لوگو انگلیش کلینیک
راهنمای یادگیری زبان انگلیسی برای درونگراها

راهنمای یادگیری زبان انگلیسی برای درونگراها

03/02/12 13 دقیقه برای مطالعه 1319

برای یادگیری زبان انگلیسی باید آن را بکار ببرید... اما اگر خجالتی هستید چه؟ نگران نباشید: درونگراها نیز می توانند به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنند ،در اینجا ما برای شما موارد قابل ذکری را فراهم نموده ایم که میتواند کمک شایانی به یادگیری و بالا بردن سطح زبان انگلیسی شما کند.

گروهی از افراد مطالبی را در اینترنت انتشار می دهند که بر اساس تحقیقات علمی نمی باشد و فقط بر پایه ی حدس و گمان است.به طور خاص، گروهی از افراد در فضای یادگیری زبان وجود دارند که ادعا می کنند برای یادگیری یک زبان، باید از همان روز اول شروع به صحبت کنید..اما صحبت از روز اول برای همه کارساز نیست. خصوصا برای آن دسته از ما که خود را درونگرا می شناسیم.

در یادگیری زبان انگلیسی غرق شدن در صحبت کردن به زبان انگلیسی برای آن دسته از زبان آموزانی که مهارت آنچنانی در یادگیری زبان انگلیسی ندارند امری وحشتناک تلقی می شود. و این امر در ابتدای یادگیری بسیار سخت است. شاید وقتی با افراد جدیدی ملاقات می کنید یا در یک بحث گروهی شرکت می کنید، از قبل دچار استرس و اضطراب شده اید.حالا تصور کنید واقعاً هیچ کلمه ای را نمی دانید. بله

خب، یک خبر خوب برای شما داریم. برای یادگیری زبان انگلیسی نیازی نیست خود را مجبور به گپ های خودمانی ناخوشایند با یک غریبه کنید ، حداقل نه بلافاصله و در ابتدای راه یادگیری ، و شما هنوز هم می توانید به همان اندازه برونگراهای پر سر و صدا و کمی نفرت انگیز موفق باشید حتی اگر کمی خجالتی باشید. در این راهنما، من به شما نشان خواهم دادکه چگونه بر خجالت خود غلبه کرده و بتوانید به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید.

 

اما درونگرایی در اصل به چه معناست ؟

ممکن است برخی از شما با کمی شک به خود بگویید : «درونگرا بودن به معنای خجالتی بودن نیست!» دقیقا درست است. اگر از تعاریف کلیشه‌ ای روان‌شناسی در مورد افراد درون‌گرا به‌عنوان کسانی که در زبان انگلیسی به آن ها Nerd می گویند خسته شده اید باید به شما بگوییم که کم صحبت کردن و دیر دوست شدن با افراد بخشی از علائم درونگرا بودن است ولی تمامی این افراد درونگرا به حساب نمی آیند. یونگ که برای اولین بار این اصطلاح را به کار برد ، درونگرایی را به این صورت معنی می کند «انرژی روانی هدایت شده درونی» از این رو ما نباید برای تعریف درون گرایی تنها به مشخصه های بیرونی افراد بنگریم. در آزمون شخصیت یونگ که یکی از مهمترین آزمون های دنیا به حساب می آید او تلاش می کند نیاز به انگیزه درونی و محرک های روانی را نیز مورد ارزیابی قرار دهد تا مشخص کند که آیا فرد علائم درونگرایی را با خود دارد یا خیر؟ 

یکی از تعریف هایی که من دوست دارم، تعریفی است که سوزان کین، نویسنده کتاب "آرام" ارائه کرده است. او می‌گوید تفاوت بین برون‌گراها و درون‌گراها در مورد محرک ها است – اینکه برون‌گراها به دنبال مقادیر زیادی از محرک های بیرونی هستند، در حالی که درون‌گراها در محیط‌های ساکت‌تر و کم تنش تر با محرک های بسیار کمتر احساس قدرت و زنده بودن می‌کنند. اگر بخواهیم از نظر اجتماعی به این دو پدیده نگاه کنیم، افراد درون گرا معمولا ترجیح می دهند در گوشه ای از یک کافی شاپ نشسته و به کارهای خود مشغول باشند ولی افراد برون گرا در موقعیت های شلوغی خود را قرار می دهند که مملو از افراد دیگر است. 

 

درونگرایی برای یادگیری زبان انگلیسی یک موهبت است 

آیا شما نیز از آن دست افرادی هستید که هنگام معرفی خود در کلاس های زبان انگلیسی ضربان قلبتان بالا می رود و با دستان لرزان کار خود را شروع می کنید؟ شاید در این لحظه به خود می گویید که چطور این شرایط یک موهبت به حساب می آید؟ ابتدا اینکه افراد درونگرا................

درونگراها اغلب افراد هوشیاری هستند. هنگامی که در کلاس های حضوری به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده به این پی بردم که زبان آموزان درونگرا بر خلاف زبان آموزان برونگرا بازی گوش و شیطون نیستند و در عوض تنها بر روی محتوای درسی تمرکز می کنند. این افراد در داخل کلاس به خوبی موارد را آموزش می بینند و جزوه برداری می کنند ولی این در حالی است که افراد برون گرا همیشه برای یادگیری به افراد درون گرا متکی هستند! 

درونگراها ممکن است اطلاعات را برای خود سریعتر پردازش کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد که درونگراها ممکن است در واقع سرعت پردازش عصبی بالاتری داشته باشند. در واقع، این یکی از دلایلی است که افراد در وهله اول به دنبال تنهایی می‌گردند – آن‌ها پیش از این به حدی در معرض محرک ها قرار گرفته اند که به دنبال محیط‌های ساکت‌تر هستند. این پردازش سریعتر اطلاعات می تواند به شما در یادگیری سریعتر کمک کند.

ابزار درونگرا برای یادگیری زبان انگلیسی بدون صحبت با غریبه ها

خب، حالا که با مزیت های اصلی دورنگرا بودن بیشتر آشنا شدید آیا یادگیری زبان انگلیسی بدون صحبت با افراد غریبه ممکن است؟ پاسخ به این سوال بله است ولی باید دو تمرین های ویژه ای را انجام دهید که پیش رو با شما آن را صحبت می کنیم. 

 

پادکست ها

هنگامی که در کشور آلمان مشغول به تدریس زبان انگلیسی بودم یکی از زبان آموزان ترکیه ای توانست از سطح مبتدی در کمتر از شش ماه به سطح Upper intermediate برسد. با وجود اینکه دوست داشتم خود را مسئول این پیشرفت بدانم ولی اصلی ترین دلیل پیشرفت او بیش از 7 ساعت گوش کردن به پادکست های آموزشی در محل کار بود. 

تاثیر پادکست بر روی یادگیری زبان انگلیسی در تحقیقات نیز ثابت شده است. استفان کراشن، زبان شناس مشهور و محقق یادگیری زبان، نشان داده است که ورودی قابل درک لازمه یادگیری زبان است، او در تحقیقاتش ثابت کرد که ورودی‌های گسترده، از جمله پادکست‌ها، می‌تواند همه مهارت‌های انگلیسی ما حتی اسپیکینگ را تقویت کند. 

پادکست ها یکی از منابع جالب و نوینی هستند که در خلل آموزش لغات کاربردی را نیز به ما آموزش می دهند. ولی بهترین ویژگی این منبع حذف گپ های خودمانی است که آن ها را برای افراد درونگرا منبعی بی نظیر می کند. 

 

ریدینگ

براساس نظر من ریدیدنگ دومین منبعی است که می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. ریدینگ یکی از مهارت های اصلی زبان به حساب می آید که زبان آموزان باید در هر شرایطی آن را تمرین کنند ولی نکته ی اصلی در مورد ریدینگ تاثیر آن در تقویت مهارت های دیگر مانند اسپیکینگ است. این بخش از تمرین نیز مانند پادکست به ورودی اطلاعات باز می گردد. 

 

تکنیک Shadowing

یکی از تکنیک های مورد علاقه ی من که همیشه در کلاس های آنلاین به آن نیز اشاره می کنم تکنیک Shadowing است که در هر زمینه ای می تواند برای زبان آموزان کمک کند. این تکنیک که می تواند در هنگام گوش کردن به پادکست نیز به یاری شما بیاید در اصل تکرار گفته های یک فرد دقیق بعد از گوش کردن به آن است. آیا تا به حال کودکان 4 تا 7 سال را دیده اید که بعد از شنیدن یک حرف سریعا آن را تکرار می کنند تا ملکه ذهن آنها شود؟ این تکنیک دقیقا تقلیدی از روش یادگیری کودکان است.

 

ضبط صدا و پخش مجدد آن 

روشی که در دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی آموزشگاه انگلیش کلینیک نیز بسیار پرکاربرد است و شما هر لحظه می توانید از آن بهره بگیرید. تنها کافی است تلفن همراه خود را در دست داشته باشید و شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید. یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی گوش کردن به صدای خود است زبان آموزان می توانند نه تنها اشتباهات خود را بر طرف کنند بلکه با بهره گیری از این تکنیک می توانند آهسته آهسته لحن و بیان خود را نیز تقویت کنند. 

 

یوتیوب یا نتفیلیکس

شاید شما نیز با گروه موسیقی کره ای به نام BTS آشنا باشید در یکی از مصاحبه های خود اعلام کردند که زبان انگلیسی را تنها با گوش کردن به موارد آموزشی یوتیوب و دیدن فیلم های نتفیلیکس یاد گرفته اند. امروزه در کره ی جنوبی این سبک یادگیری زبان انگلیسی را سبک BTS نامیده اند به این صورت که زبان آموز ابتدا سریال یا فیلم را با زیرنویس فارسی مشاهده می کند سپس با بهره گیری از زیرنویس انگلیسی تلاش می کند درک بیشتری را نسبت به لغات و عبارات پیدا کند در نهایت نیز باید قادر باشد بدون زیرنویس سریال را مشاهده کرده و درک کند. پیشنهاد می دهم این کار را با سریال Friends آغاز کنید. 

 

نوشتن

هیچ تمرینی برای افراد درونگرا بهتر از نوشتن نیست. این دست از افراد همیشه نوشتن را بهترین دوست های خود می دانند چه روشی بهتر از این برای یادگیری زبان وجود دارد؟ ما در دوره های زبان انگلیسی انگلیش کلینیک همیشه به زبان آموزان خود از اهمیت رایتینگ صحبت می کنیم و برای آن ها تمرینات خاصی را نیز در نظر می گیریم ولی هنگامی که از افراد درونگرا صحبت می شود اهمیت این مهارت دو چندان می شود! 

 

هنگامی که با افراد باید صحبت کنید چه کار باید بکنیم؟ 

موارد فوق همه فعالیت‌هایی را معرفی کردند که برای افراد درونگرا در یادگیری زبان انگلیسی واقعاً مؤثر هستند. شما می توانید واقعاً با انجام آنها دستاوردهای بسیاری را کسب کنید.

اما در برخی موارد، شما واقعاً نیاز دارید که به زبان انگلیسی صحبت کنید. در اینجا ایده هایی برای درونگراها وجود دارد که کمک می کنند با دیگران تعامل داشته باشند: 

 

الویت اصلی داشتن مکالمه

یکی از ترسناک ترین مسائل برای کسانی که در مراحل اولیه ی صحبت به زبان انگلیسی هستند قرار گرفتن در گروه ها و جمع های بزرگ است. بنابراین در اولین قدم سعی کنید از این گروه ها دوری کنید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید در گروه دوستان یا آشنایان خود یک پارتنر مکالمه پیدا کنید. اگر نمی توانید، راه های زیادی برای یافتن شرکای مکالمه آنلاین وجود دارد. 

 

صحبت با افراد غیربومی 

شما از اهمیت صحبت با افراد بومی شنیده اید ولی مهمتر از صحبت با آن ها این است که یک پارتنر صحبت غیر بومی برای خود پیدا کنید. شما تازه در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفته اید و نیاز به فردی دارید که همانند شما این مسیر را طی کرده باشد و می تواند به شما در این مسیر کمک کند. 

 

به دنبال افراد درونگرای دیگر باشید

شاید این دست از افراد دقیقا همانند شما تلاش کنند از صحبت با دیگران فرار کنند ولی زمانی که با شما احساس راحتی کنند و متوجه شوند از نظر اخلاقی با آن ها خیلی متفاوت نیستید یکی از بهترین پارتنرها برای تمرین خواهند شد. 

 

کلام آخر

شاید شما نیز شنیده باشید که یادگیری زبان دوم برای افراد درون گرا کار بسیار دشواری است ولی این طور نیست. زبان آموزان درونگرا شاید کمی با مشکل مواجه شوند ولی اگر از منابع مناسبی بهره بگیرند به مراتب راحت تر از افراد برون گرا زبان دوم را آموزش خواهند دید. ما در انگلیش کلینیک همیشه تلاش کرده ایم روش هایی را به زبان آموزان خود آموزش دهیم که می توانند با استفاده از آنها تحت هر شرایطی زبان انگلیسی را فرا بگیرند. 

 

بیشتر بخوانید : 

کلاس زبان آنلاین ، دوره های فشرده تخصصی استاد حامد رفیعی

2000 اصطلاح رایج در زبان انگلیسی

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic