لوگو انگلیش کلینیک
چرا کودکان باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند؟

چرا کودکان باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند؟

03/02/09 13 دقیقه برای مطالعه 1474

فارغ از اینکه چه برنامه ای برای آینده خود در نظر گرفته اید یادگیری زبان دوم همیشه یکی از کارآمدترین مهارت ها در دنیا است. این مسئله هنگامی که صحبت از کودکان به میان می آید اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. کودکان دو زبانه زمانی که وارد دوره ی نوجوانی می شوند یادگیری زبان دوم به آن ها کمک می کند تا دنیا را از دیدگاه متفاوتی نسبت به هم سن های خود نگاه کنند ، زبان جدید همانند عینکی است که ذهنیت شما را کاملا نسبت به تمامی امور متفاوت می کند. علاوه بر این مسائل یادگیری زبان دوم مخصوصا زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا در محل کار خود به راحتی با مشتریان بین المللی ارتباط بر قرار کرده و پله های ترقی را به سرعت سپری کنید. بنابراین زبان انگلیسی را از کودکی شروع کنید! 

 

6 دلیلی که کودکان باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند: 

 

1- یادگیری زبان حس همدلی (Empathy) را افزایش می دهد

هنگامی که کوکان ما زبان جدید را آموزش می بینند ما آن ها را با فرهنگ  ها و ارزش های اخلاقی جدید آشنا می کنیم . این امر به روند اجتماعی شدن آن ها کمک می کند. از آنجایی که افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند به سرعت در حال افزایش هستند یادگیری این زبان کمک می کند فرزندان ما نیز توانایی صحبت با افرادی همانند خود را داشته باشند و در آینده حس همدلی بیشتری را با آن ها تجربه کنند. 

 

2- دو زبانگی سلامت ذهن شما را تضمین می کند

بر اساس تحقیق های مختلف صورت گرفته صحبت به زبان های مختلف یکی از عناصری است که کمک می کند تا فرایند فراموشی در افراد نه تنها کند شود بلکه امکان ابتلا به آلزایمر در آن ها نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند. زبان جدید کمک می کند تا مغز گیرنده های مختلفی را فعال کند و همین مسئله کمک می کند مغز اطلاعات را به روش های مختلفی تحلیل کند و در نتیجه عملکرد آن نیز در طول زمان حفظ شود. برای اینکه این مسئله را برای شما بهتر توضیح دهیم از مثال یک ماشین قدیمی استفاده می کنیم. برای لحظه ای تصور کنید یک ماشین قدیمی و کهنه دارید که سال های است در انتهای پارکینگ شما در حال خاک خوردن است چند دقیقه نیاز دارید تا آن را روشن کنید؟ احتمال حتی روشن هم نشود. مغز نیز دقیقا همانند این ماشین کهنه عمل می کند ما باید به صورت روزانه از آن کار کشیده و آن را مجبور کنیم تا کار کند در غیر این صورت همانند یک ماشین کهنه و قدیمی می شود. 

 

3- کودکان راحت تر یاد می گیرند

علی رغم باور عمومی هیچ گونه سند علمی مبنی بر بالا بودن توانایی کودکان در یادگیری وجود ندارد، اما از نظر شرایط محیطی کودکان نسبت به بزرگسالان در موقعیتی قرار دارند که فرایند یادگیری در آن ها بهتر عمل می کنند و راحت تر می توانند یک زبان را یاد بگیرند ، مخصوصا اگر آن ها در شرایط قرار داشته باشند که زبان دوم را همانند زبان مادری خود یاد بگیرند. 

 

4- چندزبانه بودن به درآمد بالا کمک می کند

مطالعات بسیاری نشان می دهند که رابطه ی مثبتی میان یادگیری زبان های مختلف و درآمد بالا وجود دارد. عمق اقیانوس شغل ها برای کسانی که به زبان های مختلفی مسلط هستند عمیق تر است (به یاد داشته باشید اصلی ترین زبانی که باید بلد باشید زبان انگلیسی است) برای کارفرماها کارکنانی که قادر هستند با مشتریان متعددی صحبت کنند بسیار کارآمد هستند. تسلط به هر زبان به این معنی است که شما بازدهی چندین کارمند را به همراه دارید. نتایج آخرین تحقیقات در عرصه بازاریابی نشان می دهند افرادی که قابلیت صحبت به زبان های گوناگون را دارند توانایی برقراری ارتباط آن ها نیز فوق العاده بالا می باشد. 

 

5- یادگیری زبان انگلیسی جهان بینی کودکان را تقویت می کند.

هر زبان اصطلاحات ، فرهنگ و میراث خاص خود را دارد. کودکانی که در معرض این ویژگی ها قرار می گیرند با ایده ها ، مفاهیم و تفاوت های گرامری مختلفی نیز آشنا می شوند همین امر نیز به آنها کمک می کند تا با دید جدید به اتفاقات دنیا نگاه کنند. هر زبان برای آن ها ابزاری جدید است که دنیا را برای آن ها مکانی بهتر می کند. 

 

6- افزایش تعداد افرادی که دو زبانه هستند

هنوز آمار دقیقی از افرادی که توانایی صحبت به زبان های مختلف دارند در دست نیست ولی بر اساس آخرین آماری که از کارمندان و کارآفرینان به دست آمده نشان می دهد تعداد افرادی که به زبان های مختلف صحبت می کنند در حال افزایش است. یکی از دلایلی که این امر را افزایش می دهد گسترش روز افزون مهاجرت و آغاز جریان جهانی شدن است. به یاد داشته باشید با ظهور عصر دیجیتال دنیا دیگر تحت شعاع مرزهای جغرافیایی نیست. 

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان همراه با بازی

بهترین سن یادگیری زبان کودکان

 


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic