لوگو انگلیش کلینیک
معرفی بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی

معرفی بهترین دیکشنری های زبان انگلیسی

03/02/08 13 دقیقه برای مطالعه 1470

با وجود این که امروزه روش های مختلفی برای پیدا کردن معانی لغات انگلیسی وجود دارند ولی هنوز استفاده از دیکشنری به دلیل کاربرد بالای آن روش قالب برای پیدا کردن معانی و مثال های گوناگون به حساب می آید. از آنجایی که در زبان انگلیسی تعداد دیکشنری ها بسیار زیاد می باشد پیدا کردن بهترین دیکشنری می‌تواند برای زبان آموزان بحثی حیاتی به حساب آید.  ما در کلینیک تخصصی رفیعی با اتکا به سالها تدریس زبان انگلیسی قصد داریم بهترین دیکشنری ها را برای شما معرفی کرده و کمک کنیم انتخاب درستی را بر اساس نیاز خود داشته باشید. 

 

دیکشنری های معروف انگلیسی به فارسی

برای زبان آموزان فارسی زبان فارغ از اینکه در چه سطحی هستند وجود یک دیکشنری انگلیسی به فارسی مطمئن می تواند فرایند یادگیری زبان را به حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد از این رو بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

 

دیکشنری هزاره 

علی محمد حق شناس یکی از بزرگترین زبان شناسان و مدرسین زبان انگلیسی در تمامی ادوار می باشد. این محقق برجسته در عمر ارزشمند خود تلاش کرد دیکشنری را تهیه نماید که برای تمامی سطوح قابل استفاده باشد. دیکشنری هزاره امروزه به عنوان بهترین و پرکاربردترین دیکشنری انگلیسی به فارسی در سطح کشور معرفی می‌شود و کاربران می‌توانند برای ترجمه متون دشوار نیز به آن مراجعه نمایند. بی شک هزاره اولین انتخاب برای افرادی می باشد که زبان انگلیسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

 

دیکشنری آریان پور 

کمتر زبان آموزی فارسی زبانی وجود دارد که حداقل یک بار اسم دکتر منوچهر آریان پور موسسه دیکشنری آریانپور را نشنیده باشد. این محقق برتر که در سال ۱۴۰۰ از دنیا رفتند در عمر گوهربار خود تلاش کرده‌اند انواع دیکشنری ها را برای زبان آموزان ایرانی تهیه نمایند. اولین نسخه دیکشنری آریانپور در سال ۱۳۵۲ روانه بازار شد و از آن پس سه نسخه از دیکشنری های این استاد ارزشمند به بازار معرفی شده است. آخرین نسخه این دیکشنری که در هفتم جلد می باشد بی شک کاملترین دیکشنری انگلیسی به فارسی می باشد که در اختیار کاربران به صورت سی دی و چاپ شده قرار گرفته است.

 

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی آنلاین

FastDic

بدون شک از بهترین و کارآمدترین دیکشنری ها در سرتاسر کشور که توانسته نظر بسیاری از کاربران را نیز به خود جلب کند. در این دیکشنری شما این فرصت را حتی دارا می باشید تا از ترجمه متون نیز بهره بگیرید. 

 

آریانپور

دیکشنری 7 جلدی آریانپور این مرتبه تحت عنوان یک دیکشنری آنلاین و تنها برای سیستم های ویندوز تهیه شده است که می توانید با تهیه سی دی از آن بهره بگیرید. 

 

آبادیس

از بهترین دیکشنری های آنلاین موجود در بازار  که به کاربران خود اجازه می دهد اطلاعات موجود را ویراست کرده و معانی جدید را وارد کنند. 

 

برساد

تخصصی ترین دیکشنری موجود در ایران که بهترین و مهمترین لغات تخصصی را برای شما ترجمه می کند. این دیکشنری برای مترجمین هم بسیار کارآمد می باشد. 

 

بهترین دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

اساتید زبان انگلیسی همیشه به زبان آموزان خود تاکید می کنند به منظور اینکه دامنه لغات خود را افزایش دهند بهتر است از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی استفاده کرده و دامنه لغات خود را بهبود ببخشند ولی سوالی که برای زبان آموزان پیش می آید این است که بهترین منبع دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی کدام کتاب و یا وبسایت می باشد در این بخش ما برای شما بهترین دیکشنری های موجود در بازار را معرفی می کنیم. 

 

دیکشنری آکسفورد 

قدیمی ترین دیکشنری موجود در بازار که فعالیت خود را از قرن شانزدهم میلادی آغاز کرده است و از آن به عنوان هویت زبان انگلیسی نیز یاد می شود دیکشنری آکسفورد می باشد شما با خرید و یا نصب این دیکشنری می توانید به بیش از ۵۰۰ هزار لغت زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید

 

دیکشنری لانگمن 

دیکشنری لانگمن که به نحوی اولین دیکشنری بود که دو تلفظ رایج زبان انگلیسی یعنی بریتیش و امریکن را به کاربران آموزش می داد. این دیکشنری که توسط موسسه پرینستون چاپ میشود جلسه دیکشنری محبوب کاربران فارسی زبان به حساب می آید.

معرفی و بررسی دیکشنری لانگمن

 

دیکشنری وبستر

اولین دیکشنری که در امریکا چاپ شد توسط فردی به نام وبستر بود که به منظور ارج نهادن به فعالیت‌های او نام دیکشنری او را نیز به نام خودش ثبت کرده اند و امروزه به عنوان دیکشنری برتر لهجه امریکن به حساب می آید. استفاده از این دیکشنری برای کاربران و زبان آموزان مبتدی اصلاً پیشنهاد نمی شود و بهتر است به دیکشنری های آکسفورد و یا لانگمن رجوع کنند

 

دیکشنری مک میلیان

یکی از دیکشنری هایی که همانند لانگمن تلاش کرده است لهجه های بریتیش و امریکن را پشتیبانی کرده و کاربران را در این امر یاری نماید.  این دیکشنری که  به صورت آنلاین و رایگان در دسترس زبان آموزان قرار می گیرد امروزه به عنوان یکی از کاملترین دیکشنری ها در بخش idiom به حساب می آید.

 

دانلود چهار دیکشنری تصویری


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic