لوگو انگلیش کلینیک
چگونه زبان آموز بهتری شویم؟

چگونه زبان آموز بهتری شویم؟

03/01/27 13 دقیقه برای مطالعه 999

یادگیری زبان جدید مانند انگلیسی می‌تواند یکی از بزرگترین چالش ها باشد، اما با مطالعه منظم می توان از پس این چالش نیز بر آمد. حضور در دوره ها از اهمیت بسیاری برخوردار است ، اما تمرین منظم از حضور در دوره ها بسیار مهم تر هستند. در این پست چند دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می کنند تا مهارت های خواندن و درک مطلب خود را بهبود بخشید و در فرایند یادگیری زبان انگلیسی زبان آموز بهتری از آن چیزی که پیش از این بودیم بشویم.

 

هر روز مطالعه کنید

یادگیری هر زبان جدید فرآیند زمان بری است و بر اساس برخی تخمین ها بیش از 300 ساعت (بدون در نظر گرفتن زمان تمرین) طول می کشد. بیشتر متخصصان می گویند که به جای اینکه یک یا دو بار در هفته چند ساعت مرور کنید، جلسات کوتاه و منظم برای مطالعه مؤثرتر است. حداقل 30 دقیقه در روز می تواند به شما در بهبود مهارت های انگلیسی در طول زمان کمک کند.

 

تمرین های ترکیبی

به جای تمرکز بر روی یک کار واحد برای کل جلسه مطالعه، سعی کنید همه چیز را با هم مخلوط کنید. کمی گرامر مطالعه کنید، سپس یک تمرین لیسنینگ کوتاه انجام دهید، سپس مقاله ای در مورد همین موضوع بخوانید. خیلی بر روی این تمرین زمان صرف نکنید ، 20 دقیقه برای تمرین مختلف کافی است. تنوع در انجام تمرین ها سبب می شود شما بیشتر از گذشته درگیر شوید و مطالعه را سرگرم کننده تر می کند.

 

بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید

خواندن روزنامه ها و کتاب های انگلیسی زبان، گوش دادن به موسیقی یا تماشای سریال های تلویزیونی نیز می تواند به شما در بهبود مهارت های درک نوشتاری و کلامی کمک کند. با انجام مکرر این کار، به طور ناخودآگاه مواردی مانند تلفظ، الگوهای گفتار، لهجه ها و دستور زبان را آموزش خواهید دید. قلم و کاغذ را در دست داشته باشید و کلماتی را که خوانده اید یا می شنوید و ناآشنا هستند را یادداشت کنید. سپس، کمی تحقیق کنید تا بفهمید کلمات جدید چه معنایی دارند. دفعه بعد که در کلاس مکالمه خود حضور پیدا می کنید از آنها استفاده کنید.

می‌توانید از موارد پیشنهادی نیز کمک بگیرید:

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

انیمیشن های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

صداها را جداگانه یاد بگیرید

انگلیسی زبانان غیر بومی گاهی اوقات با تلفظ کلمات خاص از آن جهت که صداهای مشابهی در زبان مادری خود ندارند ، مشکل دارند. به همین ترتیب، دو کلمه ممکن است بسیار شبیه به هم نوشته شوند ، اما کاملاً متفاوت تلفظ شوند (به عنوان مثال، "tough" و "though")، یا ممکن است با ترکیبی از حروف روبرو شوید که در آن یکی از آنها بی صدا باشد (مثلاً K در "knife").

 

مراقب هموفون ها باشید

هموفون ها کلماتی هستند که به صورت یکسان تلفظ می شوند اما املا/معانی متفاوتی دارند. تعداد زیادی همفون در زبان انگلیسی وجود دارد که یکی از دلایلی است که یادگیری این زبان را بسیار چالش برانگیز کرده است. این جمله را در نظر بگیرید: "Pack your clothes, then close the suitcase."در این جمله دو لغت " clothes" و " close " هر دو یک صدا هستند، اما املای آنها متفاوت است و معانی متفاوتی دارند.

 

حروف اضافه را تمرین کنید

حتی زبان آموزان سطح پیشرفته زبان انگلیسی نیز ممکن است در یادگیری حروف اضافه که برای توصیف مدت زمان، موقعیت، جهت و روابط بین اشیاء استفاده می‌شوند، با مشکل مواجه شوند. به معنای واقعی کلمه ده ها حرف اضافه در زبان انگلیسی وجود دارد (برخی از رایج ترین آنها عبارتند از "of" ،on و "for") و از آنجایی که هر یک قوانین خاص خود را دارا می باشند حفظ کردن آن ها و به کارگیری آن ها در جمله کاری بسیار دشوار به حساب می آید. در عوض، کارشناسان می گویند، بهترین راه برای یادگیری حروف اضافه برای به خاطر سپردن آنها ، تمرین استفاده از آنها در جملات است. در پست های قبلی وب سایت تلاش شد برای شما جدولی از استفاده از آن ها برای شما تهیه شود. 

 

بازی های واژگان و گرامر را بازی کنید

شما می‌توانید مهارت‌های انگلیسی خود را با انجام بازی‌های واژگانی مرتبط با آنچه در کلاس مطالعه می‌کنید، افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید انگلیسی را با موضوعاتی که بر تعطیلات متمرکز است مطالعه کنید، لحظه ای به آخرین سفر خود و کارهایی که انجام دادید فکر کنید. فهرستی از تمام کلماتی که ممکن است برای توصیف فعالیت های خود استفاده کنید، تهیه کنید. شما می توانید یک بازی مشابه را با بررسی دستور زبان انجام دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید صرف افعال را در زمان گذشته مطالعه کنید، به این فکر کنید که آخر هفته گذشته چه کار کرده اید. فهرستی از افعالی که استفاده می کنید تهیه کنید و زمان های مختلف را مرور کنید. اگر در بخشی گیر کردید از مشورت با اساتید خود اصلا نترسید. این دو تمرین با ایجاد تفکر انتقادی در مورد واژگان و کاربرد به شما کمک می کند تا برای کلاس آماده شوید.

 

یادداشت برداری

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی، تکرار یک امر بسیار کلیدی به حساب می آید و تمرینات نوشتاری راهی عالی برای تمرین است. در انتهای کلاس یا تمرین خود ، 30 دقیقه وقت بگذارید و آنچه را که در طول روز اتفاق افتاده یادداشت کنید. فرقی نمی کند که از کامپیوتر استفاده می کنید یا قلم و کاغذ. با ایجاد عادت به نوشتن، خواهید دید که مهارت های خواندن و درک مطلب خود در طول زمان بهبود می یابد. هنگامی که راحت در مورد اتفاقات روز خود نوشتید، خود را به چالش بکشید و با تمرینات نگارش خلاقانه فرایند یادگیری را وارد مرحله جدید بکنید. یک عکس از یک کتاب یا مجله انتخاب کنید و آن را در یک پاراگراف کوتاه توصیف کنید، یا یک داستان کوتاه یا شعر در مورد کسی که خوب می‌شناسید بنویسید. شما همچنین می توانید مهارت های نامه نگاری خود را تمرین کنید. در انتهای این تمرین از آنجایی که شما مهارت های مختلفی را تمرین کرده اید نه تنها مهارت های چهارگانه خود را به خوبی تمرین کرده اید بلکه تلاش کرده اید یادگیری را با سرگرمی همراه کنید. برای یادگیری دقیق‌تر یادداشت برداری می‌توانید به مقاله چگونه در انگلیسی یادداشت برداری کنیم؟ مراجعه کنید.

 

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic