لوگو انگلیش کلینیک
آیلتس برای مهاجرت، نمره مورد نیاز کشور ها

آیلتس برای مهاجرت، نمره مورد نیاز کشور ها

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 866

آیلتس برای مهاجرت، نمره مورد نیاز کشور ها

مهاجرت به خارج از کشور یک تجربه چالش برانگیز اما در نهایت غنی است. اگر مسیر مهاجرت را آغاز می کنید، باید نکات مختلفی را در نظر داشته و سپس نسبت به انتخاب مقصد خود اقدام نمایید.  اولین مسئله‌ای که باید به آن دقت کنید، بحث آموزش زبان انگلیسی است که باید بر اساس مهارت های زبان انگلیسی خود مقصد را انتخاب کرده و سپس برای مهاجرت اقدام لازم را انجام بدهید.

 

اهمیت آیلتس

اگر به دنبال کار، زندگی یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید بتوانید سطح بالایی از توانایی زبان انگلیسی را نشان دهید. زبان انگلیسی با 379 میلیون متکلم در سراسر جهان سومین زبان در جهان است. توانایی برقراری ارتباط به زبان مادری کشوری که می خواهید در آن کار یا تحصیل کنید، دارای طیف گسترده ای از مزایایی هست و همچنین برای فرصت های شغلی و همچنین ادغام در جامعه ضروری است. آیلتس محبوب ترین آزمون برای کسانی است که به دنبال مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا هستند. بیش از 11000 کارفرما، دانشگاه، مدرسه و سازمان مهاجرتی از جمله 3400 موسسه در ایالات متحده آمریکا آن را در سطح جهانی به رسمیت می شناسند. هر کشور شرایط نمره آیلتس خود را تعیین می کند که در زیر لیست شده است. شرایط نمرات نیز بسته به شرایط ویزای شما، و محل تحصیل یا کار متفاوت خواهد بود. آیلتس آنلاین در حال حاضر برای مقاصد مهاجرتی مناسب نیست. اگر برای مهاجرت در آیلتس شرکت می کنید، باید آزمون خود را در یک مرکز آزمون تکمیل کنید.

 

آیلتس چگونه کار می‌کند؟

آیلتس آزمونی است که هر چهار مهارت زبانی – Listening، Reading، Writing و Speaking را به صورت گسترده مورد آزمون قرار می دهد. شما تست های Listening، Reading و Writing را در یک روز پشت سر هم انجام می دهید، ولی برای آزمون Speaking، می‌توانید به صورت آنلاین تاریخ و ساعت دلخواه خود را رزرو کنید و سپس به صورت حضوری نسبت به برگزاری ازمون اسپیکینگ اقدام کنید. اگر در زمان تعیین شده موفق به انتخاب یک اسلات نشوید، یک اسلات به طور خودکار به شما اختصاص می یابد. باید در نظر داشته باشید که کل زمان آزمون زیر سه ساعت است.

 

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به دو شکل برگزار می شود و متقاضیان حضور در این سازمان، بر اساس هدفی که دارند، می توانند یکی از دو نسخه آیلتس را انتخاب کرده و نسبت به کسب نمره دلخواه اقدام نمایند. آزمون آیلتس بر اساس اهداف شما طراحی شده و در صورتی که بخواهید برای مهاجرت کاری اقدام کنید، باید یک نوع آیلتس و اگر بخواهید  برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید باید دیگر نسخه را انتخاب نمایید

 

آیلتس جنرال

نسخه اول آزمون آیلتس که بیشتر برای مهاجرت کاری و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، جنرال هست آزمون آن نسبت به آکادمی آسان تر بوده و معمولاً نمره بین پنج و نیم تا شش را برای مهاجرت نیاز دارید.

 

آیلتس آکادمیک

یکی از دغدغه‌های اصلی زبان آموزان که قصد دارند برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای انگلیسی‌زبان بروند، گذراندن آیلتس آکادمیک می باشد. این نسخه از آیلتس که نسبت به جنرال  تا حدی دشوار است، بر روی مهارت نگارشی شما تمرکز ویژه‌ای داشته و افرادی که متون را صحیح می‌کنند، نیز دیدگاه های متفاوتی نسبت به متون نوشته شده شما دارند.

 

نمره آیلتس برای مهاجرت

آیلتس با 3.5 میلیون آزمون در سال گذشته یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان به شمار می آید. این آزمون انگلیسی انتخاب اول برای سازمان های آموزشی، انجمن های حرفه ای و کارفرمایان در سراسر دنیا است. فارغ از اینکه به کدام کشور قصد مهاجرت دارید، اولین موردی که باید به آن دقت کنید، نمره آیلتس می باشد و در صورتی که نتوانید این معیار را به درستی برآورده کنید، تمامی اقدامات بعدی شما تحت تاثیر قرار میگیرد. هر کشور بر مبنای  قوانین داخلی و مسائل فرهنگی که دارد، معیار نمره آیتلس متفاوتی را در نظر می‌گیرد و  شما باید محل کار و دانشگاهی را که قصد دارید در آنجا تحصیل کنید بررسی کرده و سپس برای کسب نمره مدنظر تلاش کنید.

 

بهترین مدرک زبان برای مهاجرت

سالها آزمون تعیین سطح تافل و CPE به عنوان اصلی‌ترین آزمون های بین المللی برای مشخص کردن سطح زبان انگلیسی متقاضیان مورد استفاده قرار می گرفت، ولی بعد از سال ۲۰۰۰ بود که آزمون جدیدی توسط کشور استرالیا معرفی گردید. این آزمون که ابتدا خیلی مورد توجه قرار نگرفته بود ، بعد ها رفته رفته به عنوان جایگزینی برای تمامی آزمون های زبان سنتی در نظر گرفته شد و امروزه توسط تمامی کشورهای دنیا قابل قبول می باشد.  بدون شک ما می توانیم ادعا کنیم که آزمون آیلتس را امروزه به عنوان اصلی ترین آزمون سنجش سطح زبان انگلیسی افراد در نظر بگیریم، ولی برخی از کشورها مانند آمریکا آزمون های دیگری مانند تافل و GRE را برای قبول کردن زبان آموزان تایید می کنند.

 

نمره آیلتس برای کشورهای مختلف

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

آیلتس اولین آزمونی بود که توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) و مهاجرت کبک به عنوان مدرک زبان انگلیسی برای اکسپرس انتری (مهاجران ماهر)، کارگران ماهر منتخب کبک و برنامه نامزد استانی به رسمیت شناخته شد. اگر قصد دارید برای اقامت دائم یا شهروندی کانادا اقدام کنید، فرآیندهای مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آنها درخواست دهید. رایج ترین آنها Express Entry است که یک سیستم آنلاین است که درخواست های کارگران ماهر را برای اقامت دائم از طریق سه برنامه مهاجرت اقتصادی مدیریت می کند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال
  • برنامه تجارت ماهر فدرال
  • کلاس تجربه کانادایی

استان‌ها و مناطق کانادا نیز متقاضیانی را از همان اکسپرس انتری که از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) درخواست می‌دهید، جذب می‌کنند تا نیازهای بازار کار محلی خود را برآورده کنند. به طور مشابه، اگر دارای گواهی انتخاب کبک (Certificat de sélection du Québec) از دولت کبک هستید، می توانید برای فرآیند کارگر ماهر منتخب کبک درخواست دهید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، باید یک درخواست اقامت دائم کامل شامل گواهی پلیس ارائه دهید.

یکی از کشورهایی که معیارهای متفاوتی برای قبول کردن متقاضیان خارجی دارد، کشور کانادا ست که  هر یک از استانهای این کشور برای قبول کردن افراد خارجی معیارهای زبانی متفاوتی را در نظر دارند. به عنوان مثال اگر قصد دارید به عنوان کارگر ماهر به کشور کانادا مهاجرت کنید، در استانهای غیر فرانسوی ملاک اصلی نمره ۶ جنرال است ولی در برخی از استان های فرانسوی زبان، شما با نمره ۵ و نیم جنرال نیز میتوانید تقاضای خود برای مهاجرت را ثبت کنید. در صورتی که قصد دارید به عنوان ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کنید، معیار زبانی را دانشگاه مقصد مشخص میکند و شما باید بر اساس دانشگاهی که قصد دارید در آن تحصیل کنید، در آزمون آیلتس شرکت کنید. بر اساس معیارهای کلی دانشگاه های کانادا برای مدرک کارشناسی، شما تنها نیاز به آیلتس ۶ آکادمیک دارید ولی اگر قصد دارید در دوره کارشناسی ارشد به یکی از دانشگاه ها درخواست بفرستید، باید حداقل مدرک ۷ آکادمیک را کسب کنید

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

اگر می خواهید در استرالیا تحصیل، اقامت یا کار کنید، باید شرایط آزمون آیلتس را داشته باشید. انواع مختلفی از ویزاها از جمله ویزای تجاری، ویزای کاری برای کارگران ماهر و ویزای تحصیلی وجود دارد. برخی از این ویزاها زمینه را برای کسب اقامت دائم، روابط عمومی در استرالیا فراهم می کند. پرکاربردترین آزمون تعیین سطح توانایی زبان انگلیسی در سراسر جهان، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) است. هر دو مهاجرت و تحصیل در استرالیا بر اساس نمره تعیین می شوند. زمان اعتبار توصیه شده برای نتیجه آزمون آیلتس دو سال از تاریخ آزمون است و بر اساس معیارهایی که افراد برای مهاجرت دارند باید نمره مد نظر را کسب کنند. برای ثبت درخواست اقامت، شما به حداقل نمره 6 آیلتس نیاز دارید، ولی این مسئله برای افرادی که قصد دارند مهاجرت برای کارگر ماهر را تجربه کنند، حداقل نمره 5.5 آیلتس می باشد. برای ادامه تحصیل نیز معیارهای زبانی توسط دانشگاه اعلام می شود، ولی حداقل نمره برای دوره کارشناسی 6.5 و برای کارشناسی ارشد و دکتری 7.5 آکادمیک می باشد.

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به انگلستان

دانشگاه‌ها و کالج‌های بریتانیا با شهرت قوی برای تحقیق و آموزش، تعدادی از دانشگاهیان و متخصصان صنعت در جهان را جذب می‌کنند. انگلستان مکانی دلپذیر برای دانشجویان از هر ملیت و مذاهب است و فرصت هایی را برای تجربه فرهنگ، شهرها و حومه های منحصر به فرد خود به شما ارائه می دهد. شرایط مهاجرت به انگلستان نسبت به دیگر کشورها متفاوت است و گاهی اوقات می توانید حتی با آیلتس 4 نیز به این کشور مهاجرت کنید. به منظور اینکه ایده بهتری نسبت به مهاجرت به انگلستان داشته باشید، ما برای شما جدولی را تهیه کرده ایم.

نوع ویزا

نمره آیلتس

ویزای کارآفرین / ویزای فارغ التحصیلین کارآفرین / ویزای عمومی / ویزای ورزشی

نمره 4 جنرال

ویزای مبلغین دین

نمره 5.5 جنرال

ویزای دانشجویی برای کارشناسی

نمره 6 جنرال

ویزای دانشجویی برای کارشناسی ارشد

نمره 6.5 آکادمیک

ویزای دانشجویی برای دکتری

نمره 7 آکادمیک

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از مقاصد برتر برای تحصیل در خارج از کشور است که تحصیلات در سطح جهانی را در یک محیط شهری جذاب ارائه می دهد. علاوه بر این، این کشور به دلیل مردم خوب و غذاهای لذیذش به خوبی شناخته شده است - و آن را به مکانی ایده آل برای دانشجویانی که بودجه کمی برای تحصیل در خارج از کشور دارند، تبدیل می کند. دانشجویان، آلمان را به دلیل فناوری‌های پیشرفته، آموزش عالی و فرهنگ غنی، به طور فزاینده‌ای به عنوان یکی از مکان‌های برتر برای آموزش عالی انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، دانشگاه‌های آلمان برنامه‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند که ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر می‌کند.

آلمان دارای دانشگاه های فراوانی است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به طور کامل یا تا حدی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، بنابراین دانشجویانی که به دنبال پذیرش هستند، باید در آزمون بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) نمره قوی کسب کنند. دانشجویان باید برای کسب بهترین نتایج، نمره کلی حداقل 6 را کسب کنند، برخی از دانشگاه های آلمان برای پذیرش نیاز به نمره آیلتس 7 یا بالاتر دارند، زیرا آنها می خواهند دانشجویانشان به زبان انگلیسی مهارت داشته باشند تا بتوانند سخنرانی ها و دانشجویان دیگر را درک کنند.

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به نیوزیلند

کسانی که مایل به مهاجرت به نیوزیلند هستند، باید حداقل استاندارد زبان انگلیسی مورد نیاز دولت نیوزلند را داشته باشند. دولت این کشور آیلتس را به عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی برای بسیاری از ویزاها، از جمله ویزاهایی که در دسته های مهاجر ماهر، تجاری، والدین و اقامت از محل کار هستند، درخواست می کند.

دسته بندی مهاجران ماهر: متقاضی اصلی باید نمره کلی 6.5 در بخش آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک داشته باشد. شریک زندگی و فرزندان آنها به نمره کلی حداقل 5 در بخش آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک نیاز دارند.

دسته بندی های تجاری: برای متقاضی اصلی، نمره کلی مورد نیاز آیلتس بستگی به این دارد که فرد تحت کدام دسته درخواست می دهد.

کارمند یک دسته کسب و کار: نمره کلی حداقل 5 در بخش آیلتس جنرال یا آکادمیک.

بخش اقامت کارآفرین یا ویزای کار کارآفرین: نمره کلی حداقل 4 در ماژول آیلتس جنرال یا آکادمیک.

سرمایه گذار (سرمایه گذار 2 دسته): نمره کلی باند حداقل 3 در آیلتس جنرال عمومی یا آکادمیک.

شرکا و کودکان 16 ساله یا بیشتر که در برنامه گنجانده شده اند نیز، باید حداقل استاندارد زبان انگلیسی را با نمره کلی گروه آیلتس حداقل 4 داشته باشند.

دسته بندی والدین: همه متقاضیانی که در درخواست رده والدین گنجانده شده اند، باید مدرک آیلتس ارائه دهند که حداقل دو مهارت را با نمره 4 قبول شده باشند

بخش اقامت از محل کار: متقاضی اصلی باید نمره کلی حداقل 5 در بخش آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک داشته باشد. شریک زندگی و فرزندان آنها همچنین به نمره کلی حداقل 5 در بخش آیلتس جنرال یا آیلتس آکادمیک نیاز دارند.

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به آمریکا

برعکس بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، دولت فدرال آمریکا به منظور اینکه تقاضای شما برای زندگی در آمریکا را بپذیرد از شما می خواهد تا در آزمون تافل شرکت کرده و نمرات مد نظر آن ها را پاس کنید. بر اساس معیارهای دولت آمریکا به منظور اینکه بتوانید در معیارهای زبان این کشور قبول بشوید، باید حداقل نمره 90 را در آزمون تافل دریافت کنید. ولی برخی از دانشگاه های این کشور مقررات متفاوتی دارند و از شما نمره آیلتس را قبول می کنند. به عنوان مثال دانشگاه های درجه دو آمریکا آیلتس 6.5 را برای مقاطع کارشناشی و کارشناسی ارشد قبول می کنند ولی در دکتری حتما از شما نمره 7 آیلتس آکادمیک را می خواهند. این درحالی است که دانشگاه های درجه یک این کشور مانند MIT و جان هاپکینز از شما حداقل نمره کلی آیلتس 7 را در بخش آکادمیک تقاضا می کنند.

 

مهاجرت بدون مدرک زبان انگلیسی ممکن است؟

بسیاری از شرکت های مهاجرتی اعلام می کنند شما بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی نیز می توانید به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنید. این مسئله کاملا اشتباه است و تمامی کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا ، استرالیا و ... به منظور قبول کردن تقاضای مهاجرت شما مدرک زبان انگلیسی می خواهند.

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین منابع خودخوان آیلتس IELTS

بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس

بهترین دوره های آنلاین آمادگی آزمون آیلتس


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic