لوگو انگلیش کلینیک
معرفی آزمون زبان انگلیسی پزشکی OET

معرفی آزمون زبان انگلیسی پزشکی OET

03/02/07 13 دقیقه برای مطالعه 866

OET (The Occupational English Test) برای پاسخگویی به نیازهای زبان انگلیسی خاص بخش مراقبت های بهداشتی طراحی شده است. این آزمون مهارت زبان انگلیسی متخصصان مراقبت های بهداشتی را که می خواهند در یک محیط انگلیسی زبان فعالیت پزشکی خود را دنبال کنند، ارزیابی می کند. هر چهار مهارت زبان با آزمون‌های Writing و Speaking در 12 حوزه مختلف مراقبت‌های بهداشتی در دسترس است و زبان آموزان آزمون های متفاوتی را دریافت خواهند کرد! این در حالی است که تمامی داوطلبان در آزمون های Reading و Listening یکسان شرکت می کنند.

 

 

OET به عنوان مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی در انگلستان، ایرلند، استرالیا، نیوزلند، دبی، نامیبیا و سنگاپور برای ثبت نام در 12 حرفه مراقبت های بهداشتی پذیرفته می شود.

 

 

OET متعلق به Cambridge Boxill Language Assessment Trust (CBLA) است. این آزمون یک سرمایه گذاری بین کمبریج انگلیسی و موسسه باکس هیل به حساب می آید. امروز ما در کلینیک تخصصی رفیعی قصد داریم نگاهی دقیق به این آزمون بیاندازیم. 

 

 

معرفی آزمون زبان انگلیسی پزشکی OET

 

 

بخش های آزمون OET

به صورت کلی تمامی آزمون های زبان انگلیسی به چهار بخش اصلی تقسیم می شوند که شامل ریدینگ ، رایتینگ ، لیسنینگ و اسپیکینگ می باشد. آزمون OET نیز دقیقا شامل همین چهار بخش می شود. 

 

 

 

بخش Listeningآزمون OET

 

بخش مهارت Listening آزمونOET  از سه بخش و در مجموع 42 سوال تشکیل شده است. موضوعات مربوط به مراقبت های بهداشتی عمومی است و برای داوطلبان در تمامی حرفه ها قابل دسترسی است. کل آزمون Listening حدود 40 دقیقه است که شامل گفتار ضبط شده و مکث می شود تا به شما زمان برای نوشتن پاسخ هایتان بدهد. شما هر صدای ضبط شده را یک بار می شنوید و انتظار می رود پاسخ های خود را در حین گوش دادن بنویسید. این آزمون به صورت کلی به سه بخش تقسیم می شود: 

 

بخش A – بخش مشاوره (هر کدام حدود 5 دقیقه)

 

بخش A توانایی شما را برای شناسایی اطلاعات خاص در طول یک مشاوره ارزیابی می کند. شما به صحبت های دو مشاوره ثبت شده حرفه ای و بیمار گوش می دهید و یادداشت های متخصص بهداشت را با استفاده از اطلاعاتی که می شنوید تکمیل می کنید. 

 

قسمت B – بخش های کوتاه محل کار (هر کدام حدود 1 دقیقه)

 

بخش B توانایی شما در شناسایی جزئیات، نظرات اصلی یا هدف صحبت‌های کوتاه در محل کار را ارزیابی می کند. شما به شش فایل ضبط شده گوش خواهید داد (به عنوان مثال جلسات توجیهی تیم، تحویل دادن، یا گفتگوهای متخصص بهداشت و بیمار) و به یک سوال چند گزینه ای برای هر فایل پاسخ خواهید داد.

 

قسمت C – بخش های ارائه علمی (هر کدام حدود 5 دقیقه)

 

بخش C توانایی شما را برای دنبال کردن یک سخنرانی ضبط شده یا مصاحبه در مورد طیف وسیعی از موضوعات قابل دسترس مراقبت های بهداشتی ارزیابی می کند. شما به دو فایل مختلف گوش می دهید و در هر فایل به شش سوال چند گزینه ای پاسخ می دهید. انتظار دو سخنرانی یا دو مصاحبه یا یکی از هر کدام را داشته باشید.

 

 

 

بخش ریدینگ آزمون OET

 

آزمون Reading از سه بخش و در مجموع 42 سوال تشکیل شده است. هر سه قسمت در مجموع 60 دقیقه طول می کشد. موضوعات مربوط به مراقبت های بهداشتی عمومی است و بنابراین برای داوطلبان در همه حرفه ها قابل درک می باشند.

 

بخش A – تسک خواندن سریع (15 دقیقه)

بخش A توانایی شما را برای مکان یابی اطلاعات خاص از چهار متن کوتاه به شیوه ای سریع و کارآمد ارزیابی می کند. چهار متن کوتاه مربوط به یک موضوع مراقبت های بهداشتی است و شما باید به 20 سوال در بازه زمانی اختصاص داده شده پاسخ دهید. 20 سوال شامل سوالات تطبیق، تکمیل جمله و پاسخ کوتاه است.

 

بخش B و بخش C - تسک خواندن دقیق (45 دقیقه)

بخش B توانایی شما را برای شناسایی جزئیات، اصل یا نکته اصلی شش متن کوتاه که از محل کار مراقبت های بهداشتی (هر کدام 100 تا 150 کلمه) تهیه شده است، ارزیابی می کند. متون ممکن است شامل گزیده هایی از اسناد خط مشی، دستورالعمل های بیمارستان، راهنماها یا ارتباطات داخلی، مانند ایمیل ها یا یادداشت ها باشد. 

 

بخش C توانایی شما را برای شناسایی معنا و نظر دقیق در دو متن در مورد موضوعات مورد علاقه متخصصان مراقبت های بهداشتی (هر کدام 800 کلمه) ارزیابی می کند. برای هر متن باید به هشت سوال چهارگزینه ای پاسخ دهید.

 

 

 

بخش اسپیکینگ آزمون OET

 

آزمون فرعی Speaking به صورت جداگانه ارائه می شود و حدود 20 دقیقه طول می کشد. این بخش از OET از مباحثی استفاده می کند که به طور خاص برای حرفه شما طراحی شده اند. در هر بخش، شما نقش حرفه ای خود را ایفا می کنید (مثلاً به عنوان یک پرستار یا به عنوان یک داروساز) در حالی که مخاطب نقش یک بیمار، مشتری، یا یکی از بستگان بیمار را بازی می کند. برای علم دامپزشکی، مخاطب شما مالک یا مراقب حیوان است.

در هر آزمون Speaking، هویت و حرفه شما توسط همکار بررسی می شود و یک مکالمه کوتاه در مورد سابقه حرفه ای شما وجود دارد. سپس نقش‌آفرینی‌ها یکی پس از دیگری معرفی می‌شوند و برای هر کدام سه دقیقه فرصت دارید. نقش آفرینی ها هر کدام حدود پنج دقیقه طول می کشد.

 

 

بخش رایتینگ آزمون OET

 

آزمون فرعی رایتینگ 45 دقیقه طول می کشد و مختص یک افراد حرفه ای است. برای هر حرفه یک تسک بر اساس یک موقعیت معمولی در محل کار و خواسته های آن حرفه تنظیم شده است - یک پرستار وظیفه پرستاری را انجام می دهد، یک دندانپزشک وظیفه دندانپزشکی را انجام می دهد و غیره.

 

 

نمره بندی امتحان OET

 

تقریبا در سال 2018 بود که برگزار کننده های این آزمون تصمیم گرفتند رتبه بندی جدیدی را برای این آزمون در نظر بگیرند. در این بخش ما قصد داریم نمره دهی این آزمون را همراه با معادل آن با آیلتس معرفی کنیم. 

 

 

نمره عددی OET

نمره حروفی OET

توضیح نمره

معادل OET در آیلتس

۴۵۰ الی ۵۰۰    

A

افرادی که این نمره را در آزمون کسب می کنند قادر به صحبت فصیح و دقیق با بیماران ، متحصصین امور بهداشتی می باشد. این افراد می توانند تمامی موارد مربوط به بهداشت را درک کرده و با افراد دیگر بدون مشکل صحبت کنند.

8 تا 9

۳۵۰ الی ۴۴۰    

B

افرادی که این نمره را در آزمون کسب می کنند قادر به صحبت فصیح و دقیق با بیماران ، متحصصین امور بهداشتی می باشد. این افراد تنها در هنگام صحبت و نگارش بسیار تخصصی به مشکل خواهند خورد

7.5

7

۲۰۰ الی ۳۴۰    

C+

با وجود برخی از مشکلات در گرامر و لغات این افراد می توانند در محیط بهداشتی و درمانی به خوبی با مخاطبین خود مکالمه داشته باشند

6.5

C

6

5.5

۱۰۰ الی ۱۹۰    

D

با اشتباهات فراوان و مشکلات متعدد می توانند با بیماران صحبت کرده و تا میزانی نیز آن ها را درک کنند

کمتر از 5.5

۰ الی ۹۰ 

E

می تواند با موضوعات خیلی ساده و معمول صحبت کرده و پیام های ساده را نیز می تواند درک کند. در هنگام مکالمه نیز با اشتباهات فراوان می تواند صحبت کند. 

 

 

امتحان OET برای کدام رشته ها کاربرد دارد؟

 

براساس اعلام دانشگاه کمبریج آزمون OET در تمامی دنیا در 12 رشته مرتبط با بهداشت و سلامت برگزار می شود و ممکن است در آینده رشته های مرتبط با این حوزه نیز اضافی شوند.

  • دندان پزشکی
  • داروسازی
  • متخصصین تغذیه
  • فیزیوتراپی
  • پزشکی
  • پاپزشکی
  • پرستاری
  • رایوگرافی
  • کار درمانی
  • گفتار درمانی
  • بینایی سنجی
  • دامپزشکی

 

 

منابع آزمون OET سال ۲۰۲۲

 

در هر آزمونی منابع مختلفی توسط برگزار کننده آن ارائه می شود که با مطالعه آن می توان نتیجه دلخواه را کسب کرد. از آنجایی که آزمون OET یک آزمون کاملا تخصصی است دسترسی به منابع می تواند نقش بسزایی را در موفقیت شما بازی کند. از این رو در این بخش برای شما مهمترین منابع این آزمون را دسته بندی کرده ایم. 

 

  • BBC OET Materials
  • Medical Journals
  • ABC Materials
  • The Official guide to OET by Kaplan
  • Banfield OET Preparation Material
  • Australian Language Connections

 

 

هزینه آزمون oet

 

هزینه این آزمون به صورت سالانه تغییر می کند و معمولا بر اساس دلار استرالیا محاسبه می شود. بر اساس آخرین گزارشات دریافتی هزینه شرکت در این آزمون در سال 2022 با حساب مالیات 587 دلار استرالیا می باشد. 

 

 

 

OETیا IELTS: انتخاب آزمون مناسب برای شما

 

 

آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) و OET (آزمون انگلیسی شغلی) هر دو برای آزمایش زبان انگلیسی پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان استفاده می شوند. هر دوی این آزمون ها توسط نهادهای نظارتی انتخاب می‌شوند تا مطمئن شوند که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مهارت‌های زبانی کافی برای برقراری ارتباط مؤثر با بیماران و همکاران و ارائه مراقبت‌های پزشکی کافی دارند.

 

 

IELTS  یا OET

 

 

تفاوت بین OET و IELTS چیست؟

 

هر دو آزمون آیلتس و OET توسط اتحادیه اروپا و استرالیا پذیرفته می شوند، با این حال، OET توانایی شما را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در یک محیط مراقبت های بهداشتی آزمایش می کند، در حالی که آیلتس توانایی کلی شما را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی ارزیابی می کند. 

 

 

آیا OET ساده تر از آیلتس است؟

 

اگرچه چند شایعه ای وجود دارد که قبولی در OET راحت تر از آیلتس آکادمیک است، با این وجود این مسئله درست نیست. سطح مورد نیاز از هر آزمون توسط مقامات نظارتی در بریتانیا یکسان است. به نظر می رسد این شایعه به این دلیل باب شده است که بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی که در OET برای اولین بار شرکت کرده اند قادر به پاس کردن آن بوده اند. 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای آزمون زبان CAEL

بهترین دوره های آنلاین آمادگی آزمون آیلتس

راهنمای جامع آزمون زبان آی تپ (iTEP)

مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی کدامند؟

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic