لوگو انگلیش کلینیک
یادگیری زبان انگلیسی در زمان های مرده

یادگیری زبان انگلیسی در زمان های مرده

03/01/07 13 دقیقه برای مطالعه 1019

جکسنون براون در یکی از کتاب های خود می گوید «نگویید که وقت کافی ندارید. شما دقیقاً همان تعداد ساعتی در روز دارید که به هلن کلر، پاستور، میکائل آنژ، مادر ترزا، لئوناردو داوینچی، توماس جفرسون و آلبرت انیشتین داده شده است.» این دقیقا شرایط زندگی یکایک ما را بیان می کند. کسانی که برای انجام دادن هر کاری بهانه نداشتن زمان را می آورند. اگر به یک ملاقات کاری دیر می رسیم بهانه ترافیک را می آوریم. اگر در آزمونی نمره خوب را کسب نمی کنیم از بد نمره دادن استاد گلایه می کنیم. از همه مهمتر فرایند یادگیری زبان انگلیسی خود را دیر آغاز می کنیم چون زمان یادگیری زبان انگلیسی نداریم! 

بهانه نداشتن زمان برای یادگیری زبان انگلیسی تحت تاثیر دو عامل قرار می گیرد. ابتدا اینکه افراد بر این هستند یادگیری زبان انگلیسی بسیار زمان بر است و دوم اینکه آن ها می گویند در یک روز دو ساعت زمان گذاشتن بر روی کلاس یادگیری زبان انگلیسی بسیار زیاد است و سبب می شود ما روز خود را از دست بدهیم. هر دو این تصورات اشتباه است ، ابتدا اینکه برخلاف باور همگان یادگیری زبان انگلیسی 5 سال به طول نمی انجامد و تنها در 12 تا 15 ماه به اتمام می رسد، ثانیا اگر شما در دوره های آنلاین مکالمه زبان انگلیسی شرکت کنید هر ساعت از روز که زمان کافی داشته باشید می توانید در کلاس های خود شرکت کرده و مفاهیم آموزشی را یاد بگیرید. امروز ما قصد داریم برای آن دست از زبان آموزانی که زمان کافی برای تمرین زبان انگلیسی ندارند و بر این باور هستند که 24 ساعت در روز برای آموزش زبان انگلیسی کافی نیست روش هایی را آموزش دهیم که با استفاده از آن ها می توانند آموزش زبان انگلیسی خود را دنبال کنند و هم زمان با دیگر زبان آموزان بهترین نتیجه را کسب کنند.  

 

به پادکست های زبان انگلیسی گوش کنید 

امروزه دیگر یادگیری زبان انگلیسی به سان گذشته نیست که زبان آموزان تنها متکی به یک کتاب ساده باشند ، همراه با گسترش تکنولوژی منابع یادگیری زبان انگلیسی نیز روز به روز در حال افزایش است. یکی از این منابع که در طی سالهای گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده است پادکست ها هستند. هدف اصلی پادکست ها ارائه مطلبی آموزشی ، فلسفی ، علمی و یا تحلیلی در مورد وقایع روز دنیا است ، که اگر از آن ها به عنوان یک ابزار کمک آموزشی استفاده شود می تواند بازدهی به مراتب بالایی را در بر داشته باشد. 

بنا به ارزیابی های صورت گرفته توسط بسیاری از زبان شناسان لیسنینگ یکی از بهترین راهکارها برای تقویت مهارت های چندگانه زبان انگلیسی به حساب می آید. استیفن کراشن بیان می کند آن دست از زبان آموزانی که ورودی های ادراکی بالایی دارند یادگیری زبان انگلیسی نیز برای آن ها نسبت به افراد دیگر ساده تر است. اگر شما نیز جزء آن دست از زبان آموزانی هستید که زمان کافی برای مطالعه مفاهیم درسی را ندارید پیشنهاد می کنم از امروز به پادکست های آموزشی زبان انگلیسی گوش دهید تا بیشترین بازخورد آموزشی را داشته باشید. 

 

گوش دادن به موسیقی زبان انگلیسی

علاوه بر پادکست ها موسیقی هایی که به زبان انگلیسی نوشته می شوند نیز یکی از منابع فوق العاده یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آیند. یکی از مزیت هایی که موسیقی به همراه دارد این است که شما می توانید در حال آشپزی ، کار و یا حتی رانندگی نیز به آن ها گوش دهید. از این رو دیگر نگرانی ای نسبت به نداشتن زمان نخواهید داشت. ما همه روزه به موسیقی ها متفاوت گوش می دهیم ولی کمتر به آن ها به عنوان روشی برای یادگیری زبان انگلیسی نگاه می کنیم. از این پس پیش از گوش دادن به موسیقی تلاش کنید ، ترانه هایی را انتخاب کنید که بر روی مفاهیم گرامری خاص تمرکز دارند. به عنوان مثال آهنگ های دهه 70 میلادی مملو از ساختارهای گرامری خاص هستند که به یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک می کنند. 

 

دنبال کردن اخبار انگلیسی

در روز چند مرتبه به اخبار گوش می دهید؟ کدام منابع را برای خواندن یا شنیدن اخبار انتخاب می کنید؟ آیا می دانید اخبار زبان انگلیسی در یادگیری زبان رسمی و آکادمیک بسیاری موثر هستند؟ امروزه با گسترش فناوری های الکترونیک مانند اینستاگرام و اینترنت افراد کمتر به اخبار تلویزیون گوش می دهند و بیشتر سعی می کنند اخبار را از رسانه های مستقل گوش کنند. فارغ از درست یا اشتباه بودن این کار ، برای افرادی که زمان کافی برای تمرین یا مطالعه کتاب ندارند اخبار یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آید. 

کافی است شما یک مرتبه به اخبار Press TV یا BBC گوش کنید و مشاهده کنید چه میزان لغات سخت و دشوار به شما آموزش داده می شود. مهمتر از آموزش لغات از آنجایی که اخبار به زبان انگلیسی رسمی صحبت می کنند ، به شما کمک می کنند تا با زبان انگلیسی رسمی و آکادمیک نیز آشنا بشوید. در بسیاری از خبرگزاری های بین المللی مانند بی بی سی و سی ان بی شما حتی قادر هستید تبادل اطلاعات در مورد یک موضوع خاص را نیز گوش کنید. به عنوان مثال در بی بی سی ما برنامه هایی همچون هارد تاک یا دنده 4 را داریم. پیشنهاد می کنیم ابتدا لهجه مد نظر خود را انتخاب کرده و سپس بر اساس آن به یکی از خبرگزاری های مورد نظر مراجعه کنید. نیاز نیست شما تمامی توجه خود را به اخبار معطوف کنید این کار را در حین ظرف شستن ، حمام کردن و حتی آشپزی نیز می توانید انجام دهید. 

 

به زبان انگلیسی با دوستان خود چت کنید

تا بدین جا تمامی مواردی که برای شما عزیزان گفتیم مربوط به لیسنینگ بود ولی آن دست از زبان آموزانی که زمان کافی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارند و قصد دارند از زمان های مرده خود بهره ببرند تمرین هایی جدای از لیسنینگ نیز دارند. یکی از بهترین تمرین ها برای این دست از زبان آموزان پیام دادن به زبان انگلیسی است. به صورت کلی ما در روز نزدیک به 100 تا پیام رد و بدل می کنیم. اگر این پیام ها به زبان انگلیسی ارسال شوند، در طول روز شما تمرینی مستمر و فوق العاده را انجام داده اید. 

فارغ از پیام دادن ممکن است در اطراف ما دوستانی حضور داشته باشند که همانند ما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. یکی از بهترین تمرین ها در طی روز صحبت با آن ها است ، اگر در حین رانندگی هستید و یا در محل کار هستید می توانید به راحتی با یکی از دوستان خود که درگیر یادگیری زبان انگلیسی هستند تماس بگیرید و شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید. بدون شک این دوستان نیز از این پیشنهاد استقبال می کنند. 

 

از مجلات و مقالات آنلاین انگلیسی بهره ببرید 

از میان مجلات انگلیسی با چند تا از آن ها آشنا هستید؟ آیا تا به حال اسم مجله ریدرز دایجست را شنیده اید؟ مجله نیوزوییک چطور؟ این مجلات یکی از بهترین منابعی هستند که شما می توانید در زمان استراحت برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. از آن جهت که مجلات تلاش می کنند از به روز ترین لغات و اصطلاحات استفاده کنند همیشه به شما عبارات کارآمدی را آموزش می دهند. نکته مهمی که نسبت به این مجلات وجود دارد ، این است که شما نیز به پرداخت هزینه مازاد نیستید می توانید آن ها را به صورت رایگان از داخل وب سایت انگلیش کلینیک دانلود کنید. 

 

به زبان انگلیسی فکر کنید 

نزدیک به 15 سال پیش ، هنگامی که درگیر یادگیری زبان آلمانی بودم از آنجایی که فردی را برای تمرین نداشتم با خودم صحبت می کردم تا مکالمه خود را تقویت کنم. در بسیاری از مواقع دوستان من متذکر می شدند که مثل دیوانه ها با خودم صحبت می کنم ، دقیقا حق با دوستان من بود صحبت با خود شاید از منظر اطرافیان امری احمقانه به نظر بیاید ولی نتیجه ای در بر دارد که در کمتر تمرینی چنین تاثیری دیده می شود. اگر زمان کافی برای تمرین زبان انگلیسی ندارید ، این تمرین برای شما فوق العاده است. فارغ از شرایط و مکانی که در آن قرار دارید می توانید با تنها فردی که شما را به خوبی می شناسد صحبت کنید. در مورد علایق ، برنامه هفتگی و حتی اسرار نهفته خود می توانید بحث کرده و حتی به خودتان پاسخ دهید. اگر لغتی را بلد نیستید سریع به دیکشنری مراجعه کرده و معنی آن را پیدا کنید. 

 

کلام آخر

آن دست از زبان آموزانی که همیشه برای یادگیری زبان انگلیسی بهانه نداشتن زمان را می آورند بهتر است نسبت به روش تمرینی و یادگیری خود تجدید نظر کنند. یادگیری زبان انگلیسی فرایند آن چنان زمان بری به حساب نمی آید ، تنها کافی است شما بر روی روش های یادگیری خود تمرکز کرده و براساس موقعیت و شرایط حاکم بهترین روش یادگیری را انتخاب کنید. ما در انگلیش کلینیک همراه با کلاس های آنلاین زبان انگلیسی خود تلاش می کنیم منابعی را در اختیار زبان آموزان قرار دهیم تا با بهره گیری از آن ها بتوانند نتایج مورد نظر خود را کسب کنند.

 

مطالب پیشنهادی

یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار

عواملی که یادگیری زبان انگلیسی را تحت تاثیر قرار می دهد

بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic