لوگو انگلیش کلینیک
برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

03/02/08 13 دقیقه برای مطالعه 509

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

اولین قدم برای کسب نمره مورد نظر در آزمون آیلتس، آغاز فرایند یادگیری می باشد که بسیاری از افراد هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نحوه شروع یادگیری زبان انگلیسی و آمادگی برای آیلتس ندارند و نمی دانند به چه صورت آموزش آیلتس را آغاز کنند. اولین نکته ای که به عنوان یک زبان آموز باید در نظر داشته باشید، این است که بحث یادگیری زبان انگلیسی  تنها مرتبط با آیلتس نمی باشد و شما باید دید و سیطره زیادی نسبت به مفاهیم مختلف زبان انگلیسی داشته باشید. اگر به یک سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی برسید، می توانید فرایند شرکت در دوره های آمادگی برای آزمون آیلتس را آغاز کرده و شروع به یادگیری مباحث مختلف کنید. در این مقاله قصد داریم به عنوان بخشی از دوره آیلتس ویکتوری خود، اصول اولیه برای آموزش آزمون آیلتس را با شما ارزیابی کرده و سپس کمک کنیم نتیجه خوبی را در این آزمون کسب کنید.

 

آیلتس چیست؟

متاسفانه در داخل کشور، بسیاری از زبان آموزان  تعریف خوبی از آزمون آیلتس ندارند و به درستی نمی دانند این آزمون چه کاربردی دارد.  آزمون آیلتس را می توانیم تعیین سطح زبان آموزی تلقی کنیم که بر اساس آن موسسات و دولت ها نسبت به دانش شما از زبان انگلیسی اطلاعات دقیقی به دست می آورند. آزمون آیلتس چهار مهارت  گفتاری، شنیداری، نگارشی و خواندن را مورد ارزیابی قرار می دهد و سپس بر اساس توانمندی های شما، نمره را در نظر می‌گیرد. موسسات و کشورهای مختلف، معیارهای متفاوتی نسبت به آزمون آیلتس دارند و زمانی که برای کسب نمره آیلتس اقدام می کنید، باید معیارهای کشور مدنظر را در نظر گرفته و سپس اقدام به فراگیری کنید.

 

شروع فرآیند یادگیری آیلتس

اولین قدم برای آمادگی در آزمون آیلتس، مشخص کردن نمره می باشد و شما باید تحقیق مناسبی انجام داده و معیار های یادگیری زبان انگلیسی خود را مشخص کنید. زمانی که فردی می گوید قصد دارم آیلتس یاد بگیرم، این جمله کاملا اشتباه می باشد و باید از او در مورد معیار هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی و سطحی که در نظر دارد، سوالاتی را بپرسید. بر اساس همین معیارها است که شما برنامه یادگیری خود را تنظیم کرده و مفاهیم کلی را در ذهن خود دسته بندی می کنید. حالا قصد داریم مقدمات اصلی کسب نمره خوب در آزمون آیلتس را با شما بررسی کرده و سپس به چند مورد که می تواند شما را در این راه کمک کند اشاره کنیم.

 

آیلتس برای مبتدیان: آمادگی آیلتس خود را چگونه شروع کنیم؟

پیش از این که بخواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید برخی از پیش زمینه ها را نسبت به این آزمون تغییر داده و باورهای اشتباه نسبت به  کسب نمره مد نظر را تغییر دهید. در این بخش قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که برای آغاز دوره های آیلتس چه پیش زمینه هایی را نیاز دارید و باید چگونه خود را برای این آزمون آماده کنید؛

  1. کسب اطلاعات دقیق از امتیازدهی آیلتس

مهم است که نسبت به نحوه نمره دهی در آزمون آیلتس اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید پیشرفت خود را به درستی تشخیص دهید. آزمون آیلتس در مقیاس 1 تا 9 درجه بندی می شود. این درجه ها به عنوان "باند" شناخته می شوند. به اینفوگرافیک زیر نگاهی بیندازید تا شناخت بهتری از استاندارد زبان انگلیسی که هر گروه باید دارا باشند، داشته باشید. در این تصویر ما تنها برای شما از نمره 6 تا 9 را دسته بندی کرده ایم.

هنگامی که با سیستم گروهی مورد استفاده برای نمره دهی آیلتس آشنا شدید، باید این سیستم را در هر بخش از امتحان اعمال کنید.

هر بخش از امتحان - Speaking، Listening، Reading و Writing - یک آزمون جداگانه است و بنابراین یک نمره باند جداگانه به آن داده می شود. نتیجه نهایی آیلتس شما میانگین این چهار نمره خواهد بود.

برای مثال، فرض کنید نتایج آیلتس شما عبارتند از:

اسپیکینگ - 8

لیسنینگ- 7

ریدینگ - 7

رایتینگ - 6

سپس نمره کل شما (8+7+7+6)÷4= باند 7 خواهد بود.

 

  1. درک فرمت آزمون

برای برتری در آزمون آیلتس، ابتدا باید شناخت کاملی از نحوه برگزاری آزمون داشته باشید. این امر باعث می شود در روز امتحان غافلگیر نشوید و به شما امکان می دهد بر کیفیت کار خود تمرکز کنید. برای شروع، من پیشنهاد می کنم به نمودار زیر نگاهی بیندازید که دقیقاً نحوه عملکرد امتحان را توضیح می دهد:

 هنگامی که به شرایط آزمون آشنایی پیدا کردید، می توانید با تکمیل مقالات تمرینی با فرمت آیلتس آشنا شوید.

 

  1. سطح فعلی خود را شناسایی کنید

اگر در آیلتس کاملاً تازه کار هستید، بهترین راه برای درک سطح فعلی خود، تکمیل مقالات واقعی تمرین آیلتس در شرایط امتحان و بررسی مهارت های چهارگانه می باشد.

مطالعه مقالات تمرینی نیز راهی عالی برای بهبود شناخت شما از فرمت امتحان است. با این حال، شما فقط باید از تست های منابع رسمی و معتبر استفاده کنید. دلیل آن این است که تست های ماک بسیار گمراه کننده هستند و می توانند زبان آموزان را از درک این که آزمون واقعی چگونه است باز دارند.

منابع معتبر تست های اصلی شامل موارد پیش رو می شود:

  • Cambridge Past Papers books
  • British Council
  • IELTS Essentials
  • IDP

به یاد داشته باشید: بین تمرین آیلتس و آمادگی آیلتس تفاوت اساسی وجود دارد. در دام این باور نیفتید که تکمیل مقالات تمرینی نمره شما را بهبود می بخشد - مهم است که از اشتباهات خود درس بگیرید تا توانایی خود را افزایش دهید.

 

  1. خود را به منابع مورد نیاز مجهز کنید

ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند مهارت های آیلتس خود را بهبود ببخشید، مانند درس های ویدیویی در YouTube، پادکست های آیلتس، وبلاگ ها و دوره های آنلاین رایگان.

نکته: شما نمی خواهید وقت ارزشمند خود را برای یک معلم تقلبی یا کلاهبردار آیلتس که متاسفانه امروزه در اینترنت بسیار رایج است، تلف کنید.

علیرغم حجم مطالب آیلتس موجود در اینترنت، اکثر زبان آموزان آیلتس در دوره ای از تحصیل خود به کمک معلم نیاز دارند. دلیل آن این است که ارزیابی عینی، توانایی گفتاری و نوشتاری، خود تقریباً غیرممکن است، زیرا این موارد مهارت های سازنده ای هستند که هم به تمرین و هم به بازخورد متخصص نیاز دارند. یک متخصص آیلتس می تواند به شما بگوید که سطح فعلی شما چقدر است، اما مهمتر از آن، نقاط ضعف شما را شناسایی کند. شناخت نقاط ضعف خود، بخش مهمی از آمادگی آیلتس است، زیرا اگر ندانید چه اشتباهی انجام می دهید، هرگز یاد نخواهید گرفت که چگونه پیشرفت کنید.

 

کدام نوع آیلتس را امتحان دهیم؟

به صورت کلی ما دو نوع آزمون آیلتس داریم که بر اساس نیاز شما باید یکی از آنها را امتحان دهید. اگر می خواهید برای مهاجرت و کسب و کار، در آیلتس شرکت کنید، پیشنهاد ما به شما این است آیلتس جنرال را برای خود انتخاب کرده و اگر میخواهید برای ادامه تحصیل  در یک دانشگاه بین المللی، در آزمون آیلتس شرکت کنید، بهتر است آیا آکادمیک را انتخاب کرده و نمره مد نظر خود را در این آزمون دریافت کنید

 

تعیین سطح آزمون آیلتس

برای اینکه بتوانید به درستی در آزمون آیلتس شرکت کنید، بهتر است ابتدا سطح خود را شناسایی کنید و سپس نسبت به انتخاب دوره مورد نظر اقدام نمایید. تعیین سطح آزمون آیلتس به صورت آنلاین صورت می گیرد و شما می توانید از طریق سایت کلینیک تخصصی رفیعی نسبت به انجام تعیین سطح اقدام کرده و متوجه شوید برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس نمره مدنظر را کسب کنید، از چه منابعی باید استفاده کنید.

 

برنامه‌ریزی برای آزمون آیلتس

دلیل اصلی موفقیت افراد در آزمون آیلتس، برنامه ریزی دقیقی است که برای این آزمون انجام می دهند و به صورت مدون شروع به مطالعه منابع مختلف می کنند. در صورتی که قصد دارید این آزمون را امتحان دهید، پیشنهاد می کنیم برای خود یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه انجام دهید و بر اساس آن به صورت روزانه حداقل چهار ساعت مطالعه خوب داشته باشید. به منظور برنامه ریزی، امروزه می توانید از برنامه های هوش مصنوعی که در اینترنت بسیار رایج شده است، بهره مند شوید.

 

بهره گیری از منابع مختلف برای آزمون آیلتس

به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید در آزمون آیلتس موفق ظاهر شوید، باید از منابع مختلفی که تمامی چهار مهارت شما را پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرده و برای بهبود سطح زبان انگلیسی خود از آن ها بهره مند شوید. شما می توانید به صورت آنلاین و یا چاپ شده این منابع را در اختیار داشته و از آنها نهایت استفاده را ببرید. این منابع می توانند به صورت کتاب،  جزوه،  فیلم و پادکست  در اختیار شما قرار داده شوند.

 

ثبت‌نام در کلاس آمادگی برای آزمون آیلتس

پس از اینکه شما سطح خود را در آزمون آیلتس متوجه شدید، زمان آن می رسد که در یک دوره مناسب شرکت کرده و آمادگی خود برای آزمون آیلتس را شروع کنید.  ما در کلینیک تخصصی رفیعی برای شما دوره آیلتس ویکتوری را  تهیه کرده ایم و می توانید با استفاده از این دوره، تمام مهارت های مورد نیاز خود را بهبود بخشیده و دیگر نیازی به هیچ دوره دیگری نخواهید داشت. در نظر داشته باشید ما برای شما زبان آموزان محترم، اساتید اختصاصی در نظر گرفته ایم و می توانید با انتخاب کردن دوره های مختلف از پشتیبانی ۲۴ ساعته ما نیز بهره مند شوید.

 

استفاده از منابع تصویری و صوتی

به لطف گسترش اینترنت، شما می توانید از منابع مختلف صوتی و تصویری برای بهبود مهارتهای چهارگانه زبان انگلیسی خود بهره‌مند بوده و در هر شرایطی که هستید، نسبت به مطالعه زبان انگلیسی اقدام نمایید. ما در کلینیک تخصصی رفیعی برای شما از طریق کانال یوتیوب و پادکست هایی که در اپلیکیشن خود تهیه کرده ایم، کمک می کنیم به صورت رایگان موارد مورد نیاز خود را در دست داشته و به صورت جامع نسبت به یادگیری زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون آیلتس اقدام کنید.

 

شرکت در آزمون ماک

شما می‌توانید با حضور در آزمون های ماک سطح زبان انگلیسی خود را تخمین زده و به صورت عملی، خود را در شرایط آزمون آیلتس قرار دهید.  علیرغم اینکه برخی از زبان آموزان، این آزمون ها را بی اساس تلقی می کنند، ولی باید بگویم بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که در آزمون های ماک حضور پیدا کرده‌اند، نتایج بسیار بهتری نسبت به آن دسته از زبان آموزانی داشته اند که این آزمون ها را دنبال نکرده اند.

 

گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

به منظور اینکه بتوانید آزمون آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذارید، عوامل متفاوتی تاثیر گذار هستند و شما باید ابتدا سطح خود را ارزیابی کرده و سپس زمانبندی مدنظر را  از استاد خود طلب کنید.  اگر بخواهیم سطح شما را متوسط در نظر بگیریم و نمره مورد نظر برای آیتلس را ۷ تلقی کنیم، حداقل  یک سال و گاهی اوقات یک سال و نیم زمان نیاز دارید تا نمره ۷ آکادمیک را به دست بیاورید. این در شرایطی است که اگر شما در سطح مبتدی هستید، برای اینکه بتوانید نمره بالاتر از ۷ و یا معادل آن را به دست بیاورید، حداقل دو سال زمان باید صرف کرده تا نمره مدنظر را کسب کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

بهترین منابع خودخوان آیلتس IELTS

بهترین پادکست های انگلیسی برای آیلتس

بهترین دوره های آنلاین آمادگی آزمون آیلتس

آیلتس برای مهاجرت، نمره مورد نیاز کشور ها

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic