لوگو انگلیش کلینیک
مزایای شرکت در ماک آیلتس، چرا باید ماک آیلتس بدهیم؟

مزایای شرکت در ماک آیلتس، چرا باید ماک آیلتس بدهیم؟

03/01/30 13 دقیقه برای مطالعه 1084

شاید اصلی ترین دلیل برای شرکت در آزمون آیلتس ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان باشد. ولی به منظور اینکه در این آزمون نمره قبولی بگیرید کارها و فعالیت های بسیاری وجود دارد که پیش از حضور در این آزمون باید آنها را رعایت کنید. یکی از این مراحل که برای متقاضیان حضور در این آزمون بسیار ضروری است آزمون ماک یا همانگونه که انگلیسی زبانان می گویند Mock IELTS test است. 

با در نظر گرفتن این موضوع که شما ممکن است زمان زیادی را صرف آماده شدن برای امتحان واقعی کرده باشید، شرکت در آزمون ماک هیچ ضرری ندارد. شما این فرصت را خواهید داشت که با فرمت امتحان آشنا شوید، بررسی کنید تحت فشارهای روانی حضور در آزمون به چه نحوی عمل می کنید و آیا در بخش های خاصی از امتحان به تمرین بیشتری نیاز دارید یا خیر. به یاد داشته باشید آزمون ماک دقیقا مانند کنکورهای آزمایشی است که ما برای حضور در کنکور در آنها شرکت می کردیم و تراز و سطح ما را مشخص می کرد. 

گذراندن موفقیت آمیز آزمون آیلتس درهای آموزشی بسیاری را برای شما باز می کند. شما نه تنها می توانید برای مدارس و دانشگاه های بین المللی آماده شوید ، بلکه قادر خواهید بود برای بسیاری از کارفرمایان، مقامات مهاجرت و سازمان های حرفه ای نیز درخواست دهید. مدرک آیلتس در بیش از 9000 سازمان و 135 کشور را به عنوان مدرک معتبری برای اثبات تسلط شما به زبان انگلیسی شناخته شده است، بنابراین مهم است که قبل از امتحان واقعی تمرین کنید.

در این پست ما قصد داریم پنج مزیت مهم برای حضور در آزمون ماک آیلتس را معرفی کرده و سپس به بررسی شرایط یک آزمون ماک بین المللی نگاهی می اندازیم:

 

کاهش استرس آزمون آیلتس

به طور طبیعی زمانی که قصد دارید برای آزمون آیلتس شرکت کنید عصبی هستید. شما نگران این هستید که پس از ماه ها تمرین نتوانید در این آزمون نمره مد نظر خود را کسب کنید. استرس دارید شاید مهارت ریدینگ شما به اندازه کافی قوی نباشد. به احتمال زیاد در حال گذراندن مهمترین آزمون زندگی خود هستید و اگر آن را با موفقیت پشت سر بگذارید قادر خواهید بود مسیر زندگی خود را تغییر داده و درهای جدیدی را برای موفقیت باز کنید. 

در حالی که استرس در برخی از افراد باعث می شود عملکرد بهتری را نسبت به دیگران داشته باشند ولی این مسئله برای همه صادق نیست. برای اکثر مردم استرس مهارت ها و فرآیندهای فکری آنها را به صورت منفی تحت تاثیر قرار می دهد. استرس دارید، نمی توانید تمرکز کنید - نمی توانید تمرکز کنید بنابراین استرس دارید. شما می توانید با شرکت در آزمون آیلتس ماک کاملاً از این حس مخرب جلوگیری کرده و نتیجه بسیار خوبی را کسب کنید. با حضور در آزمون ماک آیلتس از آنجایی که می دانید این آزمون واقعی نیست، با قالب و آنچه از شما خواسته می‌شود آشنا می‌شوید، و در نتیجه، استرس کمتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید یکی از مهم ترین دلایل استرس داشتن در طی هر آزمونی گنگ بودن نحوه برگزاری آن آزمون است. 

 

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و آنها را بهبود بخشید.

بهترین زمان برای دانستن اشتباهاتتان زمانی است که هنوز زمان دارید تا روی آنها کار کنید. آزمون ماک آیلتس به شما این فرصت را می دهد تا بدون ترس از اشتباه و کمبود وقت بتوانید به سوالات پاسخ بدهید و نتیجه مناسبی را کسب کنید. 

آزمون های ماک همچنین دید ارزشمندی از نقاط ضعف به شما می دهد. این اطلاعات برای شما و مدرس آیلتس شما مفید است تا برنامه مطالعاتی و منابع خود را برای رسیدگی به این بخش های خاص تغییر دهید. یکی از دغدغه های اصلی مدرسین آیلتس این است که شما در آزمون اصلی آیتلس چگونه به سوالات لیسنینگ و رایتینگ پاسخ خواهید داد. آیا شرایط فیزیکی و محیطی آزمون بر روی عملکرد شما تاثیر می گذارد؟ تمامی این مسائل را با حضور در آزمون ماک می توانید برطرف کنید. 

 

از غافلگیری در روز آزمون آیلتس اجتناب کنید

بسیاری از مسائل ممکن است در روز آزمون آیلتس شما اشتباه پیش برود و شما باید برای آنها آماده باشید. عصبی شدن در آزمون آیلتس بسیار رایج است و فاجعه بار است. بسیاری از داوطلبان آیلتس فقط به دلیل مضطرب بودن یا مواجهه با سوالات سخت نمره خود را از دست می دهند. اگر قبل از شرکت در آزمون آیلتس اصلی ، به اندازه کافی آزمون های آزمایشی انجام دهید، به راحتی می توان از این مسائل جلوگیری کرد. هرچه قبل از آیلتس تست های آزمایشی بیشتری بدهید، در روز آزمون آیلتس با سورپرایزهای کمتری روبرو خواهید شد.

 

مهارت مدیریت زمان خود را اصلاح می کنید

مدیریت زمان یکی از مهم ترین مسائل در آزمون آیلتس است. در آزمون های آزمایشی آیلتس، می توانید مهارت های مدیریت زمان خود را تمرین کرده و بهبود بخشید. این به این معنی است که از زمانی که برای یک مهارت در اختیار دارید به خوبی استفاده کنید. موفقیت در آزمون آیلتس تنها به مهارت شما مبنی بر پاسخ دادن به سوالات بستگی ندارد شما باید بدانید چگونه در زمانی محدود به پرسش های موجود پاسخ دهید. این مسئله در بخش آزمون ریدینگ و رایتینگ از اهمیت بسیاری برخوردار است. .

شرکت در آزمون های ماک آیلتس به شما کمک می کند زمان خود را بدون نگاه کردن مکرر به ساعت کنترل کنید. با تمرین کافی، درک قوی از محدودیت های زمانی آزمون آیلتس به دست خواهید آورد. زمانی که من برای زبان آموزان خود مثالی از مدیریت زمان در آزمون آیلتس بخواهم بزنم کنکور را به عنوان نمونه بیان می کنم. چند مرتبه در آزمون های شبیه سازی شده کنکور شرکت کردید تا مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید؟ آزمون آیلتس نیز دقیقا به همین صورت است ، شما باید بدانید چگونه و در چه زمانی به سوالات هر بخش پاسخ دهید. 

 

با ساختار و سوالات آیلتس آشنا شوید

اگر برای اولین بار قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید و یا به تازگی با ساختارهای آزمون آن آشنا شده اید شرکت در آزمون آزمایشی برای شما ضروری است. به عنوان یک تازه وارد، یکی از اولین مزایای شرکت در آزمون ماک آیلتس این است که با بخش های مختلف آزمون یعنی لیسنینگ ، اسپیکینگ ، رایتیگ و ریدینگ آشنا می شوید. همچنین در مورد وظایف مختلف در هر بخش، تعداد سؤالات هر بخش و حتی زمان برگزاری آزمون موارد با ارزشی را خواهید آموخت. دانستن این اطلاعات برای شروع سفر شما به سمت موفقیت در آیلتس ضروری است. آزمون آیلتس فارغ از تسلط شما به زبان انگلیسی تحت تاثیر عواملی دیگری همچون محیط آزمون ، مصحح و از همه مهمتر شرایط روحی شما است. شاید شما از نظر دانش زبان در سطح بالایی باشید ولی اگر شما با ساختار آزمون و سوالات آشنا نباشید امکان گرفتن نمره خوب برای شما ممکن نخواهد بود. 

 

ویژگی های یک آزمون آزمایشی آیلتس خوب چیست؟

هنگام انتخاب ارائه دهنده آزمون ماک آیلتس، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا به دنبال آزمون آزمایشی آیلتس باشید که دارای مشخصات زیر باشد.

 

آزمون های آزمایشی کامل

آزمون آزمایشی کامل یک آزمون با همان تعداد سؤال و ساختار مشابه آزمون آیلتس است. این آزمون به منظور آماده سازی شما برای آزمون واقعی آیلتس است. بنابراین فقط در آزمون های آزمایشی کامل آیلتس شرکت کنید.

 

سوالات واقعی آیلتس

آزمون ماک آیلتس فقط باید از سوالات واقعی نوشته شده توسط شورای بریتانیا استفاده کند. در غیر این صورت، آنها به هدف خود که آماده سازی شما برای آزمون آیلتس حقیق است به دور خواهند بود. بنابراین، فقط در آزمون های آزمایشی شرکت کنید که با استفاده از سوالات واقعی آیلتس ایجاد می شوند.

 

جزئیات پرسش و پاسخ

پس از شرکت در آزمون آزمایشی، جزئیات سوالات به همراه پاسخ های شما و پاسخ صحیح به شما داده می شود. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که به چه سوالاتی پاسخ اشتباه داده اید و چه اشتباهاتی در طول آزمون مرتکب شده اید تا بتوانید از انجام آنها در آزمون آیلتس اجتناب کنید.

 

گزارش های تحلیلی

گزارش تحلیلی یکی از ویژگی های ضروری یک آزمون آزمایشی آیلتس خوب است. گزارش های تحلیلی دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه می توانید امتیاز اورال خود را با اشاره به نقاط قوت و ضعف خود بهبود بخشید. بنابراین اگر به دنبال بهبود نمره اورال خود با شرکت در آزمون ماک هستید، حتماً در آزمون ماکی شرکت کنید که در نهایت به شما گزارش تحلیلی ارائه می دهد.

 

ممتحنین معتبر آیلتس

نتیجه آزمون آیلتس شما توسط ممتحنین معتبر آیلتس از IDP و شورای بریتانیا بررسی و علامت گذاری می شود. این ممتحنین شرایط لازم برای ارزیابی نتایج شما را بر اساس معیارهای آیلتس دارند. برای اطمینان از اینکه نتایج آزمون آزمایشی شما با آزمون آیلتس آینده شما قابل مقایسه است، باید مطمئن شوید که ممتحنین معتبر آیلتس نیز آزمون آزمایشی شما را بررسی می کنند. بنابراین مطمئن شوید که ارائه دهنده آزمون آزمایشی شما از ممتحنین معتبر آیلتس برای ارزیابی آزمون شما استفاده می کند.

 

آزمون ماک آنلاین یا آفلاین، سوال این است!

وقتی صحبت از آزمون ماک آیلتس به میان می آید، سهولت دسترسی و سرعت نمره دهی نقش مهمی دارند. هیچ کس نمی خواهد هفته ها صبر کند تا نتیجه آزمون ماک را بگیرد. به هر حال، این یک تست تمرینی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم، و تمرین زمانی مؤثرتر است که در عرض چند روز تصحیح و مشخص شود. بسیاری از داوطلبان آیلتس قبل از شرکت در آزمون واقعی تست های آزمایشی زیادی را نیز انجام می دهند و این به معنای صرف زمان زیادی در ترافیک و برای آماده سازی است. بسیاری از داوطلبان همچنین به مراکز آزمون آزمایشی آیلتس دسترسی ندارند و نمی توانند در این آزمون ها شرکت کنند مگر اینکه برای شرکت در آن به شهر دیگری سفر کنند.

این محدودیت‌ها و بسیاری از محدودیت‌های دیگر، محبوبیت آزمون‌های آزمایشی آنلاین را در چند سال گذشته افزایش داده است. این آزمون‌ها حس یک آزمون آیلتس کامپیوتری را برای متقاضی تداعی می کنند. آزمون‌های ماکی که توسط ارائه‌دهندگان معتبر آزمون ارائه می‌شوند، شامل هر چهار مهارت می‌شوند. علاوه بر این، داوطلبان آیلتس می توانند در این آزمون ها به صورت آنلاین شرکت کنند، بنابراین تنها چیزی که نیاز دارند یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است و می توانند در هر کجا که هستند و هر زمان که بخواهند شرکت کنند.

از آنجایی که پاسخ های داوطلب به صورت آنلاین ارسال می شود، این آزمون ها به سرعت بررسی می شوند و نتایج در عرض چند روز در دسترس هستند. همچنین، این آزمون‌ها به مرکز آزمون نیاز ندارند. بنابراین این تست ها معمولا بسیار ارزان تر از تست های آفلاین هستند. بنابراین اگر به دنبال آزمون های آزمایشی آیلتس اقتصادی هستید که در هر کجای دنیا که هستید در دسترس شما باشد و نتایج را نیز سریع ارسال می کنند، آزمون های آزمایشی آیلتس آنلاین بهترین انتخاب شما هستند.

 

نتیجه گیری

هزینه آزمون آیلتس بدون در نظر گرفتن کشوری که در آن شرکت می کنید، حدود 200 دلار است. این میزان هزینه مخصوصا با در نظر گرفتن نوسانات قیمت ارز اصلا ارزان نیست. بنابراین اگر آزمون آیلتس خود را بدون آمادگی شرکت کنید، احتمال این وجود دارد که وقتی گزارش آیلتس خود را پس از چند هفته دریافت کردید، نمره اورال شما آن چیزی که انتظار دارید نباشید و مجبور شوید یک مرتبه دیگر این آزمون را شرکت کنید. با شرکت در آزمون های آزمایشی آیلتس که بسیار ارزان تر از آزمون واقعی آیلتس هستند، می توانید محیط آزمون را بارها تجربه کنید و نه تنها از نظر زمانی صرفه جویی کنید بلکه هزینه کمتری را نیز صرف آزمون آیلتس بکنید. 

 

rafieienglishclinic.com

دوره پیشنهادی

دوره آیلتس جنرال

 

مطالب پیشنهادی

آمادگی برای آیلتس بدون کلاس امکان پذیر است؟

روش های بهبود رایتینگ آیلتس (IELTS)

روش های طلایی تقویت ریدینگ آیلتس (IELTS)

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic