لوگو انگلیش کلینیک
چهار سوال مهم درباره دوره های آنلاین زبان انگلیسی

چهار سوال مهم درباره دوره های آنلاین زبان انگلیسی

03/02/15 13 دقیقه برای مطالعه 878

امروزه با گسترش شیوع ویروس کرونا دوره های آموزش زبان انگلیسی نیز در حال گسترش هستند. اما پیش از اینکه بخواهید در یکی از این دوره ها شرکت کنید باید چند عامل را در ذهن خود مورد بررسی قرار دهید. زبان انگلیسی تنها یادگیری ساختارهای خشک گرامری و لغت نیست شما باید به صورت مداوم تمرین کرده و اشکالات شما نیز گرفته شوند! در این بخش ما برای شما 4 عاملی را که کمک می کند تا پول و زمان خود را صرف کلاس های نا مناسب نکنید.  

 

4 سوال اصلی که باید  در مورد دوره های آنلاین از خودتان بپرسید

 

سوال 1- آیا روش تدریس اسایتد روش تعامل محور است؟  

اگر آموزش آنلاین زبان انگلیس را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کرده اید باید به روش تدریس کلاس ها توجه کنید. اگر استاد شما از روش تعامل با زبان آموزان استفاده نمی کند بهتر است به دنبال یکی کلاس جدید باشید. تمامی زبان آموزان قادر نیستند به منظور یادگیری زبان انگلیسی به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنند ، این وظیفه ی اسانید است که روش تدریسی را انتخاب کنند که زبان آموزان با تمرینات و فعالیت خارج از کلاس بتوانند محیط انگلیسی را تجربه کنند.  

 

اما روش تعامل محور چیست؟  

بسیاری از زبان آموزان بر این باور هستند که زبان انگلیسی باید به روش سنتی آموزش داده شود و این وظیفه ی استاد است که با آموزش تمامی موارد آموزشی یادگیری را برای زبان آموزان ساده کند. اما بر اساس نظریه های جدید آموزش زبان انگلیسی آموزش ساختارها و لغات تنها بخش کوچکی از یادگیری زبان انگلیسی است ولی وظیفه ی اصلی یادگیری بر روی خود زبان آموز است و باید به صورت مکرر تمرین هایی را انجام دهند که بیشتر از حد معمول در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرند. در این بخش می خواهیم مواردی را بگوییم که به شما کمک می کند زبان انگلیسی را بخشی از زندگی خود کنید.  

گوش کردن به آهنگ های انگلیسی هنگام انجام فعالیت خانه. یکی از تمرین هایی که کمک می کند تا شما بهتر زبان انگلیسی را آموزش ببینید گوش کردن به آهنگ های زبان انگلیسی است. موسیقی بخشی از زندگی ما انسان ها است که هر لحظه می توان به آن ها گوش کرد و نیاز به ابزار جانبی ندارد.  

دیدن فیلم های انگلیسی زبان. از آنجایی که در بسیاری از فیلم ها و سریال های انگلیسی زبان از انگلیسی محاوره ای استفاده می شود دیدن فیلم با زیرنویس انگلیسی یکی از عواملی است که سبب می شود زبان آموزان مهارت لیسنینگ و اسپکپینگ خود را به صورت همزمان تقویت کنند.  

آشپزی به زبان انگلیسی! یکی از کارهای روزانه که بانوان آن را انجام می دهند آشپزی است به منظور اینکه آن ها بتوانند این کار خسته کننده را برای خود جذاب تر کنند و در کنارش زبان انگلیسی را نیز تقویت می کنند بهتر از تمامی مواد را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و دستور پخت غذاهای مختلف را نیز به انگلیسی دانلود کنند.  

 

سوال 2- آیا اساتید زبان انگلیسی حتما باید انگلیسی زبان باشند؟  

با اینکه بسیاری از افراد بر این باور هستند اساتید زبان انگلیسی حتما باید بومی یک کشورانگلیسی زبان باشند ولی تحقیقات اخیر نشان داده است اگر در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی با استادی همراه باشید که زبان شما را مسلط است یادگیری برای شما ساده خواهد شد ولی بهتر است همراه با اساتید خود به منابع انگلیسی نیز سری بزنید.  

 

چرا یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی نیازمند یک استاد هم زبان است؟

یادگیری زبان انگلیسی مملو از ساختارهایی است که برای بسیاری از زبان آموزان گمراه کننده هستند. اساتیدی که با ساختارهای زبان مادری شما آشنا هستند می توانند این اشتباهات را بهتر درک کرده و به زبان آموزان گوش زدن کنند. برای زبان آموزانی که سطح مبتدی را پشت سر گذاشته اند پیشنهاد می شود اساتید انگلیسی زبان را پیدا کرده و آموزش زبان را با آن ها ادامه دهند. اما اگر زبان آموزان به اساتید انگلیسی زبان دسترسی ندارند ، اساتیدی که تلفظ و تسلط آن ها به زبان انگلیسی برای آن ها اثبات شده است بهترین گزینه است. ابزار کمک آموزشی می توانند یکی از عواملی باشد که یادگیری را برای شما بهتر کنند. با استفاده از این ابزار می توانید اصطلاحات و اسلنگ های به روز زبان انگلیسی را نیز یاد بگیرید.  

 

سوال 3- آیا یادگیری زبان انگلیسی تنها با یادگیری ساختارهای زبانی میسر است یا باید مکالمه های پی در پی داشت؟  

بسیاری از زبان آموزان این سوال را از من می کنند و من همیشه تلاش می کنم آن ها را با یک مثال همراه کنم. آیا شما تنها با مطالعه ی فرمول های ریاضی قادر هستید قوانین آن را یاد بگیرید یا نیاز دارید به صورت مکرر آن ها را تمرین کنید؟ زبان انگلیسی نیز همانند ریاضی است شما باید خود را همیشه در معرض زبان انگلیسی قرار دهید.  

زبان آموزان باید قادر باشند همیشه موارد آموزش دیده ی خود را از تئوری به عمل تبدیل کنند. در دوران تحصیل در دانشگاه با دوستی آشنا شدم که نزدیک به 70 هزار لغت انگلیسی حفظ بود ولی هنگام صحبت به زبان انگلیسی حتی از بیان کوچکترین جمله نیز عاجز بود. بر اساس صحبت هایی که با او داشتم متوجه شدن این دوست تنها زبان انگلیسی را به صورت نظری مطالعه کرده و حفظ کرده است و قادر نبوده آن ها را به کار ببرد.  

این یکی از مواردی است که زبان آموزانی که از اشتباه واهمه دارند نیز با آن مواجه هستند. کسانی که می ترسند اشتباه کنند هیچ وقت زبان انگلیسی را یاد نخواهند گرفت.  اشتباه بخشی از یادگیری زبان دوم است و بر اساس تحقیقات ثابت شده است افراد از اشباهات خود بیشتر یاد می گیرند تا موراد آموزشی.  

 

سوال 4- آیا برای خود یک شریک تمرینی پیدا کرده اید؟  

همانظور که پیش از این به آن اشاره شد زبان آموزان باید تمرین های متعددی را برای یادگیری زبان انگلیسی انجام دهند ولی تمرین به تنها پاسخ گوی مشکلات شما نیست زبان آموزان باید شریک تمرینی خود را با هوشیاری انتخاب کنند. زبان آموزان اگر با افرادی که احساس آرامش نکنند زبان انگلیسی را تمرین کنند ممکن است نتیجه ی معکوسی بگیرند. سال ها تجربه ی من به عنوان یک استاد زبان انگلیسی نشان داده است که اصلی ترین عامل یادگیری زبان انگلیسی آرامش زبان آموز است. اگر افراد در هنگام یادگیری زبان شما احساس امنیت نکنید فرایند یادگیری زبان نیز با مشکل مواجه خواهد شد. اگر می خواهید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید بهتر است برای خود فضای مناسبی آماده کنید!

 

کلام آخر  

انتخاب بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی یکی از اصلی ترین مواردی است که موفقیت زبان آموزان را تضمین می کند. زبان آموزانی که قصد دارند در دوره های مختلف آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند بهتر است فارغ از شهرت موسسات به محتوا و روش آموزشی اساتید دقت کنند. فرایند یادگیری زبان انگلیسی تحت تاثیر دو عامل قرار دارد؛ 1- عامل درونی 2- عامل بیرونی. بسیاری از زبان آموزان با تمرکز بیش از حد بر روی عامل بیرونی تاثیر عامل درونی را از یاد می برند که این می تواند دلیل عدم موفقیت آن ها در این فرایند باشد.  

 

دوره های آنلاین زبان کلینیک زبان رفیعی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic