لوگو انگلیش کلینیک
مدرک زبان CLB چیست؟ نحوه معادل سازی آن به مدارک دیگر

مدرک زبان CLB چیست؟ نحوه معادل سازی آن به مدارک دیگر

03/02/05 13 دقیقه برای مطالعه 937

در طول فرآیند درخواست مهاجرت خود به کانادا، با اصطلاح CLB یا همان معیار سنجش زبان انگلیسی کاندایی روبرو خواهید شد. اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما نیازی به وحشت نیست زیرا این مدرک صرفاً توسط مقامات کانادایی برای تعیین مهارت زبان شما برای مقاصد مهاجرتی استفاده می شود. در اصل این مدرک یک نوع معادل سازی آزمون های رایج می باشد که سطح زبان انگلیسی شما را بر اساس معیارهای کانادا می سنجد. بدون شک اولین الزام مهاجرت به کشور کانادا ، یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی می باشد. CLB به مقامات مهاجرتی نشان می دهد که آیا نمره گرفته شده شما با معیارهای سنجش آن ها سازگار می باشد یا خیر؟ 

 

مدرک CLB چیست؟

مدرک زبان CLB یک نمودار معادل سازی آزمون زبان است که برای برنامه های اقامت دائم در کانادا استفاده می شود. سیستم CLB نمرات چهار آزمون زبان فدرال را به معادل‌های یکسان تبدیل می‌کند، بنابراین می‌توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. هر برنامه مهاجرتی کانادا دارای الزامات زبانی خاصی است که برای واجد شرایط بودن در این برنامه این الزامات باید رعایت شوند. به عنوان مثال، افرادی که تحت برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) درخواست می دهند باید نمره CLB 7 یا بالاتر را در هر چهار مهارت زبان (لیسنینگ ، رایتینگ ، اسپیکینگ و ریدینگ) داشته باشند. بنابراین، پس از شرکت در یک آزمون زبان تعیین شده مانند سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) می توانید به راحتی نتایج آزمون خود را با استفاده از نمودار CLB می توانید نتیجه آزمون خود را بر اساس این معیار مشخص کنید و از آن برای ادامه فرایند اقامت استفاده کنید.

 

سه سطح اصلی مدرک CLB

CLB یک مقیاس 12 نمره ای برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افراد است که این اولین بار در سال 1996 مورد استفاده قرار گرفت و توسط مرکز معیارهای زبان کانادایی نیز مدیریت می شود.

مقیاس CLB به 3 سطح اصلی تقسیم می شود:

 

سطح اول: مهارت پایه (1-4 امتیاز)

این سطح از زبان انگلیسی نشان میدهد که شما از دانش زبانی خیلی بالایی بهره مند نبوده اید و در سطح مبتدی هستید. افرادی که در این سطح قرار دارند نمی توانند با استفاده از شرایط مهاجرت دانشجویی یا کاری مهاجرت کنند. 

 

سطح دوم: مهارت متوسط (5-8 امتیاز)

این سطح بیانگر این است که فرد متقاضی قادر می باشد بتواند با افراد و اشخاص مختلف صحبت کند و از سطح زبانی خوبی برای برقراری ارتباط برخوردار است. کسانی که نمره 7 یا 8 را دارا می باشند می توانند در برخی از دانشگاه ها نیز ادامه تحصیل دهند. 

 

سطح سوم: مهارت پیشرفته (9-12 امتیاز)

این سطح بیانگر بالاترین سطح زبان انگلیسی بوده و نشان می دهد که متقاضی برای زندگی در کانادا از نقطه نظر زبان انگلیسی یا فرانسوی مشکلی ندارد. بر اساس این سطح متقاضی می تواند در شرایط علمی ، اجتماعی و کاری مشکلات خود را به راحتی حل کند.

 

نمودارهای تبدیل آزمون های زبان به CLB

در اصل متقاضیان زندگی زندگی در کانادا با استفاده از چارتی که توسط سازمان مهاجرت کانادا ارائه می شود می توانند چهار مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی را به CLB تبدیل کنند. شما به منظور تبدیل مدارک زبان خود باید از چارت پیش رو استفاده کنید.

 

چارت تبدیل CELPIP به CLB و بالعکس

 برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی که به اختصار از آن به عنوان CELPIP نیز یاد می شود یکی از آزمون های زبان انگلیسی است که به متقاضیان مهاجرت اجازه می دهد سطح زبان خود را برای مهاجرت مورد ارزیابی قرار دهند. در صورتی که شما این آزمون را برای مهاجرت قبول شده این با استفاده از معیار پیش رو می توانید نتیجه آزمون خود را به CLB تبدیل کنید. 

آزمون سلپیپ CELPIP ، راهنمای کامل و معرفی منابع

 

چارت تبدیل IELTS به CLB و بالعکس 

اولین و اصلی ترین آزمونی برای مهاجرت به کانادا بدون شک آزمون آیلتس می باشد که در سرتاسر دنیا امروزه به عنوان اصلی ترین آزمون برای تعیین سطح زبان انگلیسی از آن یاد می شود. از آنجایی که بیش از 90 درصد متقاضیان مهاجرت به کانادا این آزمون را برای سنجش سطح خود انتخاب می کنند تبدیل آن به CLB می تواند برای بسیاری از افراد مهم به حساب بیاید. 

مدرک زبان برای اپلای تحصیلی ،آیلتس، تافل یا PTE؟

 

تبدیل مدرک زبان فرانسه TEF Canada - Le français des affaires به CLB

اتاق بازرگانی و صنایع پاریس آزمونی را برگزار می کند که سطح زبان فرانسه شما را مورد ارزیابی قرار می دهد. این آزمون را بسیاری از افراد معادل تافل برای زبان فرانسه می دانند و به منظور اینکه بتوانند این مدرک را به CLB تبدیل کنند می توانند از چارت پیش رو بهره بگیرند. 

 

تبدیل مدرک زبان فرانسه TCF Canada به CLB

یکی دیگر از آزمون های تعیین سطح زبان فرانسه که توسط اداره مهاجرت کانادا نیز مورد قبول است. در این آزمون که به صورت آنلاین نیز توسط دولت کانادا برگزار می شود متقاضیان مهاجرت به دولت کانادا ثابت می کنند که از نظر زبان صلاحیت زندگی درکانادا را دارا می باشند. 

 

مطالب بیشتر

معرفی آزمون های بین المللی کمبریج

معرفی جامع دوره های دلتا و سلتا (Delta , Celta)


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic