لوگو انگلیش کلینیک
آمادگی آیلتس در خانه امکان پذیر است؟

آمادگی آیلتس در خانه امکان پذیر است؟

03/01/31 13 دقیقه برای مطالعه 925

آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یک آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی است که معتبرترین ارزیابی زبان انگلیسی در جهان به حساب می آید. آیلتس چهار مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را آزمایش می کند: لیسنینگ ، ریدینگ ، رایتینگ و اسپکینگ. حدود 8000 دانشگاه، شرکت و مؤسسه مهاجرتی در سراسر جهان این مدرک را می پذیرند. کشورهای پذیرنده اصلی انگلیسی زبان شامل نیوزلند، استرالیا، کانادا و بریتانیا می شود. روش های آزمون آیلتس بر توانایی عملی داوطلب برای استفاده و درک روان انگلیسی در موقعیت های واقعی زندگی متمرکز است. در اصل تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند با این آزمون آشنا هستند و همیشه برای آن ها سوال بوده است که آیا می توانند از خانه و بدون حضور در موسسه این آزمون را قبول شوند؟ 

 

چگونه برای آیلتس در خانه آماده شویم: نکات تخصصی

برای داوطلبانی که هنوز نمی‌دانند چگونه می‌توانند برای آزمون آیلتس در خانه آماده شوند، برخی نکات عمومی تضمین می‌کند که زبان ‌آموزان در مسیر درست قرار دارند:

 

1. خوب تمرین کنید

داوطلب باید به تمرین سوالات در خانه ادامه دهد. این بخش مهمی از آمادگی اولیه است که به زبان آموزان کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند. این مسئله به زبان آموزان کمک می کند تا روی نقاط ضعف خود کار کنند و بر تقویت نقاط قوت خود تمرکز کنند.

 

2. تست های آزمایشی یا ماک را به صورت آنلاین انجام دهید

یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت خود در آزمون آیلتس حضور در آزمون های آیلتس ماک می باشد که به شما کمک می کنند تا با فضای اصلی آزمون آنلاین و حضوری آشنا شده و شما را برای آزمون اصلی آماده کند. زبان آموزان باید به صورت مکرر در این آزمون ها شرکت کرده 

 

3. مدیریت زمان را بیاموزید

شرکت کنندگان 2 ساعت و 45 دقیقه فرصت دارند تا در آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنند. بنابراین، تمرین سوالات در یک بازه زمانی مشخص ضروری است. به منظور اینکه به این سرعت دست بیابید، به مهارت و طبیعتاً به تمرین نیاز دارید. اگر تمرین های آزمون کنکور را به یاد داشته باشید در آن زمان نیز به منظور اینکه بتوانید سرعت عمل خود را بهبود ببخشید تنها تمرین به شما کمک می کرد

 

4. شروع آماده سازی قبل از زمان

داوطلبان باید حداقل یک هفته قبل از تاریخ رسمی آزمون برای امتحان آماده باشند. به یاد داشته باشید مراحل آماده سازی حداقل به 3-6 ماه نیاز دارد.

 

نکات بخش لیسنینگ: چگونه در خانه برای بخش لیسنینگ آماده شویم؟

لیسنینگ به عنوان ساده ترین بخش از چهار بخش در نظر گرفته می شود. داوطلب باید با دقت به چهار فایل صوتی مختلف گوش دهد و در عرض 30 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهد. اما چالش برانگیزترین بخش این است که زبان آموز باید سوالات را بشنود و به طور همزمان به آنها پاسخ دهد. در این زمان است که منابعی لیسنینگی که پیش رو ارائه شده است مفید خواهد بود:

 

1. خوب تمرین کنید

اگر داوطلب چندین بار گوش دادن به سوالات را تمرین کند و سعی کند به آنها پاسخ دهد، برای او منفعت زیادی خواهد داشت. آزمون های ماک یا آزمایشی زبان آموزان را به خوبی برای روز آزمون آماده می کند. این بهترین راه برای آمادگی برای آیلتس در خانه در نظر گرفته می شود.

 

2. تمرکز امری ضروری است

داوطلبی که تمرکز خوبی دارد، مطمئناً در آزمون لیسنینگ نیز موفق عمل خواهد کرد. 

 

3. تسلط بر لهجه های مختلف انگلیسی

 بر خلاف باور عموم متقاضیان تلفظ در آزمون آیلتس اهمیت دارد. در دو بخش لیسنینگ و مهمتر از آن بخش اسپیکینگ آشنایی تلفظ های دقیق می تواند به شما کمک کند تا نه تنها فایل های صوتی را بهتر درک کنید بلکه در اسپیکینگ نیز تاثیر بسیار بهتری بر روی مصحح بگذارید.

 

4. تماشای محتوای متنوع

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که تماشای محتوای مختلف به زبان انگلیسی مانند برنامه‌ها، پادکست‌ها و کانال‌های خبری می‌تواند به آمادگی آیلتس برای مبتدیان کمک کند. اساساً به بهبود توانایی های شنیداری و درک لهجه های مختلف انگلیسی دانش آموز کمک می کند.

چطور بدون نیاز به استاد لیسنینگ خود را تقویت کنیم؟

 

نکات بخش ریدینگ: چگونه در خانه برای بخش ریدینگ آماده شویم؟

بخش ریدینگ عمدتاً درک مطلب متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد. متقاضیان باید پاسخ های کوتاه (مرتبط با متن ارائه شده) ارائه دهند، اطلاعات صحیح را مطابقت داده و جملات و جاهای خالی داده شده را به دقت تکمیل کنند. در بخش ریدینگ آزمون آیلتس ، داوطلب باید در عرض 60 دقیقه به 40 سوال پاسخ دهد. این بخش شامل سه بخش است و از زبان آموزان انتظار می رود که متن داده شده را برای یافتن پاسخ های صحیح بخوانند. در حالی که زبان آموز در بخش لیسنینگ می توانند با گوش کردن به منابع مختلف می توانند تسلط خود به لیسنینگ را افزایش دهند ، در بحث ریدینگ آن ها باید متون مختلفی را مطالعه کرده و با نحوه پاسخگویی به آن ها بیشتر آشنا شوند. 

 

آ. ردیابی زمان خواندن

زبان آموزان باید ضمن پیگیری زمان، بر مهارت های خواندن خود مسلط شوند. اگر زبان آموزان به طور منظم مطالعه کنند، سرعت آنها افزایش می‌یابد و به راحتی می‌توانند در زمان تعیین شده، متن مورد نظر را بخوانند.

 

ب. تقویت واژگان

در کنار خواندن منظم، داوطلبان باید روی گسترش دایره لغات خود نیز تمرکز کنند. آنها باید کلمات جدید و پیچیده را با خواندن متون سطوح مختلف یاد بگیرند.

 

ج. تمرکز ضروری است

چندین بار خواندن بدون تمرکز فقط زمان را تلف می کند. در عوض، اگر زبان آموزان فقط یک بار، با دقت و با تمرکز مطلق بخوانند، تمایل دارند موضوع را بهتر درک کنند.

 

د. خواندن سوالات با دقت

 داوطلبان نباید بدون درک دقیق سوالات شروع به پاسخ دادن کنند. آنها باید وقت بگذارند تا متن را با دقت خوانده و به آنچه پرسیده شده پاسخ دهند. برای ارائه پاسخ های دقیق، پیدا کردن کلیدواژه های مهم در سؤال ضروری است.

روش های طلایی تقویت ریدینگ آیلتس

 

نکات بخش رایتینگ: چگونه در خانه برای بخش رایتینگ آماده شویم؟

نوشتن بخشی ضروری از امتحان در نظر گرفته می شود در اصل بسیاری از زبان آموزان رایتینگ را به عنوان دشوارترین بخش آزمون رایتینگ به حساب می آورند. در بخش رایتینگ آزمون آیلتس متقاضیان با دو بخش مختلف روبرو هستند . تسک اول شامل تجزیه و تحلیل نمودار یا جدول است. تسک دوم شامل نوشتن یک مقاله طولانی در مورد موضوعی است که به زبان آموزان داده می شود. همانگونه که پیش از این نیز گفتیم بخش رایتینگ را باید به عنوان دشوارترین بخش آزمون آیلتس در نظر بگیرید و این مسئله به دلیل وجود ماژول هایی است که شما باید از آن پیروی کنید. در اصل اگر قصد دارید در آزمون آیلتس موفق باشید باید بر اساس معیارهای اعلام شده نوشته خود را پیش ببرید. 

از آنجایی که این آزمون کتبی است، داوطلبان باید مراقب کلمات و ساختار جمله باشند. بهترین نکات برای آمادگی در آزمون رایتینگ عبارتند از:

 

آ. یک نقشه ذهنی آماده کنید

آزمون رایتینگ مهارت های زبان انگلیسی داوطلب را نشان می دهد. زبان آموز باید پس از تهیه نقشه ذهنی به مطالب نزدیک شود. فکر کردن در مورد تمام موارد ضروری مرتبط با موضوع مهم است و همچنین پرداختن به آنها به صورت کتبی از اهمیت بسیار برخوردار می باشد.

 

ب. پاسخ ها را در پاراگراف ها بنویسید

متقاضی باید در مورد موضوع در چند پاراگراف بنویسد. این تمرین ساختار و وضوح بهتری به نوشتن می دهد.

روش های بهبود رایتینگ آیلتس

 

نکات بخش اسپیکینگ: چگونه در خانه برای بخش اسپیکینگ آماده شویم؟

تسلط به اسپیکینگ در زبان انگلیسی بخشی جدایی ناپذیر از آزمون آیلتس است. در این بخش، ممتحنان ارزیابی می‌کنند که متقاضی به چه نحوی قادر است یک ایده را صادقانه بیان می‌کند. به هر حال، یک مکالمه روان به ممتحن این تصور را می دهد که آیا زبان آموز می تواند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کرده و تعامل داشته باشد. روان بودن، به طور کلی گفتار بدون وقفه، و انتخاب صحیح کلمات و لهجه برای به دست آوردن نمره بالا بسیار مهم هستند. این بخش حدود 15 دقیقه طول می کشد. سه بخش در آزمون وجود دارد: مقدمه، آزمون استقرائی و گفتگوی دو طرفه روان بین ممتحن و آزمون شونده. هنگام آماده شدن برای بخش اسپیکینگ ، نکات زیر ممکن است مفید باشد:

 

1. مکالمه به زبان انگلیسی در خانه

مهارت های عالی در اسپیکینگ شامل داشتن تسلط و وضوح خوب در گفتار است و برای به دست آوردن این مهم، متقاضی باید هر جا که ممکن است، حتی در خانه، به زبان انگلیسی صحبت کند. داشتن دامنه لغت بالا برای وضوح و درک ممتحن ضروری است.

 

2. اجتناب از تکرار

زبان آموزان باید از تکرار اجتناب کنند. آنها باید مترادف های بیشتری را بیاموزند و در هنگام جمله سازی لغات متفاوت را برای زیباتر کردن جملات از آن ها استفاده کنند

 

3. در حین پاسخ دادن سریع باشید

برای اینکه سخنران مطمئنی باشید، سرعت مکالمه را به خوبی انجام دهید. دقت و سرعت در پاسخگویی به کسب امتیاز بهتر در بخش اسپیکینگ کمک می کند.

برای شرکت در آزمون آیلتس، نکات زیر در طول روز امتحان به شما کمک خواهد کرد:

  • قبل از شروع امتحان دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.
  • در حین پاسخ دادن به سوالات، زمان را پیگیری کنید.
  • هنگام شرکت در آزمون گفتاری، دانش آموزان نباید خیلی معمولی باشند. گفتگوی یک به یک بین ممتحن و متقاضی به راحتی و به صورت غیر رسمی امکان پذیر است. هر چه زبان آموز در طول آزمون اسپیکینگ راحت تر باشد، نتایج بهتری دریافت می کند.
  • زبان آموزان همچنین باید مطمئن شوند که هدفون آنها خوب کار می کند.
  • متقاضیان باید به نوشتن سؤالات روی کاغذ ادامه دهند در حالی که سعی می کنند در بخش شنیداری بعداً به آنها مراجعه کنند.
  • قبل از ارسال آزمون ساختار دستور زبان و جمله را بررسی کنید.
  • بررسی تعداد کلمات.
  • عدم مکث طولانی هنگام انجام آزمون Speaking به طور خاص توصیه می شود.
  • بررسی تمام جزئیات نمودارها و نمودارها در قسمت Writing ضروری است.

چگونه به صورت آنلاین اسپیکینگ (speaking) خود را تقویت کنیم؟

 

دوره آیلتس جنرال | کلینیک زبان رفیعی

آیلتس آکادمیک | کلینیک زبان رفیعی

 

 

مطالب بیشتر

بهترین منابع خودخوان آیلتس IELTS

 

آمادگی برای آیلتس بدون کلاس امکان پذیر است؟


نظرها

اولین نفری باشید که نظر میگذارید

دوره‌های انگلیش کلینیک متناسب با نیاز زبان‌آموزان

@privacyblongsto rafieienglishclinic