لوگو انگلیش کلینیک
چگونه در هشت ماه توانستم زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

چگونه در هشت ماه توانستم زبان انگلیسی یاد بگیرم؟

03/01/07 13 دقیقه برای مطالعه 959

""کاملا پیشرفت را در خودم می توانم حس کنم. دقیقا هشت ماه پیش بود که جمله سازی من به "My name is Najla"ختم می شد ، ولی به راحتی ادعا می کنم به زبان انگلیس مسلط شده ام ""

نجلا یکی از زبان آموزان انگلیش کلینیک بود که متولد استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز است و از سال ۱۳۹۰ که در یکی از دانشگاه های تهران قبول شده بود ، در تهران زندگی می کرد. ایشان فارغ التحصیل رشته ی مهندسی صنایع است ، ولی در صنعت گردشگری و آژانس های مسافرتی مشغول به کار است. از آنجایی که تسلط به زبان انگلیسی از اصلی ترین دلایل موفقیت در این حوزه کاری می باشد ، تصمیم گرفته بود تا زبان انگلیسی خود را تقویت کند. اما با ظهور ویروس کرونا شروع کلاس های او به تاخیر افتاد . او تصمیم می گیرد در دوره های آنلاین انگلیش کلینیک ثبت نام کند. در این پست مصاحبه ای را با این زبان آموز ترتیب دادیم تا شما را با تجربه ی دیگر زبان آموزان بیشتر آشنا کنیم. 

 

چرا تصیمم گرفتی در دوره های آنلاین انگلیش کلینیک شرکت کنی؟ 

اولین دلیل من برای یادگیری زبان انگلیسی ارتقاء شغلی بود ، از آنجایی که آژانس های هواپیمایی دو بخش داخلی و خارجی دارند ، برای کار در بخش خارجی تسلط به زبان انگلیسی  شرط اصلی می باشد. من سابقه موسسه رفتن و یادگیری زبان در دانشگاه را داشتم ، ولی برای تقویت این مهارت خیلی بیشتر از سابقه خود را نیاز داشتم. هنگامی که مدیرعامل وقت شرکت به من ۳ ماه مهلت داد تا بتوانم برای حضور در بخش خارجی زبان انگلیسی خود را تقویت کنم ، بنا به پیشنهاد یکی از دوستان و همچنین پرسش از چند تن از زبان آموزان در انگلیش کلینیک ثبت نام کردم. 

 

تجربه ی خود با انگلیش کلینیک را چگونه تفسیر می کنید؟‌

اصلی ترین دلیلی که مرا به سمت انگلیش کلینیک برد ، توانایی استاد رفیعی و لهجه ی بی نظیر ایشان بود. در یکی از پست های اینستاگرامی ایشان من به اندازه دو جلسه یک موسسه ، لغت جدید یاد گرفتم. برای من برقراری ارتباط با استاد از اصلی ترین دلایل حضور در یک کلاس است ، و دغدغه اصلی من برای حضور در دوره های آنلاین نیز عدم برقراری این ارتباط بود ، ولی دقیقا از جلسه اول ، این مشکل برطرف شد. استاد به نحوی مسایل را تدریس می کرد که تفاوت آنچنانی با دوره های حضوری احساس نمی کردید. ارسال تکالیف ، برطرف کردن مشکلات و اشتباهات نیز یکی دیگر از عواملی بود که به من کمک کرد تا در کوتاه ترین زمان ، سطح خودم را ارتقاء بدهم.

 

شرکت در دوره های آنلاین زبان انگلیسی تا چه حدی زندگی شما را تحت تاثیر قرار داد؟ 

به عنوان کسی که نسبت به رسیدن به موفقیت ، وسواس خاص زمانی دارد ، انگلیش کلینیک برای من این امکان را فراهم کرد تا از بهترین  فرصت زندگی خود برای پیشرفت در محل کار بهترین استفاده را بکنم ، این پیشرفت تا حدی است که امروز بی صبرانه منتظر اتمام بیماری کرونا هستم تا در دوره های تور لیدری شرکت کرده و برای حضور در کشورهای خاور دور، ترکیه و دیگر کشورهای انگلیسی زبان اعلام آمادگی کنم. اصلی ترین اثر این دوره ها برای من بالا رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس من بود ، چون زبان انگلیسی از مهمترین کارهایی بود که انجام آن برای من غیرممکن به نظر می رسید. 

 

آیا این دوره های را برای دوستان خود معرفی می کنید؟ 

در دو هفته ی اول حضور خود در این دوره ها مادر ، خواهر و همسر برادرم را نیز ثبت نام کردم. در محل کار نیز به تمامی دوستان خود از تجربه ی خاص خود تعریف می کنم تا آن ها نیز بتوانند از حضور در این کلاس ها نهایت استفاده را داشته باشند. این کلاس ها نه تنها برای من ، بلکه برای تمامی اعضای خانواده موثر بوده ، به صورتی که یکی از الزامات ما ارسال پیام ها به زبان انگلیسی و صحبت حداقل ۲۰ دقیقه در روز به این زبان است. 

 

آیا در دیگر دوره های آنلاین زبان انگلیسی نیز شرکت کرده اید؟ تفاوت دوره های دیگر با این دوره ها را در چه چیزی می بینید؟ 

شخصا من در دیگر دوره های شرکت نکرده ام ، ولی به گفته یکی از دوستان  که در دوره های سایت های خارجی شرکت کرده بود ، اصلی ترین تفاوت این دوره با دوره های مشابه در خارج از کشور هزینه دوره می باشد . به گفته ی ایشان ، هزینه یک ساعت شرکت در این دوره ها ۱۵ دلار است که در قیاس با این دوره غیر قابل مقایسه می باشد. 

 

آیا نقاط ضعفی در این دوره ها وجود داشت؟ 

اصلی ترین نقطه ضعف این دوره ها ، عدم دسترسی به تلگرام و فیلتر شکن بود که با راه اندازی وب سایت و بومی سازی پلت فورم ، این مشکل نیز برطرف گردید. ضعف دیگر این دوره ها (البته از نظر شخص بنده) وجود تمرین های بسیار برای انجام از هر ۴ مهارت بود. البته این تمرین ها تمام تصحیح می شد و بازخورد خود را می توانستید بگیرید. 

 

آیا با دیگر زبان آموزان صحبتی دارید؟ 

شرکت در این دوره ها، تضمینی برای یادگیری زبان انگلیسی نیست ، تمرین و کار با استاد تمرکز بر مفاهیم مکمل آموزش فوق العاده ی استاد است. به یاد داشته باشید یادگیری زبان یک امر دو طرفه است. از نظر من استاد کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد ، ولی این تنها ۵۰ درصد امر است ، باقی آن ، کار و تمرین های ما است که کمک می کند ما به نتیجه ی دلخواه برسیم. 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic