم گیری در مورد پذیرش دانشجویان در دوره کالج یا کارشناسی استفاده می کنند. امروز ما در کلینیک تخصصی رفیعی قصد دارین دو آزمون SAT و آزمون موضوعی SAT را مورد ارزیابی قرار دهیم

 

موارد مورد بررسی در آزمون SAT

مهارت های آزمون SAT که در کلاس های دبیرستان تدریس می شود عبارتند از: خواندن، نوشتن، و ریاضی. دانش و مهارت های دانش آموز در این موضوعات برای موفقیت در کالج و مقاطع فراتر از آن مهم است.

 

  • بخش خواندن انتقادی شامل قسمت های خواندن و تکمیل جملات است.
  • بخش نوشتن شامل یک مقاله کوتاه و سوالات چند گزینه ای در مورد شناسایی خطاها و بهبود گرامر و کاربرد جملات است.
  • بخش ریاضیات شامل مباحثی مانند عملیات ریاضی، جبر، هندسه، آمار و احتمال است.

 

مدت زمان امتحان SAT

SAT یک امتحان نسبتا طولانی است - 3 ساعت و 45 دقیقه به صورت کلی طول می کشد، و از 10 بخش تشکیل شده است:

  • یک انشا 25 دقیقه ای
  • شش بخش 25 دقیقه ای (ریاضی، خواندن انتقادی و نوشتن)
  • دو بخش 20 دقیقه ای (ریاضی، خواندن انتقادی و نوشتن)
  • یک بخش نوشتن چند گزینه ای 10 دقیقه ای

 

امتیاز دهی SAT

هر بخش از SAT (خواندن انتقادی، ریاضیات، و نوشتن) در مقیاسی بین 200-800 امتیازی قرار می گیرد و در انتها با جمع کردن نمره هر سه بخش نمره نهایی که حداکثر نمره 2400 می باشد به دست می آید. دانش‌آموزان همچنین دو «نمره فرعی» در بخش نوشتن دریافت می‌کنند: یک نمره چند گزینه‌ای از 20 تا 80 و نمره انشا از 2 تا 12. 

 

دانش آموزان چند بار باید SAT شرکت کنند؟

حداقل نیمی از دانش‌آموزان دو بار در آزمون SAT شرکت می‌کنند، و بیشتر دانش‌آموزان بار دوم که در آزمون شرکت می‌کنند، شاهد بهبودی در نمرات خود هستند. با این حال، دانش‌آموزان باید نسبت به حضور بیش از حد SAT هشدار داده شوند، زیرا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شرکت مجدد در SAT باعث تغییر نمره شما می‌شود وجود ندارد. درعوض، دانش‌آموزان باید وقت خود را بر سایر مؤلفه‌های مهم درخواست دانشگاه خود و عملکرد خوب در مدرسه متمرکز کنند. دانشجویان همچنین باید توجه داشته باشند که برخی از دانشگاه ها ممکن است از شما بخواهند که تمام نمرات شما را به منظور تایید درخواست مشاهده کنند.

 

آزمون های موضوعی SAT چیست؟

آزمون‌های موضوعی SAT، آزمون‌های یک ساعته و مبتنی بر محتوا هستند که به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند تا دستاوردهای خود را در زمینه‌های موضوعی خاصی که در آن برتری دارند، به نمایش بگذارند.

بسیاری از کالج ها از آزمون های موضوعی SAT برای پذیرش، انتخاب دوره و مشاوره به دانشجویان در مورد انتخاب رشته استفاده می کنند. برخی از کالج‌ها آزمون‌های موضوعی SAT را یک آزمون اجباری برای مشخص کردن رشته دانشجویان در نظر می گیرند ولی برخی از کالج‌ها ممکن است اصلاً از دانش‌آموزان نخواهند که در آزمون‌های موضوعی شرکت کنند، یا ممکن است آن‌ را اختیاری اعلام کنند. این وظیفه متقاضی است که پیش از ثبت درخواست پذیرش خود الزامات کامل دانشگاه ها را بررسی کرده و سپس نسبت به اخذ مدرک مد نظر اقدام نماید. 

از مجموع 800 امتیاز، آزمون های موضوعی در موضوعات مختلف از جمله زبان های انگلیسی، ، ریاضی، تاریخ و علوم (فیزیک، شیمی، و زیست شناسی) برگزار می شوند. دانش‌آموزان باید به فکر شرکت در آزمون‌های موضوعی باشند که توسط کالج‌هایی که به آن علاقه دارند به آن ها توصیه می‌شود. به عنوان مثال اگر دانشگاه مد نظر شما در ایالت متحده به شما پیشنهاد می دهد برای شرکت در باستان شناسی آزمون موضوعی تاریخ را پشت سر بگذرانید بهتر است حتما آن کار را انجام دهند و به پیشنهاد دانشگاه های دیگر اهمیت ندهید. 

 

چه کسانی در ایالت متحده SAT را شرکت می کنند؟

بر اساس تقسیم بندی جمعیتی کالج برد ، بیش از 1.6 میلیون فارغ التحصیل دبیرستان در سال 2021 (از 3.3 میلیون نفر پیش بینی شده) SAT را شرکت کردند. در میان این فارغ التحصیلان، تقریباً دو سوم از آنها سالمندان بودند که در SAT شرکت کردند، و تقریباً یک سوم آنها دانش‌آموزان جوان بودند، و کمتر از 1 درصد دانشجویان سال اول و دوم بودند. 

سفیدپوستان، سیاهپوستان، اسپانیایی تبارها، سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا با درجات مختلف در بین شرکت کنندگان در آزمون در مقایسه با تعداد پیش بینی شده فارغ التحصیلان دبیرستان در سال 2021 حضور کمتری داشتند. آسیایی ها تقریباً دو برابر بیش از حد انتظار در این آزمون شرکت کردند.

 

کدام کالج ها SATرا الزامی می دانند؟

اکثریت قریب به اتفاق کالج‌هایی که سیاست‌های سختگیرانه‌تری برای پذیرش دارند، از متقاضیان می‌خواهند که نمرات SAT را برای آن ها ارسال کنند، و حدود 87 درصد می‌گویند که نمرات آزمون نقش قابل توجه یا متوسطی در تصمیم‌گیری‌های پذیرش دارند.

یک نظرسنجی در سال 2021 از انجمن ملی مشاوره پذیرش کالج نشان داد که دفاتر پذیرش کالج نمرات SAT دانشجویان را برای حضور در موسسه آموزشی خود به شدت مورد ارزیابی قرار می دهند و از آن به عنوان الزام پذیرشی یاد می کنند. 

 

ثبت نام و الزامات آزمون SAT

ثبت نام برای آزمون های SAT و موضوعی به صورت آنلاین در وب سایت کالج برد انجام می شود. مهلت ثبت نام تقریباً 4 هفته پیش از تاریخ آزمون است، اما دانش آموزان ترجیح می دهند تا ثبت نام خود را از قبل تکمیل کنند و از این طریق اطمینان حاصل شود که در مرکز آزمون مورد نظر خود قرار می گیرند. هزینه SAT برای دانشجویان ایرانی تقریباً 64.50 دلار است ولی آزمون های موضوعی هزینه کمتری دارند.

دانش آموزان در ایران در حال حاضر مجاز به شرکت در آزمون بدون پاسپورت معتبر نیستند. قبل از ثبت نام، دانش آموزان باید از داشتن گذرنامه معتبر در روز آزمون اطمینان حاصل کنند. گذرنامه های منقضی شده یا نامه های اداره گذرنامه مبنی بر اینکه گذرنامه در حال صدور است قابل قبول نیست. فقط آن دسته از دانش آموزانی که دارای پاسپورت معتبر هستند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

 

نتایج آزمون SAT

نتایج آزمایش معمولاً در عرض 4 تا 5 هفته پس از اجرای آزمایش منتشر می شود و می توان آن را به صورت آنلاین مشاهده کرد. دانش آموزان می توانند انتخاب کنند که نمرات آزمون خود را به کالج های مورد نظر خود ارسال کنند. آنها همچنین این گزینه را دارند که نمره آزمون خود را لغو کنند یا از ارسال آنها به کالج های خاص خودداری کنند.

 

چگونه دانش آموزان می توانند برای آزمون های موضوعی SAT و SAT آماده شوند؟

کالج برد چندین منبع با کیفیت بالا برای آماده شدن برای آزمون های SAT و آزمون موضوعی در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که بسیاری از آنها کاملاً رایگان هستند، در بخش پیش رو ما برای شما مهمترین کتاب های آزمون SAT را برای شما معرفی می کنیم. 

 

بهترین و آخرین کتاب ها برای شرکت در آزمون SAT

از آنجایی که دسترسی به منابع SAT می تواند امری بسیار دشوار به حساب بیایید ما در کلینیک تخصصی رفیعی بر آن شدیم برای شما همراهان عزیز بهترین کتاب ها را آماده کرده و امکان دانلود آن را فراهم کنیم. 

SAT MATH FOR DUMMIES

یکی از بهترین و ساده ترین کتاب ها در بخش آمادگی آزمون SAT که در طی چند سال اخیر توانسته به بسیاری از متقاضیان حضور در این آزمون کمک کند. این کتاب همانگونه که عنوان می کند برای افراد مبتدی طراحی شده است. 

 

SAT Premium Prep: 9 Practice Tests + Review & Techniques + Online Tools 2022

بدون شک بهترین و مهم ترین کتاب طراحی شده برای آزمون SAT که تمامی تغییرات چند سال اخیر را نیز برای کربران آماده کرده است. در این کتاب شما با آخرین نمونه سوالات آشنا شده و می توانید از آن ها بهره مند شوید

 

آزمون sat در ایران

امروزه آزمون SAT به صورت آنلاین و حضوری در ایران برگزار می شود افرادی که توانایی پرداخت هزینه آزمون را در خارج از کشور دارند می توانند به راحتی با مراجعه به اینترنت در این آزمون شرکت کرده و در طی 4 هفته پاسخ آزمون خود را دریافت کنند ولی آن دسته از کسانی که دوست دارند به صورت حضوری این آزمون را پشت سر بگذارند باید به یکی از موسسات برگزار کننده آن در ایران نگاهی بیاندازند. 

 

مطالب بیشتر

راهنمای جامع آزمون (PTE) پی تی ای

همه چیز درمورد آزمون دولینگو (Duolingo)

دانلود کتاب های آزمون جی آر ای (GRE)


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic