لوگو انگلیش کلینیک
مهارت های مطالعه برای زبان آموزان سطح متوسط

مهارت های مطالعه برای زبان آموزان سطح متوسط

03/02/03 13 دقیقه برای مطالعه 789

یادگیری هر زبانی نیاز به تمرین دارد - تمرین زیاد! اغلب، سخت است که بدانید کدام موارد کمک آموزشی را باید از چه طریقی تمرین کنید. آیا باید یک ویدیو آموزشی تماشا کنید؟ ولی شاید، انجام چند آزمون ایده خوبی باشد. بدون باید سعی کنید با دوستان خود انگلیسی صحبت کنید. همه اینها ایده های خوبی هستند، اما ایجاد یک روال منظم نیز مهم است. یک روند روتین نیز به شما کمک می کند تا مطالعه زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید. این بهترین راه برای بهبود زبان انگلیسی شماست!

 

تبدیل یادگیری را به یک عادت 

مهم است که هر روز خود را با نکات جدیدی آشنا کرده و همانگونه که زبان آموزان می گویند در معرض بخش های مختلف قرار بگیرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نباید خود را خیلی درگیر موضوعات متنوع و مختلف کنید. سعی کنید محوریت مطالعه خود را بر روی موضوعات مشخصی قرار دهید و بر همین اساس نیز تمرینات خود را دنبال کنید. هدف اصلی شما تبدیل یادگیری زبان انگلیسی به یک عادت است بنابراین کاری نکنید این کار برای شما یک کار کسل کننده تبدیل شود. 

 

تمرین مکرر 

لیسنینگ

15 دقیقه: می توانید مهارت های شنیداری خود را از طریق استراتژی های خاص افزایش دهید. یکی از بهترین روش ها مشاهده فیلم و سریال است. سریال های سیتکام مانند فرندز هر قسمتشان دقیقا 18 تا 20 دقیقه است. 

می‌توانید از موازد زیر نیز کمک بگیرید:

چطور بدون نیاز به استاد لیسنینگ خود را تقویت کنیم؟

تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی با پادکست

 

ریدینگ

15 دقیقه: موضوعی را انتخاب کنید که دوست دارید درباره آن بخوانید و سعی کنید برای سرگرمی بخوانید. داستان کوتاه های زبان انگلیسی که برای سطح متوسط مناسب هستند هر بخش از آن ها در عرض 15 دقیقه قابل مطالعه هستند و در هر بخش از آن نزدیک به 10 لغت جدید آموزشی داده می شود. 

می‌توانید از موازد زیر نیز کمک بگیرید:

چگونه مهارت خواندن (ریدینگ) خود را تقویت کنیم؟

مهارت ریدینگ در زبان انگلیسی: چرا (و چگونه) آن را هر روز انجام دهیم

 

بهبود دایره لغات

10 دقیقه: پنج دقیقه وقت بگذارید و تمام کلمات جدیدی را که در تمرینات لیسنینگ و ریدینگ پیدا می کنید یادداشت کنید. یک دفترچه یادداشت داشته باشید و لغات ترجمه شده به زبان مادری خود را در آن یادداشت کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله چگونه دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهیم؟ مراجعه کنید

 

گرامر

10 دقیقه: به آنچه در کلاس انگلیسی مطالعه می کنید فکر کنید (اگر آن را می خوانید). یا اگر خودتان در حال مطالعه هستید، کتاب گرامر خود را بردارید و یک نکته گرامر را برای مرور پیدا کنید. نگاهی سریع به گرامر بیندازید و سپس به لیسنینگ و ریدینگ خود فکر کنید. آیا این فرم ها را شنیده یا خوانده اید؟ چگونه مورد استفاده قرار گرفتند؟

می‌توانید از موازد زیر نیز کمک بگیرید:

بهترین روش های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

20 قانون اولیه گرامر که هر زبان آموزی باید رعایت کند

 

 

اسپیکینگ

5 دقیقه: حرکت دادن دهان و صحبت کردن در هر زبانی بسیار مهم است و حتی می توان آن را اصلی ترین عملکرد یک زبان دانست! حتی اگر فقط با خودتان صحبت کنید. پنج دقیقه وقت بگذارید و با صدای بلند (نه در ذهن خودتان) صحبت کنید. سعی کنید به سرعت آنچه را که گوش کرده اید و خوانده اید خلاصه کنید. آیا میتوانید این تمرین را انجام دهید؟ البته اگر بتوانید این کار را با یک دوست انجام دهید نتیجه بهتری را در بر خواهد داشت. یک دوست پیدا کنید و چند بار در هفته با هم مطالعه کنید. می توانید با هم تمرین کنید.

خودشه! تقریباً 45 دقیقه در روز - یا حداقل چهار بار در هفته زبان انگلیسی را تمرین کنید! اگر به این کار ادامه دهید، از سرعت پیشرفت زبان انگلیسی خود شگفت زده خواهید شد!

می‌توانید از موازد زیر نیز کمک بگیرید:

10 ترفند برای تقویت اسپیکینگ

بهترین روش های یافتن پارتنر برای مکالمه

چگونه به صورت آنلاین اسپیکینگ (speaking) خود را تقویت کنیم؟

 

مطالب بیشتر

چگونه زبان آموز بهتری شویم؟

بهترین روش یادگیری برای مهارت 4 گانه


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic