لوگو انگلیش کلینیک
گرامر in spite of و despite در زبان انگلیسی با مثال

گرامر in spite of و despite در زبان انگلیسی با مثال

03/02/10 13 دقیقه برای مطالعه 3677

گرامر in spite of و despite در زبان انگلیسی با مثال

در زبان انگلیسی همیشه بحث در مورد کاربرد دو عبارت in spite of و despite داغ بوده و بسیاری از زبان آموزان برای اینکه بتوانند بهترین متون را بنویسند، از این دو عبارت پر کاربرد بهره می گیرند. سوالی که برای بسیاری از زبان آموزان پیش می آید، این است که با وجود معنای یکسانی که این دو عبارت دارند کاربرد آن ها به چه صورت می باشد و آیا از نظر گرامری تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسیاری از مدرسین زبان انگلیسی عنوان می کنند این دو عبارت کاملا هم معنی هستند و هیچ تفاوتی نیز ندارند. این دو عبارت را ما در فارسی تحت عنوان " با وجود، علیرغم" معنی می کنیم ولی حالا بهتر است نگاهی نیز به کاربرد این دو عبارت بیاندازیم.

 

in spite of و despite چگونه در جمله به کار می روند؟

هر دو عبارت in spite of و despite حروف اضافه‌ای هستند که تضاد را نشان می‌دهند. این دو می توانند در ابتدای یک جمله یا در وسط آن ظاهر شوند، اما شما اغلب به یک عبارت اضافی برای نشان دادن طرف مقابل نیاز دارید. مثلا:

In spite of the variety of options at the store, I couldn’t find a fitting dress to wear to my friend’s wedding.

علیرغم گزینه های متنوع در فروشگاه، من نتوانستم لباس مناسبی برای پوشیدن در عروسی دوستم پیدا کنم.

 

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، اگر "in spite of" را در آن جمله با "despite" جایگزین کنیم، معنی جمله تغییر نخواهد کرد و شما در هر صورت منظور خود را به مخاطب می رسانید. آنچه مهم است این است که جمله مستقل - چیزی که می تواند به تنهایی به عنوان یک جمله بکار رود - وجود دارد تا عبارت اضافه ای را که با "in spite of" شروع می شود را معنی دار کند.

 

تفاوت بین in spite of و despite چیست؟

پاسخ سریع به این سوال بسیار ساده است و تفاوت despite و in spite of در این است که despite یک کلمه است در حالی که in spite of سه کلمه است.

بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، هر دوی آنها به معنای "بدون تأثیر عامل خاصی که ذکر شد" هستند، اما می توان از آنها برای برجسته کردن لحن جمله ای که در آن استفاده می شود، استفاده کرد. هر کدام در گذشته کاربرد خاصی داشتند که در ادامه مقاله به بررسی آن می پردازیم.

هر دو این عبارات، حرف اضافه هستند و معمولاً می توانید آن ها را به جای یکدیگر استفاده کنید. برای نویسندگانی که به کوتاهی جملات اهمیت می دهند، despite بهتر است. ولی به غیر از این مسئله، می توانید در همان جمله از in spite of نیز بهره بگیرید. امروزه، انتخاب یکی بر دیگری صرفاً به ترجیح شخصی بستگی دارد.

به عنوان مثال؛

We struggled financially last year despite being very responsible with our money.

We struggled financially last year in spite of being very responsible with our money.

ما سال گذشته با وجود اینکه مسئولیت زیادی در قبال پول خود داشتیم، از نظر مالی با مشکل مواجه شدیم.

همچنین می توانید هر یک از مترادف های زیر را جایگزین هر یک از این اصطلاحات کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد جملات خود را تغییر دهید تا از نظر ساختار گرامری درست به نظر برسد.

 

  • Notwithstanding
  • Even though
  • Regardless of

 

به عنوان مثال؛

We struggled financially last year regardless of being very responsible with our money.

We struggled financially last year even though we were very responsible with our money.

 

نحوه استفاده از in spite of و despite در جملات

in spite of و despite حروف اضافه هستند، یعنی قبل از اسم، ضمیر یا عبارت اسمی قرار می گیرند و یا یک شی را معرفی کرده یا زمان، مکان، جهت، مکان یا روابط مکانی را توضیح می دهند. دو عبارت in spite of و despite نیز از همین ساختار پیروی می کنند، ولی معمولاً نوعی تضاد یا رابطه را نشان می‌دهند.

 

حروف اضافه همیشه در ابتدا یا وسط جمله بکار می روند. آنها رابطه بین یک جمله مستقل و وابسته را نشان می دهند و همیشه قبل از جمله وابسته قرار می گیرند.

In spite of the sudden icy weather, we chose to drive across the state to celebrate our best friend’s birthday; luckily, the drive was uneventful.

We chose to drive across the state to celebrate our best friend’s birthday despite the sudden icy weather; luckily, the drive was uneventful.

با وجود یخبندان ناگهانی، ما تصمیم گرفتیم برای جشن تولد بهترین دوستمان در سراسر ایالت رانندگی کنیم؛ خوشبختانه، رانندگی بدون حادثه بود.

پس از این دو عبارت، نمی توانید از ساختارهای مختلفی استفاده کنید. بر اساس نکات گرامری، تنها می توانید از سه ساختار رایج بهره بگیرید که پیش رو این سه ساختار را برای شما توضیح می دهیم.

 

اسم (Noun)

اسم ها یک شخص، مکان، چیز یا ایده هستند. اولین نوع استفاده از این حروف اضافه زمانی است که شما بعد از آنها از اسم استفاده کنید. به مثال پیش رو دقت کنید.

She was drinking iced coffee despite the freezing temperatures.

او با وجود دمای انجماد، قهوه سرد می‌نوشید.

 

اسم مصدر (Gerund)

Gerunds (اسم مصدر) یک فعل است که به -ing ختم می شود و به عنوان اسم نیز استفاده می شود.

Despite my exercising, I still wasn’t meeting my weight loss goals.

با وجود ورزش کردن، هنوز به اهداف کاهش وزنم نرسیده ام.

 

بعد از عبارات How, what, who, why, where, when

در زبان انگلیسی به جملاتی که همراه با How, what, who, why, where, when بکار می روند "عبارات موصولی" می گویند که یکی از کاربردهای آن ها این است که بعد از in spite of و despite می آیند

She listened to his speech in spite of how he had treated her earlier.

علیرغم اینکه قبلاً چگونه با او رفتار کرده بود، به صحبت های او گوش داد.

 

تغییرات در شرایط در طول زمان

در بالا اشاره کردیم که در گذشته کاربردهای خاص تری از in spite of و despite وجود داشته است. نحوه استفاده ما از کلمات در طول زمان تغییر می کند و حتی اگر به برخی از افراد استفاده از عبارات خاص به روش خاصی آموزش داده شده باشد، به این معنی نیست که آن قوانین پیشنهادی برای همه جامعه تطبیق داده شده است.

 

در گذشته عنوان می شد که تفاوت اصلی بین استفاده از in spite of و despite در این است که in spite of تضاد بین یک بند مثبت به یک بند منفی را توضیح دهد. ولی این در حالی است که در بحث despite این لغت بین یک بند منفی به یک بند مثبت تضاد ایجاد می کند. ولی در زبان انگلیسی مدرن این کاربرد دیگر کاربردی ندارد و این دو به جای یکدیگر نیز بکار می روند.

In spite of her excellent grades, Monica was still required to take a summer course if she wanted to graduate on time.

علیرغم نمرات عالی، مونیکا همچنان مجبور بود در یک دوره تابستانی بگذرد، اگر بخواهد به موقع فارغ التحصیل شود.

The rainy day ruined their plans to explore the old ruins despite the company telling them they could still take the tour no matter the weather.

روز بارانی برنامه‌های آن‌ها برای کاوش در خرابه‌های قدیمی را خراب کرد، علی‌رغم اینکه شرکت به آن‌ها گفت که همچنان می‌توانند بدون توجه به آب و هوا، این تور را انجام دهند.

 

 

کلام آخر

یکی از مسائلی که سبب می شود زبان آموزان نتوانند به درستی در آزمون آیلتس موفق ظاهر شوند، عدم آشنایی نسبت به کاربرد لغات می باشد. ما در دوره آموزش جامع زبان انگلیسی و آیلتس ویکتوری تلاش می کنیم همراه با شما نگاهی به کاربردهای صحیح این ساختارها انداخته و شما را در این مبحث راهنمایی کنیم.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

گرامر prefer و would rather

گرامر there is و there are


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic